Hirdetés

Max Payne Mobile teszt - avagy sikerült-e elérni a PC-s szintet?



|

Április 12-én megjelent iOS rendszerű eszközökre a Max Payne, mely jópár évvel ezelőtt már meghódította a PC-s játékosok szívét. Megnéztük, vajon sikerül-e ugyanez az iOS készülékek tulajdonosaival is.

Hirdetés

Max Payne - sokan felkapják a fejüket még a mai napig is, ha ezt a nevet meghallják. Nem oktalanul, hiszen az első rész olyat tett le az asztalra, amit addig kevés játék. Az egy dolog, hogy remek sztorit kaptunk, és akkoriban hihetetlen grafikát és játékmenetet, de a Bullett Time, vagyis az időlassítás olyan pluszt nyújtott Max kalandjai során, hogy órákig képesek voltunk rohangálni, keresgélni az ellenfeleket, hogy végre alkalmazhassuk. Oly annyira jól sikerült az ötlet (melyet egyébként már a Mátrix című filmben láthattunk előtte), hogy más játékok is próbálták alkalmazni azt - több kevesebb sikerrel. 
Mindenesetre a Max Payne 2001-ben óriási siker lett, majd követte a Max Payne 2 2003-ban, napjainkban pedig a folytatásról hallani sokat, mely a Max Payne 3 címet fogja viselni, és valamikor idén májusban jelenik majd meg.
De térjünk vissza tesztünk alanyához, a Max Payne Mobile-hoz, és lássuk, mi mindent sikerült letenniük az asztalra a Rockstar Games-es srácoknak. Az alábbiakban pár kritérium alapján vizsgálom majd a játékot, néhol kitérek majd a PC-s verzióhoz való hasonlóságára is - lévén igazából ugyanarról a programról van szó.

Játékmenet

Nos, ez az a terület, ahol sok újdonságra nem számíthatunk - bár ez egyáltalán nem baj esetünkben. Majdnem minden maradt a régiben, és ezt most jó értelemben írjuk. Egy kis eltérés ugyan van a menüben (Max Payne 3 promo), meg a kezelhetőségben (erre kitérünk később), de a szó szoros értelmében vett játékmenet megmaradt. Ugyanúgy élvezhetjük a dialógusokat, melyek képregény formájában tárják elénk a történéseket, a sztori sem változott, így igazából a rajongóknak, akik már végigjátszották Max kalandjait, sok újdonsággal nem fog szolgálni. Nosztalgiázásra viszont nagyon megfelel, nem beszélve arról, hogy bárhol, bármikor elővehetjük, akárcsak pár perc erejéig - és ugye nagyon kevesen gondolták még anno 2001-ben, hogy a játékot 11 év múltán egy telefonon fogjuk játszani - szinte azonos minőségben.

Grafika

Szinte azonos minőségben, hiszen a grafika majdnem teljesen olyan, mint PC-n volt. Bár én csak egy iPhone 4-esen tudtam tesztelni, feltehetően egy új iPad-en még többet kihoztak belőle a fejlesztők. Hiába, az iPhone 4 már nem mai gyerek, megvannak a korlátai, ezt érezni is a játékon. Nem szaggat, azonban nagyon sok helyen belassul, mely már egy kissé játszhatatlanná, élvezhetetlenné tette a játékot. Kiléptem a játékból, újraindítottam a készüléket (ezt egyébként írták is, hogy célszerű megtenni a telepítés után), de a helyzet nem javult. El sem tudom képzelni, milyen lehet egy iPhone 3GS-en. Persze erősen szubjektív, hogy kinek mi megy már a játék rovására, de számomra egy kicsit már zavaró volt. Egyebekben viszont szép a játék, bár azért az Infinity Blade közelébe nem ér. A készítőket viszont e tekintetben nem érheti kritika, összehasonlítva a grafikát a PC-s verzióval láthatjuk, hogy 2001-ben ennyit tudott a technika, mindent megkapunk, amit anno is megkaptunk.

Irányítás

Erre voltam a leginkább kíváncsi, sok más játékos társammal egyetemben. Vajon sikerül-e úgy megvalósítani az irányítást, hogy az egy 3,5 inch-es kijelzőn is élvezhető legyen? Sikerült, bár megszokást igényel. Leginkább a GTA 3-hoz tudnám hasonlítani, bár a legtöbb ilyen játékot így kell irányítani. Bal kezünkkel haladunk, amerre mozgatjuk az ujjunkat, jobb kezünkkel pedig nézelődünk a virtuális joypad segítségével. Természetesen állítható a horizontális és vertikális érzékenység, amiben viszont többet nyújt a program, hogy már a főmenüben lehetőséget kapunk, hogy átállítsuk az egyes kezelőszerveket a képernyőn, ahová csak akarjuk. Például ha úgy érezzük, nincs jú helyen az ugrás gomb, egyszerűen csak áthúzzuk, és már meg is van oldva a probléma. Szóval egészen korrekt módon megoldották az irányítást. Hogy a célzással se legyen gondunk, állítható "pontosságú" automata célzást is beállíthatunk. Érdemes a sztori elején így haladni, később pedig, ha úgy érezzük, át tudunk majd váltani.

Hangok

Akárcsak a sztorinál, itt sem történt változás, és ezt vegyük pozitív értelemben. Max hangja maradt ugyan az, a fülbemászó dallamok, hanghatások, lövések, az ellenfelek kiabálásai, a párbeszédek, mind-mind megmaradtak a régi recept szerint.

Végszó

Nem törekedtem a játék teljes bemutatására, a sztori elmesélésére, hiszen egy olyan játékról írok, melyet minden bizonnyal az olvasok túlnyomó többsége már kipróbált, végigvitt, esetleg még a kedvencük is, és valahol talán még ott porosodik a polcon, mint az egyik legjobb akció-klasszikus. Próbáltam inkább arról írni, miben változott, hogy a közepes árért (2,39€) mit is kapunk. Szerencsére a régi Max Payne-t, minden pozitívumával és esetenként negatívumával teljes mértékben élvezhetjük. Az utóbbi kapcsán egyedül a lassulásos dolgot tudom  kiemelni, ami ronthat esetleg a játékélményen egy keveset, de mint írtam, csak néhol fordul elő, és együtt lehet vele élni. Akik szerették PC-n, imádni fogják iOS-es eszközökön is, tényleg remek szórakozást nyújt, mondjuk egy borongós délutánon a kanapéba süppedve, iPad-en elindítva. Szóval ajánlott vétel, legyen szó akár a rajongókról, akár az akciójátékok kedvelőiről, csalódni nem fogunk. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.