Gondoskodó autók

|

Hiába a sokéves vezetési tapasztalat, előfordul, hogy a legrutinosabb sofőrök is - minden rendelkezésükre álló informatikai támogatás ellenére - belefutnak egy közúti balesetbe.

A Generali kutatása szerint a jogosítvánnyal rendelkezők több mint harmada (37 százaléka) volt már részese karambolnak, meglepően kevesen vannak tisztában azzal, hogyan kell kitölteni egy baleseti bejelentőlapot. A megkérdezett férfiak közel fele (46 százalék), a nőknek pedig negyede karambolozott már, és a budapestiek körében is magas ez az arány (49 százalék). Egy ilyen felfokozott stresszhelyzetben különösen fontos, hogy meg tudjuk őrizni lélekjelenlétünket, amihez nagyban hozzájárulhat, ha tisztában vagyunk az ilyenkor szükséges alapvető teendőkkel: kit értesítsünk, kinek kell kitöltenie a baleseti bejelentőt, és hova továbbítsuk. Úgy tűnik azonban, hogy a magyar autósok nem könnyítik meg saját dolgukat. 14 százalékukkal fordult elő, hogy baleset részeseként egyáltalán nem töltöttek ki baleseti bejelentőt, és bár 60 százalék vallotta, hogy tudja, hogyan kell kitölteni (a férfiak 69 százaléka, a nők 46 százaléka), csak 16 százalék tudta helyesen, hogy mindkét félnek alá kell írnia.



Aggodalomra ad okot az is, hogy mindössze a megkérdezettek 11 százaléka volt tisztában azzal, hogy a bejelentőt mindkét félnek a saját biztosítójához kell eljuttatnia (kárigény esetén a másik fél felelősségbiztosítójának), és csak 17 százalék válaszolta helyesen azt, hogy az aláírás nem egyenlő a felelősség vállalásával. Ennél többen tudták, hogy hány bejelentőlapot kell kitölteni baleset esetén (két jármű esetén egyet, három esetén kettőt), de így is csak a megkérdezettek alig fele (48 százalék).


Mire figyeljünk a baleseti bejelentőlap kitöltésekor?

Annak fényében, hogy a jogosítvánnyal rendelkezők 37 százaléka volt már olyan közúti baleset okozója vagy elszenvedője, ahol két vagy több jármű koccant, karambolozott és legalább az egyik autót kár érte, különösen fontos, hogy mindenki tudja, hogyan kell kitölteni a bejelentőt. Baleset esetén, ha személyi sérülés nem történt, viszont anyagi kár keletkezett, ez az első teendőnk, illetve fontos, hogy minél hamarabb értesítsük biztosítónkat.


A hiánytalan kitöltés különösen fontos, hiszen a pontatlanság akár több évig elhúzódó eljárást is maga után vonhat. Ügyeljünk arra, hogy gondosan feljegyezzük a tanúk adatait, és rokonok helyett lehetőleg olyan járókelőket válasszunk, akik nem voltak részesei a balesetnek. A forgalmi helyzet meghatározása esetében ne felejtsük el megadni, hogy hány helyre tettünk x-et, mert a másik autós utólag akár számunkra kedvezőtlenül is átalakíthatja saját példányát. Ha nincs is nagy kézügyességünk, mindig rajzoljuk le a baleset körülményeit bemutató ábrát. Végül, de nem utolsósorban soha ne maradjon el az aláírás, mert anélkül érvénytelen a bejelentő.


Ha ezzel meg is vagyunk, fárasztó procedúra várhat ránk - feltéve, ha nincs egy jó biztosítónk, aki mindent elintéz helyettünk. A Generali éppen ezért egyszerű és okos kárrendezéssel segít: telefonon vagy online jelenthetjük a kárt, majd a biztosító kárszakértője 24 órán belül felveszi velünk a kapcsolatot, és segít megtalálni a lehető legjobb megoldást, beleértve a számunkra tökéletes szervizt is.


Húsz autóbalesetből tizenkilenc ütközéssel kapcsolatos, amely után a sérült járműveket javítani kell. A Generali kutatása szerint a sofőrök 37 százaléka fél attól, hogy nagy költségekkel járó balesetet szenved. Ilyenkor jellemzően nemcsak az anyagi károktól, de a javíttatással járó kényelmetlenségektől is tartunk, hiszen az elhúzódó szervizelés nehezen megoldható logisztikai problémákat jelenthet. A felmérés kimutatta: a sofőrök 22 százaléka okozott már káresetet, az autósok harmada pedig vétlen fél volt autóbalesetben, így a probléma sokakat érint azok közül, aki rendszeresen vezetnek. Van azonban olyan szolgáltatás, amely éppen ezekre a félelmekre ad választ, megkönnyítve a kárrendezéssel és az autó javíttatásával járó ügyintézést. A Generali vagyon- és gépjárműkár-rendezési igazgatóját, Szikszai Józsefet kérdeztük.



