Szemléletváltás jön a nyomtatásban

|

A papírmentes iroda koncepciója egyelőre nem volt képes átvenni a hatalmat, így még egy darabig biztosan a papíralapú megoldásokra kell hagyatkoznunk, de az biztos, hogy változni, változtatni kell. Szerencsére akadnak pozitív trendek.

Sok embernek a nyomtatás szó hallatán a környezetszennyezés jut eszébe: a fénymásolók, a felesleges dokumentumok, azaz sok papír és festék. Csakhogy ez az a terület,  mely igen sokat változott előnyére az elmúlt évtizedekben és melyben sokkal többet értek el az újrahasznosítás és energiatakarékosság terén, mint a legtöbb kommunális területen. Környezetbarátabb festékanyagok, újrafelhasználható papír, energiatakarékos konstrukciók "tehetnek róla", hogy egy mai multifunkciós lézernyomtató töredékét fogyasztja elődeinek.

Hirdetés

Vannak területek, ahol számos gyártó haladt előre: a menedzselt nyomtatás fejlesztésével takarékosabban használhatók a jelenlegi eszközök és persze a dokumentumkezelő rendszerek terjedésével  lassan a  papírmentes iroda felé is araszolhatunk. Ugyanakkor a tartósabb, kevesebb járulékos szennyezéssel és költséggel, olcsóbb logisztikával hasznosítható megoldások előretörésére is szükség van, ebben pedig  nem minden cég jeleskedik. A Kyocera kivételes technológiákat birtokol és a hivatalos hazai és egyben kizárólagos disztribútoraként, a GLOBAL UNION közel 2 éve vezetőt és szemléletet is váltott. A változásokról Patkó Zsoltot, a GLOBAL UNION kereskedelmi igazgatóját, kérdeztük meg.

PCW: A KYOCERA név igen korán felmerült a GLOBAL-UNION történetében. Mit érdemes tudni a cégről és technológiáiról?

P. Zs.: Japán partnercégünket Dr. Kazuo Inamori alapította 1959-ben, a vállalat kezdettől finom kerámiákkal foglalkozott, amit a vállalat elnevezése Kyo(to) Cera(mics) is tükröz. Termékportfóliójában elektronikai alkatrészek, mobiltelefonok és napelemek is megtalálhatók, utóbbiakkal a Toyota Prius napfénytetőjében is találkozhatunk. A KYOCERA Corporation jelenleg 44 ezer embert foglalkoztat több mint 20 ország területén, melynek központja Japán Kyoto városában van.

Számunkra leginkább a cég irodai termékekre szakosodott ága, a KYOCERA Document Solutions (azelőtt KYOCERA Mita) technológiái és termékei relevánsak. A környezettudatos, globális szemléletmód és a kerámiagyártás terén véghezvitt fejlesztések e részlegben is kamatoztathatók, az amorf szilíciumból készült szupertartós dob és a hozzá alkalmazott mikro-kerámiaszemcsés toner kedvező tulajdonságaira extrém mértékben tartós nyomtatóműveket épít a gyártó. A felsőkategóriás szegmensben nem csak az A3-as, de akár az A4-es kategóriában is találhatunk 1,5 millió oldal élettartamú nyomtatókat, így nem véletlenül ez a GLOBAL UNION mottója: "KYOCERA egy életre szól." Ettől függetlenül a belépő szintű nyomtatók sem igényelnek néhány tízezer oldal után karbantartást és dobcserét, így a legtöbb versenytárshoz képest kimagaslóan környezetkímélők. Természetesen ez jóval olcsóbb logisztikát, üzemeltetést, kevesebb csomagolóanyagot is eredményez, így összességében kivételes minőségű hardverrel dolgozhatunk.

PCW: Nem régóta, 2015. februárjától vagy kereskedelmi igazgató és fiatalon jutottál ebbe a pozícióba. Mit látsz másként, mennyiben más a te stratégiád?

P. Zs.: A szakmában töltött mintegy tíz év elég ahhoz, hogy az ember behatóan megismerje a piac működését, találkozzon sok jó és rossz példával, ugyanakkor még elég friss legyen egy új szemlélet bevezetéséhez, így úgy érzem, épp jókor kaptam meg ezt a lehetőséget. Változásokat tervezünk, de ezzel kapcsolatban kevésbé használnám a stratégia kifejezést, sokkal inkább a szemléletváltást. Én nem a koncepciókban, hanem a személyekben hiszek, abban, hogy tehetséges és jól motivált emberek viszik előre a céget és a világot.

A KYOCERA-alapító Dr. Kazuo Inamori, akit Japánban ma is nagy tisztelet övez, szintén hasonló elveket vallott. Az emberi potenciál menedzseléséről szóló Respect the Divine and Love People (Tiszteld az istenit és szeresd az embereket) című könyvében a becsületes munka, az emberek, a szakma, a vállalat és a globális közösség iránti tisztelet fontosságát fejtegeti. Ezeket az elveket alkalmazva sikerült kihoznia a Japan Airlinest is a csődközeli helyzetből, a mű címe pedig a KYOCERA mottója lett, amit úgy gondolom, hogy ma és itt is érdemes alkalmaznunk.

PCW: A ma irodatechnikát alkalmazó cégeknek mit tanácsolnál először is, ha változtatni szeretnének, hol kezdjék?

P. Zs.: Az idei év és a közeljövő legfontosabb üzenetének tartom, hogy a takarékosság már a készülékválasztásnál kezdődik. Úgy találjuk, hogy sok helyütt aránytalan többletköltséggel jár az A3-as készülékek alkalmazása, mivel A3-as nyomatokat csak 1-2 százalékban állítanak elő, ilyen esetekben javasoljuk a váltást A4-re.

További információ

Hirdetés

Te mit gondolsz?

X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!