Légy te is számítógép- vagy mobiltelefon-szerelő!

Az egyetemi és főiskolai képzés mellett egyre kisebb hangsúlyt kapnak a szakképzések, ami hosszú távon azt eredményezi, hogy a szakképesített és szakmunkás munkaerő száma jelentős mértékben csökkenni fog.

Kategóriák: Fókusz Üzlet, Fókusz

Szerző: X 2010. augusztus 08.

A szomorú tendencia már most is érezhető, amit még tovább fokoz, hogy hasonló okok miatt külföldön is rendkívül nagy szükség van szakképesített munkaerőre, ami – köszönhetően a magasabb fizetéseknek és alkalmanként jobb megélhetési körülményeket kínáló munkahelyeknek – a hazai munkaerőpiacról vonja el az erőforrást. A legtöbb középiskolában végzett tanuló a magasabb fizetés és biztos állás reményében jelentkezik egyetemre vagy főiskolára, pedig nem minden típusú diploma megszerzése jelent egyet a biztos megélhetéssel. A mostanság uralkodó „diplomát szerezni muszáj a mai világban”-szemlélet miatt egyes diplomás végzettséget igénylő területeken munkaerő-túlkínálat jelentkezik, ez pedig elferdíti a munkaerő piacon támasztott igényeket. Hovatovább a munkáltatók irreális követelményrendszert állítanak fel (több diploma, több nyelv, többéves gyakorlat), hogy a rengeteg diplomával rendelkező alany közül kiválasszák a számukra megfelelőt. Sajnos gyakran felmerülő probléma az is, hogy a túlkínálat miatt diplomájuk ellenére nem, vagy legalábbis nem azonnal tudnak szakmájukon belül elhelyezkedni a frissen végzett tanulók, ami igencsak megnehezíti a saját élet kezdetét.

 

 

A lehetséges kiút

Ezzel szemben a szakképesítés vagy szakképzettség megszerzése manapság több szempontból is ideális alternatívája a diplomának. Számba kell venni azokat is, akiknek anyagi vagy családi helyzetük miatt nincs lehetőségük elvégezni egy többéves képzésre épülő főiskolát vagy egyetemet, hanem viszonylag gyorsan elsajátítható szaktudással szeretnének megélhetési forráshoz jutni minél hamarabb. A diplomás képzésben részt vett és végzett hallgatóknál felmerülő okok egy alaposan felkészült és megfelelő szakmai háttérrel (valamint ezt igazoló papírral) rendelkező szakember esetében kevésbé jelentenek problémát. A képzés befejezését követően az elhelyezkedés és megfelelő munkahely megtalálása gyakran egy percet sem vesz igénybe, mert a képzési központok már kapcsolatban állnak azokkal a cégekkel, akik az ország több pontján előszeretettel alkalmazzák az ott végzett szakembereket, de lehetőség adódik gyakornoki állásra is, ahonnan továbblépési lehetőség szinte mindig kínálkozik. Mindez rendkívül nagy segítséget jelent abban az esetben, ha a tanuló alkalmazottként képzeli el a jövőjét, hiszen a képzés részeként a tanulók elsajátíthatják az üzleti ismereteket és üzleti etikát, ami egy olyan vállalkozás indításánál jelent nagy segítséget, ahol alkalmazni lehet a képzés során elsajátított szakmai ismereteket.

 

 

Előny a diplomával szemben

Ami a keresetet illeti, sokan nem is gondolnák, hogy szakképzettséggel és valós szaktudással a fizetések nemcsak hogy versenyképesek, de esetenként magasabbak is lehetnek a diplomával rendelkezők bérénél – és ehhez nem kell külföldön munkát vállalni. Ez természetesen nem igaz minden szakmára és szakterületre, de az emberi erőforrás-hiánnyal küzdő szektorokban dolgozó szakemberek fizetése sokszor átlagon felüli.

 

Cikkünk természetesen itt nem ér véget, a következő részben részletes információkat olvashatsz arról, hol és hogyan sajátíthatod el a DGSM OKJ-s szakképzés keretein belül a PC-k és mobiltelefonok szervizelésének minden fortélyát és praktikáját elméletben és gyakorlatban.

Legfrissebb videó

DGSM tanfolyam galéria

Kommentek A hozzászóláshoz jelentkezzen be!

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szerkesztőség és a szolgáltatás üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal! A moderálási elvekbe ütköző hozzászólásokat szerkesztőségünk bármikor törölheti.

vargatomi 2010-12-14 16:09:27

Sziasztok! Én nagyon meg voltam elégedve az oktatással náluk. Jó fej a tanár, elég laza, sokat gyakoroltunk, nem volt semmi gond. Azóta is szerelőként dolgozom a Digi-nél, ők szerezték az állásomat is...és rengeteg érdekes új dolgot tanultam ott.

