NVIDIA GeForce GTX 460 - Új sikerkártya a DX11-es érában

Apróbb architekturális finomhangolások, kisebb fogyasztás és visszafogott melegedés jellemzi az új DirectX 11-es GeForce vezérlőt. A GTX 460 alapjául szolgáló GF104-es lapka ráadásul lehetővé teszi két GPU-s kártyák építését is.

Kategóriák: Fókusz, Grafikus kártya

Szerző: Gyepes Máté 2010. július 12.

A "Fermi" kódnéven ismert architektúra és grafikus lapka komoly válasznak bizonyult az NVIDIA részéről az AMD DX11-es megoldásaira. A GTX 480 és 470 néven forgalomba került kártyák azonban igen kemény falatnak bizonyultak a Santa Clara-i vállalat partnergyártóinak, a roppant rossz kihozatallal gyártható grafikus mag egyik súlyos következménye ugyanis az lett, hogy rendkívül kis számban váltak csak elérhetővé az új GTX kártyák. A sokáig exkluzív partnernek számító XFX például konkrétan nem kapott lehetőséget a gyártásra, a BFG pedig végül odáig jutott, hogy az egész VGA-s részleget meg kellett szüntetni.

 

Nehéz az első és második negyedéven vannak tehát túl az exkluzív partnerek, de végül csak megérkezett az a variáns, ami komolyan megdobhatja a DX11-es GeForce eladásokat. A korábban egy új lapkáról szóló pletykák végül beigazolódtak, a GTX 460 már nem a GF100-as kódnevű fejlesztésre épül, hanem a jóval kisebb méretű GF104 az alapja. A 40 nanométeres gyártástechnológián készülő lapka belső felépítése is változott, de a felhasználók számára talán fontosabb tény az, hogy a méretbeli csökkentés miatt jóval tűrhetőbb az újdonság fogyasztása és melegedése is. A csúcskategóriás testvérkártyákhoz képest a GTX 460 egészen kicsire sikerült, egy igazi felső-közép kategóriás megoldás, amely a tervek szerint két változatban kerül piacra.

 

 

NVIDIA GeForce GTX 460
NVIDIA GeForce GTX 460

 

A normál változatok 192 bites memóriabusszal és 768 MB-nyi memóriával rendelkeznek, míg az erősebb kiviteleken 256 bitre és 1024 MB-ra nő az előző két jellemző. Várható, hogy a gyártók utóbbira építik majd saját, egyedi megoldásokat felvonultató túlhajtott kártyáikat, amelyek végre nemcsak az órajelbeli többletből fakadó teljesítménykülönbséget tudnak majd felmutatni. Az ún. OC-verziók pontos órajelei nincsenek meghatározva, a mérnökök tetszés szerint állíthatják be a grafikus mag, a stream processzorok és a memória modulok üzemfrekvenciáit. Körbenézve a partnerek weboldalain azonban egyértelművé válik, hogy a 800 MHz-es GPU-frekvencia sem elképzelhetetlen.

 

 

NVIDIA GeForce GTX 460
NVIDIA GeForce GTX 460

 

Az NVIDIA referencia tervei szerint egyébként a grafikus lapka 675, míg a stream processzorok 1350 MHz üzemelnek, a memória modulok pedig effektíve 3600 MHz-en járhatnak - ha a GDDR5-ös technológiát választja az adott partner. Ami a stream processzorok számát illeti, a mérnökök ezúttal is úgy döntöttek, hogy nem teszik elérhetővé a GF104 teljes felépítését, az új ún. streaming multiprocesszorok közül egy tiltva van. A teljes, 384 darab CUDA magból tehát "csak" 336 használható, illetve ennek következtében a textúrázó egységekből is kevesebb üzemel, ám a lapka játékos teljesítményére így sem lesz majd panasz a kisebb architekturális módosításoknak köszönhetően.

