Hirdetés

10 dolog, amit tudnod kell a Porsche szuperautó-gyáráról

|

Összegyűjtöttünk néhány érdekességet a Porsche 918 gyáráról.

Hirdetés

A Porsche egyik jelenlegi legérdekesebb autója a 918 Spyder, amely egy 887 lóerős plug-in típusú hibrid. A középre helyezett, 4,6 literes V8-as motor 608 lóerős, ezt pedig két elektromos motor egészíti ki további 279 lőerővel. A 6,8 kWh-s lítium-ion akkucsomag csak elektromos hajtással 19 kilométeres hatótávot tud biztosítani. A 918 Spyder 340 kilométer per órás végsebességre képes, azonban annál érdekesebb az, ahogyan készül. Összegyűjtöttünk tíz érdekességet a szuperautó gyártásáról és gyáráról. A végső összeszerelést egyébként egy olyan helyiségben végzik, ahol korábban a 911-eket festették.

Hirdetés

 

Itt bárki szívesen elüldögélne

 

1. Összesen 110 dolgozója van az üzemnek, egy műszakos váltásban. A Porsche akár napi 4 autót is legördíthet a szalagról, összeszerelő-állomásból pedig 15 darab van. 

2. Eddig mindössze két darab 918 hagyta el a gyárat úgy, hogy semmilyen festés nem került rá. 

3. A Weissach-csomag egy 84 000 dolláros extra, amelynél a festésre fólia kerül. Ezek időben nem olyan tartósak, így később akár cserére is szorulhatnak. A Weissach-csomag drágább alkatrészei miatt (például kerámia kerékcsapágyak és szénszálas keresztstabilizátor hátul) hetente mindössze hét ilyen felszereltségű autót tudnak gyártani, a szűkös készletek miatt. 

 

Rendezett környezet

 

4. Ezúttal nem használnak a gyártósoron pneumatikus csavarkulcsokat. Ennek hála csendesebb a munkakörnyezet, és ráadásul kisebb az esélye a véletlen sérüléseknek az autó karosszériáján és festésén. A csavarozások erősségét Bluetooth-alapon követik. 

5. Egy kész motor 140 kilogrammot nyom a mérlegen, nagyjából 100 kilogrammal kevesebbet, mint amennyit egy 911-es motorja. Az autó összeszerelése után sosem lehet olyan részletességében látni a motort, mint a beépítéskor. 

6. Mindegyik napellenzőhöz 200 kézi öltésre van szükség, és 45 percre a befejezéshez. A napellenzők belsejében Styrofoam található. Az ülések és a kormány kivételével minden bőrözést a végső összeszereléskor végeznek el. A 918-nál ezekhez a munkálatokhoz háromszor annyi munkaórára van szükség (emberire természetesen), mint amennyire egy 911-esnél. 

 

Beépítés előtt

 

7. A Weissach-csomagban lévő titáncsavarok tízszer többe kerülnek az acél verzióknál, de cserébe 60 százalékkal könnyebbek. Ezekkel rögzítik a segédvázakat és a felfüggesztés egyes elemeit. 

8. A szénszálas rögzítőteknőt a hajtáslánc szénszálas szerkezetéhez összesen hat csavarral rögzítik. A szerkezetbe kerül a 4,6 literes V8-as motor, a hátsó elektromos motor és a hétsebességes, automata, duplakuplungos sebességváltó. 

9. Néhány elemtől eltekintve acél nem sok van a 918-ban. A kevés acél többségét az ajtókban található merevítők jelentik. 

10. A motor burkolatán lévő méhsejtes mintázatban 7436 alakzat található, és csak ez többe kerül, mint egy teljes Panamera festése. 

 

Nektek melyik Porsche a kedvencetek?

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.