Válasz

valkocsaba 2010-12-06 13:57:47

Ők az egyetlen az országban

Válasz

jarnold 2010-09-14 22:28:30

Sziasztok..hát a DGSM több mint gáz...ezért aztán ha valaki tud egy jó GSM sulit akkor nagyon megköszönném..

Válasz

szabimaci 2010-08-27 23:35:29

...válasz gadamka 17. kommentre:
 
jógos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Válasz

Sxsyew 2010-08-09 09:03:57

DGSM. Aki meg akarja tanulni a szakmát nagyívben elkerüli a helyet. Én még 2008 márciusában jelentkeztem a pc-szervíz tanfolyamra és voltunk vagy 30-an a csoportban. Az első dolog ami szemet szúrt az a szerződésük. Az ő számukra bomba biztos. Aki aláírja az fizet. A 30 emberből hamar lettünk 10-en mert a többiek rájöttek hogy itt aztán semmit nem tanulnak és lehuzás az egész. Mi maradtunk mert kellett az OKJ papír. Akkoriban még a másik helyen volt az oktatás, egy panelház pincéjében. LOL. Ekkor kellett volna sarkon fordulni és lelépni. Most azért egy kulturáltabb helyen vannak de ez nem jelenti azt hogy valamit is változtak volna. Íme a mi tanmenetünk tömören: 3 hónapon keresztül mutogatta nekünk kivetítőn keresztűl egy srác az ubuntut. Látni lehetett hogy semmi kedve az egészhez és le is lépett Londonba. Kiment rendszergazdának. Nem volt tananyag, azt mondták ezt is leadják mert ki kell valamivel tölteni az időt. Ezután jött Bernácz tanár úr aki elég jó fej volt és jó sok sztorit mesélt, ledarálta velünk azt amit a hardveres részről tudni kell. Ezután jött Csatlós István tanár úr aki keni vágja az anyagot és akkor is beléd nyomja az anyagot ha tök hü**e vagy hozzá. Leadta nekünk az ECDL-t és a saját prezentációit használta fel hozzá. A DGSM semmit nem adott hozzá. Amikor átköltözött a DGSM az új helyére végig ő volt az aki foglalkozott velünk. Elég jól összefogott minket és lényegében neki is köszönhetjük hogy letettük a vizsgát. Mondtam hogy 2008 márciusában kezdtem. Eredetileg 2008 november - december környékén kellett volna vizsgáznunk. Nos mivel pc-szervizes OKJ vizsgát eddig még senki sem csinált az országban ezért még tételek sem voltak. A 2009 január-február az teljesen kimaradt nem kellett bemenni. Majd márciusban tudtuk meg hogy a vizsgaidőpontok júniusban lesznek. Márciusban elkezdtünk bejárni és az ott lévő gépeket kezdtünk el szerelgetni gyakorlásként. LOL. A szerződésben az szerepelt hogy 60% gyakorlat és 40% elmélet lesz a tananyag. Nos ez nem igaz mert leszámítva 3-4 alkalmat a régi helyen egyészen 2009 márciusig nem igazán szedtünk szét gépet. A gyakorlati rész márciustól kezdődött Csatlós tanár úr felügyelete alatt. Hálózat szerelés kiépítés, gépek összeszerelése beüzemelése. Mivel a DGSM költözött egy szobában volt az összes gép és nekünk kellett pakolni és kiépíteni a hálozatot is. Csatlós tanár úr sokat segített mindent átvett velünk amit csak kell hogy sikeresen letegyük a vizsgát. Na igen a vizsga! Három részből áll az egész. Elmélet és két gyakorlati. A három alaklmat három különböző napra tették. Az akinek van ECDL vizsgája az elméleti részt a papír felmutatásával sikeresen el is végezte. Maga az elméleti rész egy könnyített ECDL amiben nincs adatbázis kezelés meg hasonlók max. prezentáció készítés. Az első elméleti:gép összeszerelése és operációs rendszer telepítése, majd egy rövid beszélgetés a vizsgabiztossal különböző témákról. PL.: milyen levelezőt vagy böngészőt ajánlasz, vírusírtó stb. majd beálítani előtte egy gmailes levelezőt, ennyi. A második elméleti: hibakeresés hibaelhárítás. Apró bagatel hibákat kell elképzelni pl: a hálozati kábelvég le van vágva, be kell kötni (színsort tudni kell), a gépben a tápkábel nincs rányomva az alaplapra stb. apró kis hibák. Majd ismér beszélgetés a vizsgabiztossal hogy milyen gépet raknál össze neki, hogyan hárítanád el ezt és ezt a hibát stb. A vizsga nem nehéz bő másfél órád van mindkét gyakorlatihoz és egy az elmélethez. Akinek van ECDL vizsgája és ért a gépekhez játszva lerakja, mert nem nehéz. Rá egy hétre már meg is kapod a papírt. Írtátok hogy nagyon sz*r az ügyfélszolgálata a DGSM-nek. Ez így is van. Tapasztalatból mondom. Mindent összevetve csak az jelentkezzen náluk akinek az OKJ papír kell. Ha a szakmát akarod megtanulni akkor keress egy pc szervízt és szereld ott a gépeket.