 

 

NVIDIA GeForce GTX 460
NVIDIA GeForce GTX 460

 

A PCI Express 2.0-s csatolófelülettel ellátott vezérlőn két 6 tűs PCIe-tápcsatlakozó található, a kártya fogyasztása pedig 160-170 watt közé tehető. A hátlap nem változott a korábbi 400-as modellekhez képest, a két DVI kimenet mellett egy mini HDMI található még meg.

 

A hivatalos bejelentéssel egy időben hazánkba is befutottak az első példányok, a Gigabyte normál órajeleken üzemelő, 768 MB-os verziója körülbelül 65000 Ft-ért vásárolható meg. Ez már önmagában is kedvezőbb vétel egy mezei HD 5830-as Radeonhoz képest, de az igazi nagy durranást a Palit és Gainward kártyái jelentik. A normál verziók 50-51000 Ft-ért vihetők haza, ami már nem a HD 5830, hanem a HD 5770 árszintje. Nem lehet kérdés, hogy melyik képes nagyobb teljesítményre, és pontosan ez az a taktika, ami miatt az NVIDIA most nagyot léphet előre a DX11-es VGA-k piacán. Egyszerre két árszintet ostromolnak a GTX 460-as kártyák, a két fő változatból kialakított további variánsok terjesztésével pedig végre nagy mennyiséget is tudnak biztosítani a partnerek a felhasználók számára. Ez lenne az új sikerkártya? Nagyon úgy tűnik...

 

Cimkék: nvidia, geforce, fermi, gpu, lapka
Grafikus kártya

NVIDIA GeForce GTX 460 galéria

Írja le gondolatait a témáról!

Név:
Kód:

mezarius 2011-07-06 09:58:56

Na nem az hanem ez az a teszt :D
http://hardver-teszt.hu/test.php?tID=344

mezarius 2011-07-06 09:57:39

Emberek 35 ezer ft-ért van már MSI GTX 460 1 Gb-os.Miről beszélünk? Egyértelmú hogy 35 ezer ft-ér nem találsz jobbat. HD 5770 meg van 28-ér azt meg a földbe döngöli. HD 6850 meg megint egy 10-el vagy még többel is drágább arról meg itt egy teszt:http://www.techpowerup.com/reviews/Axle/GeForce_GTS_450_OC/11
Hát egy négy magos mellett nézd már meg mit csinál az a fogyatékos 5850. De még 6 magos mellett is leveri az ATI-t. Corei i7 mellett meg mondták is hogy valszeg az ATI nyerne már de kb 5-6 %-al. Az meg mi???? Meg akinek ilyen VGA-ja van az nem vesz mellé corei7-et.

joskagyerek 2011-04-01 13:01:05

Nekem normális gtx 460 videókártyám van szerintem egész jó. Szerintetek?

jersey 2010-11-29 20:35:08

nekem egyszerűen nem jön be sewmmi a monitoron ahogy be van kötve.mit csinálok rosszul? segítsetek.köszi

Yuki 2010-10-05 16:31:18

Istenem de szeretem mikor igy vitáztokXD
én inkább linkelek egyett: http://www.techpowerup.com/reviews/Axle/GeForce_GTS_450_OC/11.html
Ha a legerősebb játékot nézzük akor 4870 vs gtx 460 hány fps is a különbség? Én inkább ezen röhögnék.(crysis-ról van szó)

dead man 2010-10-05 11:53:55

értelmet baromságok mennek itt az ati jó kártya de driver gondosak mindig jó driver még nem nagyon volt rá ha ujat raksz fel megy mondjuk az egyik játék de a másik vagy régebbi nem.ja az nvidia legalább hardveresen támogatja a hd-t is ami az ati tol elmaradt.szoval egy kutya mind a kettő szivatják a jó népet.

forced 2010-09-25 08:56:04

http://prohardver.hu/teszt/geforce_gtx_460_erre_varunk_ket_eve/gtx_460_ezzel_kellett_volna_kezdeni.html itt egy teszt róla..... kb az ati hd5850 szintén van (ati 5%-al jobb) de az hd5850 20 %-al drágább.

Kopasz 2010-09-25 03:14:27

Kinek milyen monitora van? Nekem 17"-os és elég 1024*768-as felbontás. ATI HD4670 tökéletesen meghajtaná.

