Hirdetés

Így készült a Hős6os, a világ legösszetettebb animációs filmje



|

A januárban mozikba kerülő filmhez a Disney-nek rengeteg újdonságot kellett előhúznia a kalapból.

Hirdetés

Január 8-tól játszák a magyar mozik a Hős6os (eredeti címe: Big Hero 6) című animációs filmet, amelyet a Frozen alkotóinak köszönhetünk. A Disney nagy fába vágta a fejszéjét, a filmhez ugyanis korábban sosem látott technikai megoldásokra volt szükség, így nem csak a forgatókönyvíróknak és rajzolóknak, hanem a mérnököknek is fel kellett kötniük a gatyát, hogy minden a helyén legyen.

Hirdetés

A megvalósítás, különösen az animációk terén a Hős6os négyszer bonyolultabb, mint a korábban említett Frozen, így a gyártáshoz komoly hardverre volt szükség. Ez az első alkalom, hogy a Disney bevetette a Hyperiont, amely a stúdió saját renderelő szoftvere, amelyen az elmúlt 4 évben dolgoztak. A 2011-ben elindított projekthez a világ legjobbjait gyűjtötték össze, az eredmény pedig magáért beszél. Az animátoroknak immár lehetősége van egyszerre akár 10 milliárd fénysugarat modellezni, folyamatosan követve és kirajzolva azok pattanását, irányváltását, az általuk megvilágított területet és az általuk vetett árnyékot is. Ehhez még csak hasonlót sem lehetne csinálni a Hyperion nélkül.

A Hyperion futtatásához persze nem volt elég a titkárnő irodai gépe, a Disney-nek szüksége volt egy saját szuperszámítógépre. A Hős6os rendereléséhez használt gép 75. helyen szerepel a világ 500 legerősebb szuperszámítógépe közt. A 2300 Linuxos munkaállomás mindegyike két 2,4 GHz-es Intel Xeon E5-2695 v2 processzort (így gépenként 24 magot és 48 szálat) 256 GB memóriát és 2 db 300 GB-s SSD-t tartalmaz, amelyek RAID 0-ba vannak kötve. A rendszer 24 óra alatt 400 ezer renderelési, szimulációs és vizualizációs folyamat futtatására képes, ami 1,1 millió renderelési órának felel meg. A Disney filmjeit egy 5000 terabyte-os szerveren tárolják.

Egy ilyen gép megalkotásánál, amely hónapokig fut majd megállás nélkül, az első és legfontosabb a megfelelő hely megtalálása, hiszen a szuperszámítógépnek nem csak megfelelő hűtésre van szüksége, de az energiafelvétele is brutális. A Disney-nek nem volt olyan adatközpontja, amely eleget tett volna a feltételeknek, ezért kénytelenek voltak kettébontani a parkot. A két központot végül San Franciscoban és Los Angelesben helyezték el, a hatalmas adatmennyiségek miatt ugyanis legfeljebb néhány ezredmásodperces válaszidőt engedhettek meg maguknak.

 

 

Ha már a lehetőségek adottak voltak, a látványért felelős csapat is megpróbálta a legtöbbet kihozni a filmből. A Hős6os-ban összesen 83 000 épület, 260 000 fa, 215 000 utcai lámpa és 100 000 jármű kapott helyet. Ezek mindegyike digitálisan megalkotott modell, amelyek tökéletes pontossággal adják vissza a valóságot, méreteiket tekintve is megfelelnek annak. Ezt bármely másik filmben csak odarajzolt háttérként láttuk volna viszont.

 

 

A filmben minden egyes karakter elképesztő részletességgel lett kidolgozva. Összesen 701 karaktermodell és hozzájuk tartozó 1324 animációs sorozat került a képernyőre, így minden egyes szereplő teljesen máshogy beszél, mozog, viselkedik. Ez összesen több mint 632 ezer különböző animációt jelent. Az animátorok Maya-ban alkották meg az egyes mozdulatsorokat, ahol több mint 200 kapcsoló segítségével tették egyedivé az egyes interakciókat. Hetente mindössze 3-4 másodpercnyi anyagot voltak képesek összeállítani, így a Hős6os minden mozdulatának megvalósításához 90 animátor két teljes évnyi munkájára volt szükség.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.