Válasz

duken0 2010-08-08 23:41:11

...válasz csernus21 33. kommentre:
 
Nem is mondtam, hogy sokan jutnak el a diplomáig. És nem arról szól a világ oké. De feltétlen jól mutat egy állás jelentkezésnél és, ha megfelelő főiskolán/egyetemen végzel, akkor azért meg is tanulsz 1-2 dolgot. Egyetértek az országgal kapcsolatos hozzászólásoddal. Valóban szar az egész. Dehát megmondták: ha nem tetszik - el lehet menni. Én ezt is tervezem...

Válasz

Imperator_ 2010-08-08 22:21:15

Tiszteletem! A 32.hozzászóló, Ch4r0n a legjobb barátom, mindketten ugyanezt a DGSM-es pc-gsm szervizes marhaságot csináljuk együtt, tavaly novembere óta. Amellett, amit mond - amellyel teljesen egyetértek - , meg kell jegyeznem, hogy a valóságtartalma mellett is lehúzás és átverés amit a tisztelt DGSM hirdet. Aki jót akar magának, az menekül a név láttán! Az adminisztrációjuk, ügyintézésük egy kalap sz*r, húzzák az oktatás idejét is, a tanárok nagyon jó arcok, és látszik, hogy értenek hozzá, sokszor itt ők is áldozatok (utolsó előtti nap szólnak nekik, hogy óra lesz, nem fizetnek időben, és egyéb állatságok). Nem tudom, mennyi ráció van az egészben, de nagyon remélem, hogy amikor kb. jövő év januárban leteszem a vizsgájukat, nem veszett kárba az a több mint egy év + 300k. De komolyan! Nem akarom a rossz hírüket kelteni (terjed az magától is), de első kézből, tapasztalatból mondom, megbízhatatlanok és linkeskednek. Ha valaki valami hasonló tudást akar, és rájuk bukkan, keressen tovább. Higgye el, jobban jár. Maradok tisztelettel Egy DGSM PC-GSM szerviz-tanfolyam hallgató (de már nem sokáig)

Válasz

Jericho300 2010-08-08 22:18:36

Mellesleg panaszkodik a kormány, hogy nincsen építőipari munkás... Faterom épületasztalos, ezermester. Nincs olyan amit ne tudna megcsinálni egy házon. Több mint 15 év tapasztalattal bármit megtud csinálni és 3 éve keres munkát! Ennyit a hiányról.

Válasz

skybot 2010-08-08 22:00:42

...válasz Kismenyus007 14. kommentre:
 
Sok munkahelyen így van ez. Sajnos...

Válasz

csernus21 2010-08-08 21:41:02

...válasz duken0 27. kommentre:
 
tudod baromira sokan nem jutnak ela diplomáig még csak oda sem hogy elkezdjék. vagy azért mert nincs rá pénze vagy azért mert tudja érzi hogy ne mmenne neki mert nem olyan jó tanuló.pl. nálunk a a középiskolából a 24 diákból aki le éretségizett abból alig 4-5 ment tovább és csinálja a diplomát. a többi az vagy dolgozik vagy teng leng. avgy letett egy OKJ szakmát azt abban dolgozik vagy munkát sem talál. Ahol én dolgozok itt is a Technikusokat Nettó 100ezer forintért dolgoztatják. sajnos. nem a diplomáról szol a világ. HA van akkor sem könnyü de a ha nincs akkor is szar. Szar ez a az ország semmire nincs már kereslet. meg nézzük az álláshirdetéseket és szó szerint vicc hova mire keresnek embereket és mindehol azt irják hogy felsőfókú végzetség. na ennyit erröl. meg nézném mennyi embernek van diplomája,és mennyinek nincs. nem mindneki születik Mérnöknek pl. van ez van az. kevés ember jut el a csúcsra a karierjében.