Más felől néztem a linkeket amit írtatok. Durva, hogy valakit az hoz lázba valami nem 99 hanem 122 FPS-t nyom. Ez akkor lenne szerintem érdekes, ha a 30 FPS alatti tarományról beszélnénk. Amit, még érzékelni is tudunk.

anyad 2010-09-18 22:39:37

tátu, dzserintünk á mátrox 3dfx kártyák a jobbak

csak árrá figyejjé, hogy rákjá fel ati forceware mághájtót hozzájá mer különben nem jau

tatu 2010-09-18 16:45:28

az a kérdésem h dzerintetek az ATI vagy anVidia a jobb?

peete 2010-07-27 17:13:42

Aki a full hd cinkelte a 460 sli-nél annak mutatnám ezt a linket: http://media.bestofmicro.com/C/R/255771/original/image013.png
és a tesztet: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-460-sli-geforce-gtx-480,2694.html

E-100 2010-07-19 17:12:20

Kleshk#

Azért az hozzá kell tenni, az nVidia azért jobb sok helyen mert meg van támogatva, Maffia 2 metro2033 stb. De persze erős kártya mert ha nem lenne erős hiába kapna támogatást bármelyik gamehoz, nem menne rajta! de az ATI-nak is meg van a maga tábora, Crysis 2, aztán van még pár játék!

E-100 2010-07-19 17:07:49

brobi76#

Hülyeség hogy az AMD rosszabb mint az Intel, nekem AMD-m van, és semmi gondom vele!

miller 2010-07-19 15:28:03

nem tudom minek kell temetni az nVidia-t, hiszen a bevételeinek a jórészét nem a grafkuskártya piacból prtofitálja, hanem a HPC-ből. http://www.nvidia.com/object/tesla_computing_solutions.html
Nekem speciel mindig volt ATI és NVIDIA kártyáim párhuzamosan, hogy tudajm összehasonlítani, mindegyikel meg voltam elégedve. minegyiknek meg voltak az előnyei és a hátrányai...

Isti 2010-07-16 17:31:29

Ja azért az Amd is ott van.

Isti 2010-07-16 17:29:10

Nvidia az ász. az NVIDIA ugyis jobb amd/ati ugyis gyengébb.GO NVIDIA!!!!!

Kleshk 2010-07-13 16:51:53

Úgy bírom ezt az állandó zsörtölődést. Mindenki veri itt magát össze-vissza hogy ez jobb az jobb blablabla.... Mindig is tudtam hogy az NVIDIA odaver az ATI-nak, keményebbek, jobbak. Akárcsak az INTEL és AMD. INTEL sokkal durvább, keményebb dolgokat képes piacra dobni. De istenem, KI A FENÉT ÉRDEKEL?!! Amíg az ATI&AMD olcsóbb árúcikkeket dob a piacra ami felveszi a versenyt a rivális gyártók jóval drágább cuccainál, én maradok az az ATI&AMD-nél. Ennyi. Akinek meg dagad a pénztárcája nyugodtan vegyen INTEL-t meg NVIDIA-t mivel tudjuk hogy azok jobbak. Kész.

Bigalow 2010-07-13 14:58:35

Haverommal egyidőben ujítottunk gépet, ő intel e8400, nvidia gtx-260,(együtt 98000 ft kereken) vett én amd phenom 2 965 és ati 5770 (együtt 95000 ft kereken) 1 hét múlva mikor sikerült eladnia a gépét ráfizetett és ugyan ojat vett mint az enyém. 50 fps el jobban ment nekem a Prince of Persia the forgotten sands mint neki.

=) 2010-07-13 14:58:21

lxdc: Nem az nvidia találta fel a physX-et, hanem az Ageia, ügye régen volt a társkártya amit lehetett venni. az nvdia csak felvásárolta a céget, bár igazad van nagy húzás volt, kb olyan szinten ahogy az amd megvette az atit. Hát igen nem sok játék támogatja a physXet pedig ezer éve kint van.

