Hirdetés

James Cameron: Hollywood rosszul használja a 3D-t



|

A stúdiók „egyetlen célja a pénzcsinálás” - mondta a rendező, aki elképesztő pénzeket keresett az Avatarral.

Hirdetés

James Cameron, aki a 2,8 milliárd dolláros összbevételt termelő Avatarral maga is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a 3D-s filmek újra elárasztották a mozikat, úgy véli, a hollywoodi megastúdiók erőszakkal rátukmálják a technológiát a népszerű közönségfilmek rendezőire.

A háromszoros Oscar-díjas direktor olyan, rendkívül látványos blockbusterekkel írta be magát a filmtörténetbe, mint az 1984-es Terminátor – A halálosztó, az 1986-os A bolygó neve: Halál, az 1994-es Két tűz között vagy az 1997-es Titanic. A 2009-ben bemutatott, hatalmas közönség- és kasszasikernek számító Avatart annak idején a „térhatású mozi” nagy visszatéréseként ünnepelte a szakma; nem véletlen, hogy a rendező jelenleg éppen a második és harmadik rész összerakásával van elfoglalva.

Cameron: a stúdiók egyetlen célja a pénzcsinálás

„Egyetlen céljuk a pénzcsinálás”

Cameron 2008-ban, nem sokkal a nagyszabású Na’vi-opera bemutatása előtt még lelkesen kampányolt a 3D használata mellett, sőt, egy interjúban egyenesen „filmművészetem természetes kiteljesedésének” nevezte a technológiát. A rendező akkoriban még úgy vélekedett, „nem lehet kreatív okot találni arra, miért ne lehetne bármelyik filmet 3D-ben leforgatni”.

Ma már másként gondolja. A múlt héten, a Mexikóvárosban rendezett TagDF konferencián egy Alfonso Curacónnal, az Ember gyermeke rendezőjével közös beszélgetés során azt mondta, az Avatar bemutatása után még az volt a célja, hogy „annyi embert vegyek rá arra, hogy 3D-ben forgasson, amennyit csak tudok”, de a térhatású effektek alkalmazása időközben a stúdiók által erőltetett, sztenderd procedúrává vált, amelynek „egyetlen célja a pénzcsinálás.”

Az Avatar a maga 2,8 milliárd dolláros bevételével minden idők legnyereségesebb filmje

Cameron szerint nem ritka, hogy a pénzsóvár stúdiófőnökök „kiveszik a rendezők kezéből az irányítást” – annál is inkább, mivel gyakran előfordul, hogy a háromdimenziós hatást csak a forgatást követő utómunkák során rakják hozzá a filmhez. „Egy dolog 3D-ben [forgatni], és megint más utólag 3D-be konvertálni egy filmet” – hangsúlyozta.

A filmmogul szerint az idei nyár két slágerfilmjét, az Acélembert és a Vasember 3-at például teljesen felesleges volt 3D-ben leforgatni. „Ha 150 millió dollárt költesz a vizuális effektekre, a filmed úgyis látványos [és] tökéletes lesz” – jelentette ki.

A karakterek kidolgozására és a történetvezetésre fókuszál

Valószínű, hogy Cameron látványos kirohanása ellenére sem hagy fel a térhatású mozik készítésével. A szakértő filmbubusok biztosra veszik, hogy az Avatar második és harmadik részét is 3D-ben forgatja le – nem is beszélve a Battle Angel című képregény-adaptációról, amelynek munkálatai a tervek szerint 2017-ben kezdődnek majd.

Cameron szerint a Battle Angel Alita című, nagysikerű japán mangából készült mozi még az Avatarnál is „nagyobbat fog szólni”; határozott célja, hogy ezúttal a szemkápráztató vizuális világ megteremtése mellett a karakterek kidolgozására és a történetvezetésre is nagyobb figyelmet fordítson.

A hírneves rendező felszólította a stúdiókat: hagyják kibontakozni a rendezőiket, és ne tömjék tele az összes, általuk finanszírozott filmet 3D-effektusokkal csak azért, hogy még nagyobb nyereségre tehessenek szert.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.