Válasz

Ch4r0n 2010-08-08 21:20:02

Sziasztok! Hát én részemről remélem, hogy a jó szakmunkával is viszonylag jól lehet majd keresni. Én mindig is inkább pénzt akartam keresni, minél hamarabb, és nem az iskolapadot nyomni. Nekiálltam ennek a PC+GSM-es tanfolyamnak a DGSM-nél, de nagy átverés az egész. Igaza van annak, aki azt mondja, hogy nem lehet ilyen rövid idő alatt elsajátítani ezeket a szakmákat… Náluk ez az egész csak a lehúzásról szól (Persze sok tanfolyamnál megy még ez). Bérelnek egy termet meg egy tanárt, aztán kaszálják a nagy pénzeket. Elavultak és kevés eszközük van, illetve sz*rnak az emberre . Az a baj, hogy az országban nem nagyon oktatják a PC szervízelést ezért nincs túl sok választás. Nekem meg az a szerencsém, hogy már tudom a dolgokat igazából, amik ehhez kellenek, de aki teljesen kezdőként jön, az ne számítson semmi jóra. Persze a szerződést aláírod így nincs kiszállás, de nekem mind1, mert végül is a papír kell nekem is csak igazából. Mert azt viszont tényleg sokan nézik a munkáltatók és lehetsz bármilyen jó, ha a papír nélkül szóba se állnak veled és esély sem kapsz a bizonyításra nekem ez a véleményem. Emelet van egy irodai munkám, de mindent velem végeztetnek, ami a cég életében kell, tehát abszolút mindenes vagyok rossz értelemben. Emellett nem sokat használok ezen a helyen az eredeti szakmámból. Nem is beszélve arról, hogy semmi elismerés vagy megbecsülés és a főnök is iszonyat hangulatember, aki rajtad veri el, ha nem tetszik neki valami. Egy névlegesen közepes fizetésért, amit vagy egyáltalán nem, vagy csak részletekben csúsztatva kapsz meg, ezt kell elviseled manapság álltalában. Persze nem válthatsz ész nélkül munkát, mert nem kapsz ilyen egyszerű. Ezért végzem a tanfolyamot hátha valami komolyabb szakképzetséggel próbálhatok másfelé tendálni és ha sikerül ezen az ágon találni valamit, akkor ezt itt hagyni. Tehát remélem, hogy van jövője a PC szervízelésnek.

Válasz

realee 2010-08-08 21:09:23

...válasz deatres80 22. kommentre:
 
Ne legyél már idióta! Tegyük fel, van egy \"középvezető\" aki kiadja a melót egy lakatosnak vagy akárkinek. Rosszul. Rosszul kiadott meló miatt veszteség/baleset/stb. történik, kit rúgnak ki? Az egyszerű melóst! A középvezető nem fogja magára vállalni, hogy bocs tényleg szarul adtam ki a melót neki! Sunnyog, ha a főmufti meg a haverja akkor kb. 10x kell ezt eljátszania, hogy végre kirúgják őt is és mást keressenek a helyére. Az a nagy igazság, a protekció meg nagyon is számít sajnos... Hiába vagyok én, tegyük fel rohadt jó programozó, ha a cégfőnök kicsi fia vagy haverjának a kicsi fia is most végzett és meló kell neki, nem 100% hogy engem fognak felvenni. Visszatérve a rosszul kiadott melós dologra... A cégek nagy részénél a főnökök jól ismerik egymást - gyerekkori ismerős, évfolyamtárs, rokon, stb - ezért nem fogják szopatni egymást, inkább az \"ismeretlen\" melóst kirúgják. Ezért én idősebb ismerőseim és rokonaim beszámolói alapján, arra a következtetésre jutottam, hogyha új melóhelyre kerülsz (protekció nélkül a csoda folytán) akkor egyből haverkodj össze először a közvetlen munkatársaiddal, aztán az irodásokkal (ha olyan munkakörbe vagy hogy nem irodás vagy), aztán ha a főnök mond valamit vagy találkozol vele jópofizzál, aztán ha létszámleépítés lesz, akkor nem rád fognak mutogatni hogy téged rúgjanak ki, mivel te \"jófej\" vagy akármilyen minőségű melót is végzel. Akad józan eszű főnök aki a minőséget és a teljesítményt nézi nem pedig a \"haverhaverjánakacsaja\" alapon osztogat bért, munkát, stb-t. Gondolom te is \"középvezető\" vagy hogy ennyire véded őket! A régi szoci időkben még működött ez, hogy akkor elküldték a vezetőt...

Válasz

_RiCE_ 2010-08-08 19:59:56

...válasz deatres80 25. kommentre:
 
Ah.. jó akkor kifogásokat keres mindenki. Oké.

Válasz

Tompeever 2010-08-08 19:58:56

Egyébként kapcsolatokon múlik minden. Egyik barátnőm nemrég végzett a SOTE-n mint diplomás gyógytornász. Sehol sincs a korházakban felvétel, pedig munka az lenne, csakhogy a mostani bizonytalan egészségügyben is inkább elbocsájtások vannak. AZ ugyanolyan eredménnyel végzett barátnőjének a kapcsolatai révén viszont sikerűlt elhelyezkednie.. Sokszor tényleg csak a protekció számít.

Válasz

Tompeever 2010-08-08 19:49:09

...válasz deatres80 22. kommentre:
 
Tudod mi van ha kinyitod a szádat? Kirugnak édes gyermekek, az van. Tapasztalatból beszélek. Sajnos. S nem alpári módón nyitottam ki a számat, csak megkérdeztem, hogy igazak-e a hírek hogy a 8 órás minimálbérről át akar jelenteni 4 órára a tisztelt főnőkasszony. Egy két ilyen érdeklődő kérdés és mindjárt munka nélkül találtam magam.