Calippo 2010-07-13 14:45:18

Igen aki megteheti az megveszi a drágább NVIDIA-t de nekem nem ér annyit hogy ráfizessek 20-30 ezer forintot csak mert van Physx. Batman Arkham Asylum-ot 2 Gépen játszottam, ATI-val több fps volt jóval, NVIDIA-val meg mozgott az újság a földön mikor futott a karakter...

brobi76 2010-07-13 13:59:10

Az AMD azért olcsóbb mint az INTEL, mert annyival rosszab is. Ugyan az van az ATI és az NVIDIA között is. Az ATI játékokra jó, és szép, és gyors, de aztán annyi. NVIDIA tudása:Physx, Cuda, és a legjobb a 3D. Ezzel szemben az ATI tudása:Eyefinity. Vagy is 3-1! Na ezért veszek én is Geforce-ot!!!

nobyy 2010-07-13 13:19:21

Nem én kezdtem én csak ajánlottam valami mert én nem vagyok beszorulva az Ati dobozába és látom a világot! Nem azt akartam mondani ezzel, hogy huu a leggyorsabb kártya hanem, hogy a GTX460 SLI rendszer igen is megéri!
Létezik 3-way GTX480 SLI is odagyilkolja a HD5970 Crossfire-ben, de ez az ami nem éri meg és melegszel és sokat fogyaszt nem az amit említettem. :)

Szteve 2010-07-13 12:50:41

örülj neki hogy a 23-24 játékból lever 7-et SLI-be XD hát nem kell mondanom nem valami nagy teljesítmény :D de ha már inkább 2 kártya kell neked akkor vegyél egy HD 5970-et... 1 lap 2 chip. És még a hűtése is sokkal jobb :D erről ennyit. Na szevasz

Szteve 2010-07-13 12:47:02

Am nem akartam a nevedbe írni, szóval bocsi de ne írj agyatlan marhaságokat... Mert mikor volt össze hasonlítás GS-en Physx vs Havok, akkor volt egy link, amin több game használ HAVOK tech.-et mint Physx-et... Szóval nem tudom melyik a szarabb :D Szóval ez a kártya nem ér meg 50-60ezret, de még lehet 40-et sem...

Szteve 2010-07-13 12:43:14

jajj most szerintem gondolkodj el azon hogy húúú SLI... igen SLI... és mivan ha két HD 5970-et teszek crossfire-be? :D Na akkor ezen gondolkodj el először, aztán beszélgethetünk itt a GTX 460-ról... Mellesleg úgy hallottam hogy HD felbontásba eddig a ferminek eléggé gyenge szerepléseik vannak :D úgyhogy nem is tudom hogy melyik érné meg jobban :/

nobyy 2010-07-13 10:45:57

21# eszed tokja olvad szét xD ha te nem bírsz kivitelezni egy jó hűtési rendszert a gépben akkor inkább ne írj semmit mert nem értesz hozzá jó! A GTX460 SLI leveri a HD5970-et itt mindjárt 7 játékban:
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_460_SLI/11.html
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_460_SLI/12.html
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_460_SLI/10.html
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_460_SLI/17.html
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_460_SLI/18.html
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_460_SLI/19.html
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_460_SLI/23.html
havok?? nem nagyon emlegetik biztos nagyon szar xD
ja és ne írj a nevemben köszi :D

Serenity 2010-07-13 10:33:01

A HAVOK-al igazad van. És amit elterjed, nem lesz kérdés hogy az ütni fog a nyílt forráskód miatt. De amíg nincs eléggé elterjedve addig sajnos marad a PhysiX...

nobyy 2010-07-13 10:25:37

nobyy te most ezt meg álmodtad gondolom vagy nem értem XD van a GTX 480 amit az 5870-ellen készítettek, és van a GTX 470 amit az 5850-ellen. Hozzá kell tennem, azok a kártyák ha gyorsabbak is 1 kicsit az ATI-nál ár / teljesítmény-be sokkal rosszabbak... És még nem mondtam azt persze hogy olyan lesz tőle a géped hogy szétolvad még a proci is olyan hőt termel... szóval az 5970-et eddig egy kártya se veri el, és nem is fogja egy jó darabig... Mellesleg ha annyira el vagytok szállva a sz@r physix-től, akkor el kell mondanom hogy tul. képen egy hasonló dolog van az ati kártyák chipjeiben is a HAVOK...

