Hirdetés

5 botrányos névválasztás az autóiparból - második rész



|

Szerintetek miért nem lesz a Teslának S, E és X modellje?

Hirdetés

Amint azt legutóbb említettük, sok más ágazathoz hasonlóan az autóipar szereplői is foglalkoztatnak olyan csapatokat, amelyeknek csupán az a dolga, hogy az első adandó alkalommal a riválisokra támadjanak, ha azok az általuk használt vagy levédett névsémákat akarják használni. Persze van, hogy ezt egy kellően nagy összegért megengedik. A legutóbb már mutattunk öt botrányos névválasztást, most pedig következzen újabb öt. Szerintetek miért nem lehet a Teslának S, E és X modellje is? 

Hirdetés

 

Audi Q4 és az Alfa Romeo

Az Audi egyre bővülő termékpalettáján magától értetődő, hogy szükség van egy olyan modellre is, ami a Q3 és a Q5 között helyezkedik el. Természetesen ezt Q4-nek kellene hívni, de ezzel van egy apró probléma. Az Alfa Romeo tulajdonában vannak ennek a névnek a jogai, a saját négykerékhajtású rendszerüket hívják így. Állítólag jelenleg is folynak a tárgyalások a két fél között. 

 

Vajon Q4 lesz a testvér neve?

 

Renault Zoe és a bíróság

Két fiatal lány is van Franciaországban, akit Zoe Renaultnak hívnak (talán több is akad). A szüleik úgy gondolták, nem jó ötlet a Renault részéről, hogy Zoe modellnévvel próbálja meg eladni az egyik új elektromos autóját, ezért a bírósághoz fordultak. Cedric Renault szerint nem megengedhető, hogy a lánya neve végérvényesen egy autó nevéhez kötődjön. A Renault szerint nevetséges vád érte őket, ugyanis 122 termék van a világban Zoe márkanévvel. A bíróság a Renault-val értett egyet. 

 

Sok márka használja a Zoe nevet

 

AC Cobra

Az AC Cobra igen ismert név az autós világban, azonban állandó és költséges jogi csatározások folynak miatta. Talán emiatt nem is olyan meglepő, hogy a hivatalos kiadás neve immáron AC MkVI. 

 

AC MkVI

 

Tesla SEX

Elon Musk a részvényeseknek szóló egyik tájékoztatóján azt mondta, hogy a harmadik Tesla-modellt Model E névre szerette volna keresztelni, ezáltal pedig S-E-X szériákat kínált volna a gyártó. A Ford közbelépett, és a Model E miatt komoly jogi fenyegetéseket eszközölt a Teslával szemben. 

 

Nem is olyan régen a Google megvette volna a Teslát

 

A britek és a Ford Sierra

1979-ben egy kit car-gyártó indította útjára a Dutton Sierrát. Három évvel később a Ford bemutatta a Sierrát, és egyből jogi útra terelte a névütközést. Természetesen Duttonnak kevés esélye volt az óriással szemben, azonban a londoni bíróság szerint a kit car-világot külön kellett kezelni, így a Dutton Sierra az 1989-es leállásáig gyártásban maradhatott. 

 

Dutton Sierra

 

Szerintetek hogyan kellene hívni a harmadik Tesla modellt?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.