Válasz

duken0 2010-08-08 19:16:34

...válasz KOMPI2 11. kommentre:
 
Szerintem például a BME-ből nem ilyen embereket öntenek az utcára. Én is ismerek ilyen embereket, akiket te jellemeztél, de akit valóban érdekel az egyetemi képzés, és jó helyen végez, akkor az úgy fog kijönni, hogy megértett valamit és felkészült arra, hogy olyan munkát végezzen, ami valamelyest előre viszi a világot. Már remélhetőleg

Válasz

Kismenyus007 2010-08-08 19:14:19

...válasz deatres80 20. kommentre:
 
Nem rinyálok és nem szóltalak le! Annó pont azért választottam ezt a szakmát, mert jól lehetett vele keresni és tetszett is, de sajnos pont mikor végeztem bejött a \\\"válság\\\" és folyamatosan zártak be az ilyen cégek, amik meg talpon tudtak maradni azok meg megtartották a régieket, illetve a már nyugdíjazottakat hívták vissza, ha kellett, mivel róluk tudják, hogy nem kell rájuk figyelni, míg egy frissen végzettre azért igen. Abszolút nem vagyok negatív, sőt sokak szerint túlzottan optimista is vagyok, csak a véleményem formáltam meg! Ezen a környéken örülök, hogy találtam legalább ilyen állást és nem vasúti töltésen, vagy culágerként rohadok meg. A száj kinyitásról annyit, hogy amikor szóvá mertem tenni a felettesemnek, hogy szerintem mi működik nagyon rosszul a cégnél, egy fegyelmivel jutalmaztak, a másodiknál kirúgnak... Közben én is keresgélek hátha akad jobb, nem csak vegetálok, de a mai világban nem lehet csak úgy pattogni, de bízom, hogy innen csak feljebb van.

Válasz

deatres80 2010-08-08 19:11:57

...válasz _RiCE_ 24. kommentre:
 
Ne forgasd ki a szavaimat! Mindenki csak a kifogásokat keresi! Gratulálok!

Válasz

_RiCE_ 2010-08-08 19:04:08

...válasz deatres80 22. kommentre:
 
Persze.. annál a cégnél ahol dolgoztam az említett középvezető (nem cégvezető) volt kapcsolatban a külföldi munkaadó céggel. Belső viták miatt a középvezető azt mondta, hogy ő nem hajlandó tovább a külföldi céggel kapcsolatot tartani és visszautasította a munkát, így az ott dolgozó csapatot lapátra tették, a középvezetőt meg átrakták másik beosztásba. Meséld már el, hogy Te mint alkalmazott mit \\\"cselekedtél\\\" volna? hm? odamész a külföldi multihoz, hogy jaj ne vigyétek már el a melót? vagy mi? Kiállni magadért? hol hallottad ezt a mesében? Ha megszűnik a munkahelyed mások baromsága miatt próbálj majd menni a vezetőséghez, hogy dehát neked munka kell. Kiállhatsz az igazadért. Le fognak sz*rni a hülyeségeddel együtt. Ez nem rinya, mert lesz*rom most már én is, azóta megtaláltam a helyemet, csak ne puhítsál már az ilyen üveghegyen túli történetekkel hogy \"állj ki magadért\". Persze kiállhatsz egy táblával a sarokra, hogy nem mozdulok amíg nem kapok munkát.

Válasz

_RiCE_ 2010-08-08 18:58:38

...válasz deatres80 20. kommentre:
 
Pedig igaza van. Lehet hogy egy építész, vagy egy asztalos megteheti, hogy minőségi munkát végez, rendszeresen túlteljesít, és később már E.V.-ként jól fog keresni. De amiről a cikkben szó van az vacak bérmunka, amiből soha nem fog kitörni az illető az biztos. Ha meg 120%-ot nyújt akkor onnantól mindig azt fogják elvárni tőle.

Válasz

deatres80 2010-08-08 18:57:50

...válasz _RiCE_ 19. kommentre:
 
Látom ezt a vezetői elbocsátást nem bírjátok megemészteni. Nem a cégtulajdonosról beszélek, hanem a középvezetőkről. Ha meg akkora seggek vagytok hogy benyelitek hogy mások hibájáért titeket cseszegessenek akkor sok sikert! Talán ki kéne állni magatokért. Ja, hogy akkor ki kell nyitni a szátokat. Bocs, de más nem fog helyettetek cselekedni! Csak a rinya!