nobyy 2010-07-13 09:17:16

Én nektek a GTX 460 SLI-t nagyon ajánlom mert teljesítménye nagyon durva! Az 5870 és a GTX480-at durván odaveri, de még a HD5970 et is pár helyen. A két kártya meg kb. 100 110-ből megvan és kapunk CUDA Core, 3D Vision és a PhysX-et is. :)

Lukburz 2010-07-13 08:55:50

Jó kártyának tűnik, de messze nem annyira mint egy Ati. Amúgy 1 hónapja vettem Asus 1gb-os 5770-et 42ezerért szóval a cikkben levő 50-51ezer nem stimmel. Az én videokarim fogyaszt terhelés alatt 130-at, a cikkben pedíg az nvidia 160-170 wattot lol... Ráadásul az 65ezer. Akkor miért is éri meg? A 17. kommentel is egyetértek... ( physX ) ; Szóval az Ati mindíg is olcsóbb, gazdaságosabb, jobb, szebb és minden szempontból tökéletesebb volt mint az Nvidia. ( Kivéve az mx440-es geforce-ok korszakában, az volt aztán a jó kártya :) ).

lxdc 2010-07-13 06:48:30

Nividia a tuti! ATI= DX11, de Nvidia= DX11+ PhysX!!

Mindig is az Nvidia dominált, ahogy prociknál az Intel.

steve 2010-07-12 23:18:26

hát szerintem aki az nvidiára fogad, az már most eláshatja a kártyát ha megveszi... Teszek alapján a GTX 465-ös lemarad de nagyon a HD 5850-től, nem tudom hogy az előttem szóló milyen tesztet látott, de gratulálok neki :D és inkább maradjon az a fránya 5770 mert ár kategóriába sokkal de sokkal jobb... mellesleg nem tudom miért vannak itt egyesek kiakadva a physx-el mikor jóformán 1 kalap sz@rt nem ér, mert alig van olyan játék amibe van physx. Szóval a radeon fölény, maradni is fog, pláne ha jönnek nem sokára az újak...

bolvar 2010-07-12 22:49:49

sikerkártya...úgy bele is bukhatnak vele...
eddig az atinak semmit nem kellett csökkentenie...most meglépi és ott is a siker kártya...ingoványos talajra tévedt most a vídia...

tomy88trance 2010-07-12 21:52:59

Az Nvidia jóó az Nvidia örök!! :) Az meg ,hogy az Ati néha csinál egy két kártyát ami jobb.. hát az nem fogja eltemetni az Nvidiát :)

Crytek 2010-07-12 20:16:02

Palit GeForce GTX 460 1024MB Sonic Platinum

http://www.techspot.com/review/299-palit-inno3d-geforce-gtx-460/

Nem lett ez rossz.Csak legyen belőle elég mert ezt vinni fogják mint a cukrot!
8800GT sikere megismétlődik?

nobyy 2010-07-12 19:58:16

hol akartok butított kártyától full hd-ban extrém játékokat? xD amúgy ez egész jó kártya az Nvidiától, de nekem már hónapok óta 5870-em van :P

Plutor 2010-07-12 19:30:35

Szerintem ezzel megint bukik az Nvidia.
Full hd-felbontásra kevés a memória sávszélesség.Sokat fogyaszt.Drága.

Crytek 2010-07-12 19:07:37

Palit GeForce GTX 460 1024MB Sonic Platinum
Ez nagyon megéri elég jó lett sok helyen egálban van a GTX 470-en és sok helyen veri a HD 5850-et is.
Csakhát ennek ellenére szart sem ér mert full hd be maxon a két utolsó stalker a Crysis-ok és a Metro 2033-sem megy szóval számomra felejtős!

