Hirdetés

Legendás repülőgépek, sosem látott külsővel



|

Lépjünk be egy alternatív világba, ahol a repülés és az autósport történelme egybeolvad, ami igazán sajátos látványt eredményez.

Hirdetés

Oldalunkon írtunk már a múlt és a jövő repülőgépeiről, mint ahogyan az autózással is foglalkozni szoktunk, de most így hirtelen nem ugrik be, hogy az elmúlt időszakban lett volna olyan, amikor ezt a kettőt vegyítettük. Akárhogy is, Bill Clave segítségével prímán tudjuk elegyíteni a történelmiséget, a repülőgépeket és az autósportot, amikor közreadjuk az általa készített összeállítást. Sőt, hogy senki ne vádolhasson minket a Ctrl+C - Ctrl+V cikkírást leegyszerűsítő (és lealacsonyító) cselekményével, ezért megpróbálunk némi kiegészítő információt is fűzni a dolgokhoz.

Hirdetés

Messerschmitt Bf-110C - Gulf Porsche

A második világháború európai égboltjának egyik jellegzetes darabja, mely hadrendbe állításakor igazán jónak tűnt, ám idővel bizonyítást nyert, hogy az angol vadászok úgy repülik körbe, ahogy csak akarják.

A Gulf festés leginkább a Porsche 917-ről lehet ismerős, mely 1970-ben és 1971-ben is megnyerte a Le Mansi 24 órás megmérettetést, ami nem is csoda, hiszen képes volt akár 2,3 másodperc alatt letudni a 0-100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig 390 km/h volt.

 

Kawasaki Ki-61 - BAR Honda

Ez a repülőgép több szempontból is kilóg abból a sorból, ami a japán háborús bringák konstrukcióját illette, így többek között azért, mert nem csillagmotoros, alakja miatt pedig először még rosszul is azonosították, ugyanis Bf109-nek vélték. Vízhűtéses motorja miatt akadtak problémák repülés közben, de azért a szövetségeseknek is okozott némi fejfájást, hogy egy gyors merülésből nyert sebességnövekedéssel már nem tudtak meglépni az üldöző japán vadász elől úgy, mint korábban.

A British American Racing a Wikipédia szerint 1999-2005 között szerepelt a Forma-1-ben, miközben a legjobb évük a 2004-es volt, amikor mindkét versenyzőjük dobogós helyezéseket tudott szerezni.

 

Hawker Typhoon - Gold Leaf Team Lotus

Nem feltétlen nevezhetjük döccenők nélküli sikerkarriernek azt, amit a Tiffy befutott, mert tervezése és hadrendbe állítása folyamán is voltak gondok, de azért végül csak megtalálta a helyét a brit légierőben, hiszen sikeresen vette fel a versenyt a Fw-190-nel.

A Lotus pilótái között rengeteg nagyszerű személy megfordult, így például Clark, Fittipaldi, Mario Andretti, Mansel, vagy Ayrton Senna is, ám ez sem akadályozta meg a csapatot abban, hogy a 94-es nagydíjjal eltűnjenek a Forma-1-ből.

 

Fiat G.55 - Ferrari

A DB 603-as motorral szerelt olasz bringa meglehetősen fürge volt, hiszen képes volt akár 685 km/h-ra is, ami egyebek mellett a csillagmotorral szerelt olasz társaihoz képest nem csak gyorsabbá, de megnehezítette a kilövésétis. Alighanem jó kis gép lett volna, ha nem késnek meg a gyártással

A Ferrarival kapcsolatban kétséges, hogy kell-e bármit írni, hiszen talán nincs olyan ember a bolygón, aki ne ismerné ezt a gyártót, illetve az autósportban - és itt főleg a Forma-1-re gondolunk - elfoglalt helyét.

 

Polikarpov I-15 - Benetton

Szerfelett jellegzetes formájú repülő az oroszok által fejlesztett kétfedelű, melyből a II. világháborúban is több, mint 1000 darab harcolt, de 1942 vége felé hátrarendelték őket a második vonalba.

A Benetton csapat legsikeresebb korszaka egyértelműen az volt, amikor Michael Schumacher ült az autójukba, aki nem csak, hogy jelentős részét szerezte a csapat összes győzelmének, de kétszer nyert világbajnoki címet a Benettonnak.

 

F3 Lightning - Williams/Rothmans

Az előbb az I-15-nél is azt írtuk, hogy jellegzetes forma, de nem tudunk mást mondani a BAC repülőgépéről sem, mely több szempontból is egyedinek számított, így elég megnézni a hajtóművek egymás alatti (feletti) elhelyezését, vagy a szárny kialakítását.

A Rothmans mindig nagy barátja volt az autósportnak, így például támogatta a Porschét Le Mansban, mint ahogyan a legendának számító Walter Röhrlt is és akkor még nem is említettük a Williams brigáddal történő hosszú együttműködésüket a Forma-1-ben.

 

Gloster Javelin - JPS

A kétüléses deltaszárnyút éjszakai bevetésekre tervezték és a RAF kötelékében teljesítettek szolgálatot, miközben összesen kilenc változat készült belőlük, de 1968-ban egyetlen példány kivételével véget ért a típus karrierje.

A John Player Special festés talán az egyik legszebb, ami valaha versenyautón szerepelt, vagy csak megszépítik a régi emlékek, mivel jelen sorok írójának gyerekszobájában hatalmas poszter volt arról a fekete-arany Lotus 97T-ről, melynek volánja mögött Ayrton Senna versenyzett.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.