Válasz

_RiCE_ 2010-08-08 18:53:26

Megjegyzem a multiknak és a nagyvállalatoknak kellene támogatni a főiskolákat, hogy korszerű gépekkel, korszerű tudást juttassanak el a diákokhoz. És azt oktassák, amire a piacnak szüksége van, hogy mire a diák kikerül, már alkalmazhassák is mint munkaerő, ne pedig ott álljon friss diplomással, és pislogjon nagyokat mert a terepen sz*rt sem ér a gyakorlati tudása. Az meg végképp nevetséges, hogy az iskolák a önfenntartás végett megfejik a diákokat a tandíjjal.. effektíve eladják nekik a diplomát (tudástól és képzéstől függetlenül).

Válasz

deatres80 2010-08-08 18:53:09

...válasz Kismenyus007 14. kommentre:
 
Egyáltalán nem tévedek! Ha te 90-ért nyomod ilyen végzettséggel az a te bajod. Talán tenni kéne valamit azért hogy ez a helyzet változzon. Nem rinyálni kell meg leszólni keményen. Cselekedni kell hogy a dolgok megváltozzanak. De ehelyett te is csak itt nyomod a negatív dumát! Inkább hinni kéne magadban és akkor kimászhatsz az efféle koszfészekből!

Válasz

_RiCE_ 2010-08-08 18:47:06

Ez egy baromság. Számítástechnikában az OKJ-s végzettség egy kalap trágyát sem ér. Én nekem is az van, és ismeretség meg jó kapcsolatok nélkül még most is nettó 90-et keresnék, vagy már ki is rúgtak volna valami leépítés során. Pedig én pont szervizben dolgoztam korábban, ahogy a cikkben is példáznak. Lehet hogy OKJ-vel könnyebb állást találni, mert ma már bagóért osztogatják a diplomákat, de ez nem jelenti azt, hogy jól fog vele keresni az ember. Főleg nem IT területen. Mindenhez ismeretség és kapcsolatok kellenek. Anélkül nagyon nehéz bármit is kezdeni. De a lényeg, hogy ugyanannyit ér az OKJ mint pár évvel ezelőtt.. semmi nem változott, csak a diploma lett értéktelenebb, révén, hogy már mindenkinek odaadják, aki fel tud emelni egy ceruzát segítség nélkül. Nem is beszélve a magániskolákról, ahova elég befizetned a tandíjat. De ha valakinek megtetszett ez a cikk nyugodtan végezzen el egy 2 éves OKJ tanfolyamot. A színvonal a hazai oktatáshoz méltóan a béka segge alatt lesz. És utána menjen el a szakmájába dolgozni. Kis szerencsével sikerülni is fog neki.. pár évig elvegetál havi 90-en, aztán lapátra teszik, mert a főnökök kivettek egy kis pénzt a cégből új audira, és leépítés lesz. Mert NEM a vezetőség lesz kirúgva ha gond van, arra mérget vehettek.

Válasz

Tompeever 2010-08-08 18:37:47

Most nézem; cukrászképzés (nekem is ez a szakmám) egy év. Kéremszépen ez arra elég, hogy rájöj arra, hogy az Oroszkrém-torta nem úgy jön ki a sütőből felhabozva, ahogy a pultban látod.... Viccnek is rossz. Ezzel a tudással amit 1 év alatt itt megtanulsz; az első két órában rájönnek egy üzemben, hogy szakmáttévesztettél.

Válasz

gadamka 2010-08-08 18:16:35

ha lenne 300k-m jelentkeznék rá =D

Válasz

lxdc 2010-08-08 16:34:48

De nem muszály?

Válasz

ATi0021 2010-08-08 16:03:36

...válasz regvnm 6. kommentre:
 
Nem tudom Te milyen szervizről beszélsz, de ott ahol én dolgoztam, mi kimértük melyik a hibás alkatrész és ha lehetett cseréltük az adott elemet. Persze tudom vannak ilyen kontárműhelyek, de a mi cégüknél hidd el kell a tudás mert kivágnak az utcára. Amúgy sima okj-s pályakezdőket ismerek, jelenleg a különféle extra juttatások mellé kezdő 160ezeres bért kapnak kézhez.

Válasz

Kismenyus007 2010-08-08 13:56:33

...válasz deatres80 8. kommentre:
 
Nagyot tévedsz! Mindig a melóst rúgják ki először! És ha többszöri \"csere\" után sem úgy jön össze a dolog ahogy a tervben van akkor jön csak az, hogy a vezetés környékén is szétnéznek... Szakmához/hozzáértéshez meg annyit, hogy én gyártás technológus végzettségem van+műszerész irányultságú érettségi, gépkezelőként dolgozom havi 90ért, a termelési igazgatóm fodrász végzettséggel havi 300ezres fizuval és abszolút nem ért egyik géphez vagy alkatrészhez sem...

