Hirdetés

Nem mostanában lesz OLED-tévé a nappalikban



|

Az OLED-tévék idén sem tarolnak, a piacot gyakorlatilag az LG jelenti.

Hirdetés

Az OLED-tévék anno meglehetősen ígéretesnek tűntek, gyakorlatilag a technológia csúcsát kínálva a prémium szegmensben, azzal a reménnyel, hogy hamarosan a hétköznapi nappalikba is eljutnak. Az effajta készülékek azonban hiába lettek valóban olcsóbbak, nagyobbak, 4K-sak és hajlítottak, a jövő mégsem túl rózsás a számukra. 

Hirdetés

Az OLED-es tévék a mai napig a legújabb technológiának számítanak az ágazatban, a lehető legjobb képminőséget kínálva - még a legújabb LED-es LCD-ket és a legnagyszerűbb plazmákat is maguk mögé utasítják. 

 

A felhozatal

Jelen pillanatban a Samsung és az LG jelentik az egyedüli képviseletet a kategóriában, azonban a Samsung KN55S9C modellje már egy éves, és csak korlátozottan elérhető. Az LG eltérő technológiával készíti a paneleket, és úgy tűnik, előrébb is járnak, ugyanis nagyobb felbontású, nagyobb méretű, újabb és olcsóbb modelleket kínáltak 2014-ben. 

 

Nem túl aktívak ebben a kategóriában

 

A helyzet meglehetősen egyoldalú OLED-fronton, ugyanis a piac gyakorlatilag teljes egészében az LG kezében van. A gyártó ennek hála azt reméli, hogy a jelenlegi gyártástechnológiájukkal egy évtizedes előnyt vernek a riválisokra. Ha így folytatják, könnyen lehet, hiszen míg az LG tavaly bemutatkozott első OLED-tévéje 55 hüvelykes volt és 15 000 dollárba került, addig az ugyanekkora utódot idén már "csak" 3500 dollárért kínálták. Az amerikai piacot ráadásul még nagyobb, 65 és 77 hüvelykes, 4K-s OLED-tévékkel is megcélozták, igaz, ezek már 10 és 25 ezer dollárba kerülnek. 

Az LG OLED-tévéi gyakorlatilag mind hajlított képernyővel rendelkeznek, és feltehetően azért, mert egy ekkora vételárat nem lehet csak az eltérő panellel megindokolni. Ha már hajlított, akkor talán még nagyobb a vásárlási hajlandóság a tehetősebb fogyasztók részéről. 

 

Mit tartogat a jövő?

Ahhoz, hogy az OLED technológia elterjedjen, kétségtelen, hogy jóval több vásárlóra van szükség, ehhez pedig jóval nagyobb kínálatra is. Az LG-n túl ugyanis a piac megszűnt létezni. A Samsung egyelőre nem tervezi lecserélni az egyetlen, azóta gyakorlatilag kifutott modelljét, a Sony pedig hiába állt össze a Panasonickal, néhány hónap után meggondolták magukat OLED-ügyben. 

 

OLED-téren a piac egyenlő az LG-vel

 

Kis szerencsével a 2015-ös CES-en látunk kedvező vételárú OLED-tévéket, és remélhetőleg a kínálat színesítésére lesznek olyanok is, amelyek nem LG-k. Elvégre nagyon ritka az, amikor egy technológia egyetlen gyártóval a háta mögött életképes marad. Gondoljunk csak a plazmára, ami mögött többen is álltak, mégis kihalt állatfaj lett mára. 

Természetesen az sem lehetetlen, hogy a többi gyártó végül a költségek miatt inkább az LG-től vesz majd paneleket, és egyszerűen megpróbálja jobb vagy olcsóbb köntösbe csomagolni azokat. 

Az OLED-tévéket összességében nem szabad leírni, hiszen igaz, hogy az elterjedésük rögös útja továbbra sem tart az egek felé, ennek ellenére a legjobb képminőséget nyújtják a piacon. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.