EzioAuditore 2010-07-12 18:59:18

Igazat adok, eddig tartott az ATI fölénye. DX11 és hozzá a PhysX, tuti dolog!

ui: Az 5700 tényleg nagy kártya, a 9600 Gt is, nekem még mindig bírja, majdnem mindent amxon, azért persze nem mindent, a Crysist vitte.

lxdc 2010-07-12 18:53:21

Az ATI igazából nincs nagy előnyben, itt vannak a DX11-es Nvidiák, és a PhysX (egy áldás)is támogatott velük, ezért fogják lehaggyni a Raedon-okat.
Nvidia

strickland 2010-07-12 18:50:57

Be kőő szerezni.
Mafia 2-nél semmit se kelljen Very High-ról "csak" High-ra állítani :)

lxdc 2010-07-12 18:49:28

Ez egy jó VGA lesz, mint a 9600Gt volt a mezőnyben. 9600gt nagyon nagy kártya, az 5700 volt még ilyen jó hosszútávon.
Ati-t amúgy sem vennék, márcsak a PhysX miatt sem, hiszen az Nvidia specialitás, anyg húzás volt tőlük a PhysX.
Nvidia & Intel Forever!!!

RaV3N 2010-07-12 18:08:52

pontosan egyetértek az előttem szólóval. Ez nem fog árcsatát indítani sajnos... Pedig kéne...
Amúgy meg mi az hogy az 5770 szintjén van a maga 50ezres árával? 5770-t 36-ért is lehet kapni lol... Esetleg az 1 gigás változat az, ami 45 körül van.

ProFv3.2 2010-07-12 17:30:26

Eza kártya egy nagy kamu, ez nem indít árcsatát...pedíg jó lenne.

Aesthex 2010-07-12 16:16:00

nem rossz vételnek :) legalább kapunk egy kis physxet is

E-100 2010-07-12 14:44:47

Magyarán:D lesz új ATI széria ami megint megelőzi az Nvidiat!

E-100 2010-07-12 14:42:48

Ja, csak az Nvidia az utóbbi időben mindent veszteségesen adott el:D az ATI meg ha akarja még csökkentheti az árakat:D de az Nvidia nem tudja követni az ATI árazását:D mivel az Nvidiának már nyereséges profitot kellene termelnie, így is elég olcsón adják a kártyáikat, az ATI meg mondjuk egy olyan 45-50-ezerre nyugodtan le mehet, ami az Nvidianak már így is veszteséges, mert teljesen el voltak szállva maguktól hogy a DX11 az minek? hát meg az eredménye:D ősszel meg tuti valamivel előjön az ATI, az Nvidia öröme nem sokáig tart,főleg azért mert az 5-ezres ATI szériának majd biztos csökken az ára mert ősszel vagy télen tuti kiadja az új szériát az ATI.Az 5-ezres széria meg még mindig erős lesz!

Wizi 2010-07-12 14:17:10

Na végre, indulhat az árháború :-) Olcsó hádéötezreseket a népnek! :D

Legfrissebb hozzászólások

Thermaltake Level 10 GT: frissült az...
"17 KG!!!! Ez üresen is rohadt nehéz ám akkor! "

2012-02-06 21:31:56

Minden nappal egyre kisebb a Föld tömege
"Ez igaz, de szart se érünk mi így, ennyien. Hiába leszünk zöldek, a világ..."

2012-02-06 16:43:24

Minden nappal egyre kisebb a Föld tömege
"Az egy dolog, hogy ezért nem fog elfogyni, de igen is vigyáznunk kell rá,..."

2012-02-06 16:30:07

48 különleges mobilalkalmazás
"Hasznos kis progik.Ha fizetösek általában,csak Bank Kártyás,ill Pay_Pal modon..."

2012-02-06 08:55:19

Olcsón mesefilmek, ingyen Delta és...
"Elnézést!!magán vélemény!! Sokan már nem nézik szinte semennyit az alábbi..."

2012-02-06 08:48:44