Válasz

gemen6 2010-08-08 12:57:55

...válasz Tompeever 1. kommentre:
 
kifelejtetted a szakai gyakorlatot,ami 1-3 év között kell,hogy legyen

Válasz

disznoo 2010-08-08 12:37:07

Azt hiszem a munkaerőpiacon is érvényesül, az örök igazság: \"amiből kevés van az értékesebb, amiből meg tucat.. hát az nem ér olyan sokat...\"

Válasz

KOMPI2 2010-08-08 12:32:08

Sajnos szerintem is marha sok a diplomás. És a legnagyobb baj hogy jórészüknek tényleg büdös a munka, ezért megy főiskolára esetleg egyetemre. A koncepció az, hogy átbukdácsol a vizsgákon, megkapja a diplomát, és beül valahová aktát tologatni, havi nettó 200e-ért. Ebből adódik az hogy ezek az emberek tényleg segghülyék ahhoz, amiből diplomáztak. A magánszektorral nincs is baj, ott hamar kibukik az aki hülye mindenhez, de ezen emberek szerencséjére ott van az állami szektor. Az önkormányzatoknál mindig van hely, sógor-koma-jóbarát alapon, ilyen embereknek, aki egész nap három darab papírral járkál egyik irodából a másikba. Tisztelet a kivételnek, hiszen ott is van aki keményen dolgozik. Nem rosszindulatú akartam lenni, de én így látom a helyzetet, sajnos.

Válasz

matolcsidav 2010-08-08 11:49:24

...válasz deatres80 8. kommentre:
 
jól mondod :D mert nem mindegy hogy mien szinten vagy az irodában is mert van ismerősöm aki nettó 14 et keres irodában de rühelli a munkáját mert annyit kell dolgozni csinálj meg mindent plussz ha a főnök ott van csináld meg az ő munkáját is

Válasz

matolcsidav 2010-08-08 11:46:40

...válasz regvnm 3. kommentre:
 
hát kérem szépen nem fogod fel annak a súlyát amit le írsz itt nem csak az megy hogy az embereknek jobb legyen mert tény hogy mindenki csak diploma diploma diploma ezt hajtogatja hogy könnyebb lesz az életed meg minden de ez egyáltalán nincs így mert még több ezren vannak így rajtad kívül akik egyetemre járnak és sokkal jobbak is vannak és mindig csak azokat az eliteket veszik fel valahová aki ilyen olyan amolyan versenyt nyertek meg és a többivel tudod mi lesz ott van a diplomája (egy részük nem is ért ahoz amiből van,láttam már ilyet) és törölheti ki vele a seggét mert nem veszik fel vele sehova mert túl jelentkezés van az állásra és ahova meg kellene munka erő tegyük fel most pl.: eon-hoz hívják a villany szerelőket de rendesen folyamatosan mert annyira szükség van rájuk és nekik egyből van melójuk mert egy ilyen szakma 2 éves max 3 te le teszed a diplomát 4 év alatt azalatt az 1-2 év alatt a szakmás már pénzt keres amíg te csak a pénzt költöd el fele jah meg még ott van az az időszak is amíg diploma után nem találsz melót és 1-másfél évig munka nélküli vagy de a szakmás addig is pénzt keres és lehet hogy csak 110 ezret keres de az neki fix amíg neked nincs semmid sem és ez alatt az idő alatt általában még plusz szakmákat is lehet letenni amiből akár magasabb fizetés is lehet meg mint előttem leírták ha jól csinálod a szakmád akkor lehet nagy fizetésed is diploma nélkül.

Válasz

deatres80 2010-08-08 11:40:03

Elszomorít amiket itt olvasok. Az a baj hogy az emberek tényleg azt hiszik hogy szakmunkásként nem lehet jól keresni. Dehogynem! Csak értened kell a szakmádhoz. Ne azt nézzétek mennyi kontár van és hogy ők szarul keresnek. Persze hogy szarul keresnek, hiszen nem is értenek ahhoz amit csinálnak. A profi szakmunkás nagyon is jól keres. Ismerek jó pár ácsot, kőművest, burkolót, villanyszerelőt akik többet keresnek a diplomásoknál. A diploma szintén nem ér semmit ha nem értesz a szakmádhoz. Az pedig hogy egy irodista csak cigizik meg pofázik és ezért megtömi a zsebét nem igazán fedi a valóságot. Az tény hogy minél magasabb rangban vagy annál többet keresel és kevesebbet kell dolgozni mint annak aki a létra alján van. De a felelősség nem a melósé hanem a vezetőé. Nem a melóst rúgják ki ha gond van hanem a vezetőt cserélik le mert nem megfelelően szervezte a feladatokat. Tény hogy vállalkozóként jóval többet rakhatsz zsebre mint alkalmazottként. De ez is egy folyamat amíg eljutsz oda hogy saját vállalkozást hozol létre. Milliókat senki sem fog keresni az első naptól. Türelmesnek kell lenni és képezni kell magunkat.

