Ez a hatékony szoftverválasztás 4 lépése

|

Az odáig biztos, hogy jó szoftverekkel jobban megy a cég. De hogyan válasszunk tényleg jót és jól? Íme négy tipp hozzá!

A Gartner piackutató egyik friss tanulmánya szerint 2017-ben várhatóan körülbelül 3,5 milliárd dollárt költenek a cégek úgynevezett asztali szoftverekre. Ez nem is csoda, hiszen a szoftverek komoly hajtóerőt jelentenek a cégek növekedésében, egyszerűsítik és javítják az üzleti folyamatokat. A kérdés csak az, hogy irodai vezetőként a temérdek szoftverből hogyan válaszuk ki a legmegfelelőbbet.

A fenti okfejtést tovább boncolgatva összeírtunk 4 lépést, amivel a bonyolult kérdés egyszerűbbé tehető.

1. Keresd meg a hatékonyság akadályait!

Nézd meg a kollégáid napi rutin feladatait. Melyek azok, amik bár általánosak, mégis a legtöbb időt rabolják? Például vannak olyan papír-alapú feladatok, amelyek csak rabszolgamunkát jelentenek és alacsony a hatékonyságuk is, a dolgozó pedig csak szenved tőlük. Ha megvannak a hatékonyságot gátló fő tényezők, akkor egyértelműen ehhez kell a megfelelő szoftvert kiválasztani.

2. Csinálj alapos felmérést!

A legtöbb komoly szoftvergyártóról bőséges információ található többek között bemutatók, esettanulmányok, összehasonlítások, formájában. Ha ezeknek utánanézel, a következő tényezőkre figyelj: a szoftver fő előnyei, költségek, licenc opciók, terméktámogatás. Ezek minden esetben legyenek meghatározók!

Töltsd le a próbaverziót és teszteld alaposan, hogy lásd mivel tudhatod a hatékonyságot leginkább javítani a cégedben. A tipikus hiba amit ebben a fázisban sokan elkövetnek, hogy fő szempontnak az árat tekintik, alárendelve a minőségnek. Lehet hogy drágább egy profi szoftver, de a magasabb ár bőven megtérül.

3. Beszélj a döntéshozókkal!

Talán ez a legnehezebb pont. Legyünk őszinték, a döntéshozóknak sokszor fogalmuk sincs arról, hogy bármilyen szoftverre egyáltalán szüksége lenne a cégnek. Ezért az ő nyelvükön tárgyalj velük! Mutasd meg, mennyit veszít a cég a jó megoldás híján, és a kérdéses szoftver hogyan oldja ezt meg. Támaszd alá az érveket pénzügyi adatokkal, megtérülési mutatókkal és egyéb számszerűsíthető érvekkel.

4. Vedd figyelembe a szükséges időráfordítást!

A szoftvervásárlás több időt igényelhet, mint elsőre gondolnád. Keresés, tesztelés, jóváhagyás, fizetés. Szánd rá a kellő időt. elkerülve ezzel a jövőbeli bonyodalmakat.
Szövegfelismerő (OCR) és PDF szerkesztő szoftverrel például rengeteg feladatot oldhatsz meg cégednél, növelve a hatékonyságot és a dolgozók elégedettségét, lehetővé téve a gyorsabb és értelmesebb papírmunkát, vagy jelentősen leegyszerűsítve a PDF fájlkezelést. Ne habozz és töltsd le most az ABBYY FineReader 14 ingyenes próbaverzióját!

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.