Hirdetés

A franciák Kínába mennek és az amerikaiak a németekre támadnak

|

Frankfurtban jelenleg az autóké a főszerep, ahol többek között félbevágott Range Rover és egy megfizethetetlen Bugatti borzolja a kedélyeket. Meg még egy halom egyéb furcsaság.

Hirdetés

Jelenleg is zajlik az idei Frankfurti Autószalon, vagy ahogyan arrafelé hívják, az Internationale Automobil-Ausstellung, ahol minden gyártó ott van, aki számít. Azt tudjuk, hogy a válságot az autóipar igencsak megérezte, szinte töredékére zsugorodott össze a hazai szegmens is és ha nem lennének a flottavásárlások, akkor most a legtöbb szalon helyén bálásruhát árulnának, vagy nemzeti dohánybolt lenne (kettő-három egy helyen, mert egy ilyen szalon nagy). Gyorsan összeszedtünk néhány olyan dolgot, ami technikailag a mi olvasóinkat is érdekelheti, vagy valamilyen formában különlegesnek számít

Elsőként kezdjük mindjárt a franciákkal, vagyis a Citroennel, ahol úgy gondolják, hogy számukra az igazi piac Kína lehet, úgyhogy fogták a ceruzát és rajzoltak egy SUV-ot, amit majd valamikor 2014 végén, 2015 elején terveznek piacra dobni az ázsiai országban. A modell elvileg a Wild Rubisra vezethető vissza, de a Citroen vezérigazgatója szerint a kinézete nem fogja annyira felzaklatni az emberek, mint az eredeti modellé, így például nem 21 hüvelykes papucsokon feszít majd. A jelenleg még meg nem nevezett SUV-ot a média DS7-ként, illetve DSX7-ként emlegeti.

 
Az előbbi bevezető franciázás után hangolódjunk rá a valódi elektromosságra, vagyis következzék a Tesla, ahol Elon Musk arra a következtetésre jutott, hogy egyfajta nyílt lapokkal játszó görög faló módjára hatol be a német piacra és egyenesen nekimegy a BMW-nek, az Audinak és a Mercedesnek. Azt hihetnénk, hogy a német Góliátok a földbe fogják döngölni a Tesla Motorst, de ez nem biztos, hogy így lesz, hiszen az amerikaiak egy olyan elektromos luxusautót kínálnak megvételre, melynek akkumulátorában több száz kilométerre elegendő szufla van, baromi jól gyorsul és van hely a családnak, illetve a csomagoknak. Ugyanilyen kombinációt jelenleg egyetlen német prémiumgyártó sem tud, habár jövőre jön egy elektromos Mercedes B-osztály, de az méreteiben kisebb, illetve az Audinak is van A3 alternatívája, de ez sem tudja felvenni a versenyt a Model S-sel. Leginkább a BMW állhat útjába a Musk-elképzelésnek, méghozzá a BMW i3-mal és az i8-cal, de előbbi kicsi, utóbbi pedig vérbeli sportautó, nem pedig családi lépcsős hátú.
 
 
A sorban a következő egy olyan autó, amiből még akkor is csak négyet lehetne venni, ha megnyerné valaki a jelenleg aktuális hárommilliárdos lottóötöst, ez pedig nem más, mint a Bugatti Veyron, melynek árcéduláján 2,28 millió euró látható. Ez bizony kemény magyar forintra átszámolva is 684 millió forint. Jogosan merül fel a kérdés, hogy 34.200 darab nagy bajuszú Deákért mi jár cserébe? A válasz pedig egy nyolcliteres, W16-os motor, ami 1200 lóerővel rúgja szét az aszfaltot és 2,6 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100 km/h-ra.
 
 
Az autógyártók jelentős része próbálja bevinni egyes autóiba a hibrid technológiát, amivel egy Porsche is képes 3 litert fogyasztani, vagy egy Peugeot bő egy litert, de még egy olyan testes tehén, mint a Range Rover is lemehet 7 liter alá. Frankfurtban egy kettévágott Range Rover Sport hibriddel villogott a gyártó, melyben jól megfigyelhető volt a hagyományos belsőégésű motor és az őt segítő elektromos hajtás kapcsolata. Ezzel a megoldással a jármű 6,4 litert fogyaszt száz kilométerenként, és gyorsulása is ugyanennyi, ami figyelembe véve a háromliteres SDV6-os dízelt és a 2372 kilogrammos össztömeget, igencsak meggyőző specifikáció.
 
 

 

 
 
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.