Húsz autóbalesetből tizenkilenc ütközéssel kapcsolatos, amely után a sérült járműveket javítani kell. A Generali kutatása szerint a sofőrök 37 százaléka fél attól, hogy nagy költségekkel járó balesetet szenved. Ilyenkor jellemzően nemcsak az anyagi károktól, de a javíttatással járó kényelmetlenségektől is tartunk, hiszen az elhúzódó szervizelés nehezen megoldható logisztikai problémákat jelenthet. A felmérés kimutatta: a sofőrök 22 százaléka okozott már káresetet, az autósok harmada pedig vétlen fél volt autóbalesetben, így a probléma sokakat érint azok közül, aki rendszeresen vezetnek. Van azonban olyan szolgáltatás, amely éppen ezekre a félelmekre ad választ, megkönnyítve a kárrendezéssel és az autó javíttatásával járó ügyintézést. A Generali vagyon- és gépjárműkár-rendezési igazgatóját, Szikszai Józsefet kérdeztük.


PC World: Hogyan zajlik a kárbejelentési folyamat?

Szikszai József: Ha megtörtént a baj, be kell jelenteni kárunkat a biztosítónál. Ezt már megtehetjük telefonon, online vagy a Generali mobilapplikációján keresztül is. Utóbbi mindössze néhány percet vesz igénybe, sőt a kárrendezéshez szükséges fotókat is feltölthetjük, ami jócskán lerövidítheti a bejelentésre szánt időt. A kárszakértő egy munkanapon belül felveszi velünk a kapcsolatot, majd a nekünk megfelelő időpontban és helyszínen megnézi az autót.


Mi történik egy ilyen szemlén?

A szakértő elvégzi a sérült gépjármű azonosítását a forgalmi engedély alapján, (megvizsgálja a gépjármű alvázszámát, feljegyzi annak felszereltségét), és feljegyzi a gépjárművön található sérüléseket. Végül kitölti a kárfelvételi jegyzőkönyvet, másolatát átadja nekünk, majd pedig segít kiválasztani a számunkra legideálisabb és leggyorsabb eljárást.


Ez mit jelent a gyakorlatban?

Azt jelenti például, hogy a szemlét végző kolléga olyan szolgáltatásokat ajánl az ügyfélnek, amely az igényeinek megfelel. Vállaljuk a teljes körű kárügyintézést: segítünk megtalálni a megfelelő minősített szervizet, ahol a lehető leghamarabb elvégzik a javítást, és annak minőségére garanciát is vállalnak. Röviden tehát nulla macerával elérhetjük, hogy autónkat megjavítsák.


Hallhatunk egy példát?

Például ha egy kötelező és cascóbiztosítással is rendelkező ügyfelünk nekikoccan egy piros lámpánál előtte megálló autónak, akkor nincs más dolgunk, mint tárcsázni a Generali telefonszámát, felkeresni bennünket online, vagy a Generali mobilapplikációján keresztül. Mi pedig segítünk, például a szervizbe irányításban is. A minősített szerviz elvégzi a sérült gépjármű javítását, mi pedig a cascóbiztosítás keretében rendezzük ennek költségét, így az ügyfélnek erre sincs gondja.


Az említett automatikus szolgáltatások mellett 12 hónap garancia jár a javítás szakszerűségére (a törvényileg előírt hat hónaptól eltérően), gyors kapcsolatfelvétellel állunk ügyfeleink rendelkezésére (a szerviz az értesítést követő 1 órán belül felveszi a kapcsolatot az ügyféllel), hozom-viszem szolgáltatást kínálunk a szerviztelephely 50 kilométeres körzetében, illetve térítésmentesen gondoskodunk a javított jármű külső-belső takarításáról.


Hol lehet igénybe venni kár esetén ezt a szolgáltatást, csak Budapesten?

A Generali az ország egész területén rendelkezik szerződött gépjárműjavító partnerekkel, hogy ügyfeleink kényelme és kiszolgálása még magasabb színvonalú legyen.


Mi a helyzet az adminisztrációval?

Mentesülhetünk a káresemény miatti ügyintézési terhektől, hiszen a szerviz munkatársai elintézik a szükséges adminisztrációt. A kifizetés is történhet közvetlenül a javító részére, ami azt jelenti, hogy nem kell megelőlegeznünk a javítási költséget sem. Sőt a teljes kárrendezési idő lerövidül az általunk ajánlott szervizben javított gépkocsik esetében.


Hirdetés

Hirdetés

Te mit gondolsz?

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!