Válasz

BlueFoxx - My PC 2010-08-08 10:34:36

Én tavaly végeztem el a villanyszerelő szakmát és már másnap többször is hívtak az Eon-tol hogy menjek dolgozni hozzájuk, szolgálati kocsi, kezdőfizetés 100ezer bruttóban.

Válasz

regvnm 2010-08-08 10:08:06

Még egy dolgot szeretnék hozzáfűzni a \"telefonszervizes/számítógép szerelő\" munkához.A szervizelés nagyrészt úgy megy hogy beviszed pl a gépedet mert a kártyával van valami.Szerviz mit csinál?rendel egy új kártyát amit 2 csavarral rögzít a régit meg visszaküldi.Ebből kiderül hogy nem kell nagy ész a melóhoz,az állásokat is úgy töltik be hogy \"szia régi barátom,munkát keresek-hozzánk jöhetsz,nem kell semmit csinálni csak néha csavarozgatni majd mondom hogyan és idővel belejössz\"

Válasz

Tompeever 2010-08-08 10:02:34

...válasz regvnm 3. kommentre:
 
Sajna manapság ez a tendencia.

Válasz

sevenGSTV 2010-08-08 09:51:22

én vadakat terelő juhász leszek, bocsánat

Válasz

regvnm 2010-08-08 09:32:02

Én technikusként a középmezőnyben vagyok,nem szakmunkás nem diplomás.Viszont azt tudom hogy akinek diplomája van az minden!!! órában 10-15 percet beszélget az előtérben kávé vagy több-száz FT-os automatás kóla társaságában hiába pályakezdő.Aki pedig melózik lent az üzemben annál meg hajtás van,lenézik az irodisták hiszen \"csak melós\".Az egyik nem hajt mert minek,hülyére keresi magát a negyedéves prémiumról nem is beszélve amit ugye csak az irodisták kapnak,én is.A melós meg hajtson ha ki akarja fizetni a 25 éves futamidőre felvett lakáshitelét és nem akar utcára kerülni. Diplomázzatok le,nem kell érteni hozzá ez a világ nem arról szól,majd ért hozzá az50 éves mérnök/egyéb,ti meg ne legyetek útban és annyi,jól fogtok keresni.Bocs a regényért.

Válasz

ATi0021 2010-08-08 09:30:26

#1 - Igen van ennek is igaz része. De bizony láttam már olyat, hogy ilyen képesítéssel a srác egy nagy cégnél + saját btvel simán megkeres havi 3-4 ezeret haszonba. De van egy ismerősöm aki cégeknek ír programokat. Legutóbbi munkája kb. 3 hét volt és kapott utána 1 millát. De volt már rá példa hogy meg keresett ennél többet is. Szólva nem csak az iskolától függ a dolog. Függ az embertől is. És nagy világcég vezetőjétől tudom, hogy bizony hiány van náluk. Nem egy BME-es stb diplomást kellett elküldenie. Az állásinterjún sorra megbuktak. Ez a vezető monda, hogy őt nem a diploma érdekli, hanem hogy tudja az illető a dolgát... És sajnos jelenleg az egyetemek csak diploma gyárak többnyire, a minőség a béka segge alatt van.

Válasz

Tompeever 2010-08-08 09:03:01

Nem tudom honnan származnak ezek az információk; dehogy nem a valós életből az bizonyos. Szakmával manapság havi 110000Ft-nál többet nem tudsz itthon összeszedni, hacsak nem dolgozol hétvégén is, ill. túlórázol. Teljesen mindegy milyen területen dolgozol, amíg alkalmazott vagy, soha nem fogsz \\\"átlagon felül\\\" keresni, a főnőknek/tulajnak ugyanis sose érdeke, hogy a dolgozó elégedett legyen a fízetésével. Ha meg közalkalmazott vagy, a bértábla a mérvadó, amelyből egyértelműen kiderűl; magasabb végzettség= magasabb bér. Álláshírdetésekben meg; informatiával kapcsolatos munkakőrbe majdnem mindig csak felsőfokú végzettségel rendelkezőket keresnek.... A vendéglátóípart és társait meg nem is elmliteném, akkora pofátlan kizsákmányolás megy ott.

Válasz

Legfrissebb hozzászólások

Hogyan tartóztatták le a Megaupload...
"nem is tudtam, hogy voltak gyerekei is ... Simán túlkapásnak tűnik az ügy."

2012-02-09 14:55:25

Hogyan tartóztatták le a Megaupload...
"Igaz is, mi ezzel a gond?"

2012-02-09 09:15:49

Hogyan tartóztatták le a Megaupload...
" Xar ügy..."

2012-02-08 23:56:42

Hogyan tartóztatták le a Megaupload...
"Nem értem mi a bajod, először talán keress rá!..."

2012-02-08 20:41:21

Hogyan tartóztatták le a Megaupload...
"Igazából a kiadók ezzel akarták megakadályozni, hogy egy Amazon-hoz hasonló..."

2012-02-08 20:36:02