Hirdetés

Úgysem találod ki, mit vásárolhatsz majd májustól a Twitteren



|

Újabb ötlettel próbál pénzt szerezni az Elon Musk tulajdonába került platform.

Hirdetés

Elon Musk egy veszteséges céget vett át, amikor a meghiúsult visszatáncolási kísérlete után tavaly ősszel kénytelen volt 44 milliárd dollárért felvásárolni a Twittert, így a legnagyobb kérdés a kezdetek óta az, hogy vajon a mikrobloggal is sikerül-e csodát művelnie a PayPallel és a Teslával már bankot robbantó milliárdosnak.

A mágnás eddig három jelentősebb lépést tett a diadal érdekében: a korábbi, közel 8000 fős állomány többségét kirúgva 1500 főre csökkentette az alkalmazottak számát, valamint bevezette a valóságos botránysorozatot elindító fizetős hitelesítési rendszert és a fizetős fejlesztői csomagokat, amelyek révén elmondása szerint jelenleg "durván nullszaldósra" jön ki a vállalat mérlege. Most pedig kiderült, hogy mi lesz a következő lépés: támadnak a fizetős újságcikkek.

Hirdetés

A fejleményt maga Musk közölte a Twitteren. A kiadóknak májustól lehetőségük lesz arra, hogy fizetős fal mögé rejtett cikkeket posztoljanak a mikroblogra, amelyekhez a felhasználók egyetlen kattintással vásárolhatnak hozzáférést. A milliárdos szerint az olvasóknak ez azért hasznos, mert így olcsóbban megússzák, mintha elő kellene fizetniük az adott lapokra, a másik oldalnak pedig azért, mert ezzel szélesebb közönséget szólíthatnak meg.


Musk úgy véli, hogy ez a publikumnak és a média képviselőinek is "hatalmas győzelem", azt viszont nem árulta el, hogy mennyi jutalékot fog levonni a Twitter a cikkek értékesítése után. Konkrét információ híján csak következtetni tudunk, méghozzá a "Super Followers" rendszerből, amely lehetővé teszi, hogy a népszerű felhasználók fizetős követőket toborozzanak maguknak, ezért pedig a platform 10%-os jutalékot kér, illetve fog kérni a 12 hónapos türelmi időszak lejárta után.

A részletek tisztázása végett több lap is megpróbálta felvenni a kapcsolatot a Twitterrel, ám a press@twitter.com-ra író reménybeli ügyfelek csak egy kaka-emojit kapnak vissza, mióta Musk márciusban szélnek eresztette a cég sajtóosztályát.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.