Hirdetés

A Nissannak is van okosórája

|

A Nismo okosóra az autó és a sofőr teljesítményét is folyamatosan nyomon követi. A cég szerint hozzájárulhat ahhoz, hogy a Nissan-tulajdonosok a lehető legtöbbet hozzák ki kedvenc sportkocsijukból.

Hirdetés

Most, hogy a techszektor összes valamirevaló szereplője egymást tiporva igyekszik kimarni magának egy nagyobb cafatot a hordható elektronikai eszközök piacából, nem meglepő, hogy az autógyártók is (vér)szemet vetettek erre a szegmensre.

A Nissan hétfőn jelentette be, hogy mérnökeik olyan okosórát fejlesztettek ki, amely „eddig nem látott módon köti össze a sofőröket kedvenc sportkocsijukkal”. A rendszer a gyártó versenypályán szerzett tapasztalatait hasznosítva folyamatosan monitorozza az úrvezetők biometrikus adatait; a cég szerint ezek az információk nagyban hozzájárulhatnak a műkedvelő sofőrök vezetési teljesítményének javításához.

Hirdetés

A Nissan saját, nagy teljesítményű autókat gyártó divíziója után Nismónak nevezte el a gyönyörűen megtervezett órát. Az eszköz energiatakarékos Bluetooth-kapcsolaton keresztül folyamatos összeköttetésben áll az autóval: a kommunikációt egy dedikált okostelefon-alkalmazás menedzseli.

Hirdetés

Az app a csúcs- és átlagsebességről, valamint az üzemanyag-felhasználás hatékonyságáról is informálja a vezetőt, sőt, arra is figyelmezteti, ha ideje szervizbe vinni az autót. A cég fejlesztői egy elsőre meglepőnek tűnő funkciót is beépítettek az alkalmazásba: ez a felhasználók „közösségi sebességét” méri – vagyis folyamatosan figyeli a Twitter-, Facebook és Instagram-aktivitásukat.

A Nissan az óra promóciós videójában mutatta be, miért lehet hasznos a szívritmus mérése az utakon; a szapora pulzus arra utalhat, hogy túl gyorsan hajtunk – igaz, ezt a sebességmérőre pillantva is megállapíthatjuk, de ne legyünk szőrszálhasogatók. A gyártó azt reméli, hogy a jövőben továbbfejlesztheti biometrikus adatok mérésére és elemzésére épülő technológiáját, és így hozzájárulhat a fáradtság vagy a vezetés közbeni elalvás okozta balesetek visszaszorításához.

A Nissan egyelőre nem közölte, mikor akarja piacra dobni az eszközt. A cég illetékesei csak annyit mondtak, hogy a kétgombos kütyü energiaellátásáról egy lítium-ion akkumulátor gondoskodik, és három színben – feketében, fehérben és pirosban – lesz kapható. Azt sem tudjuk, mennyibe kerül majd az óra, de – tekintve, hogy a cég versenypályák aszfaltjáról lekapart gumimaradékból készült dobozban szállítja – valószínűleg nem lesz olcsó.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.