Hirdetés

Autógyártók szabotálnák az USA-ban az önvezető autókat?

|

Néhány közismert gyártó szerint nem ártana ülni még pár évet a szabályozáson.

Hirdetés

Nem mindenkinek tetszik, hogy többek közt a Google újabb és újabb helyeken kap engedélyt az önvezető autóinak tesztelésére. Az USA Közlekedési Hatóságának többek közt államközi közlekedési szabályozásért is felelős szervezeti egysége (NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration) idén januárban bejelentette, hogy az év közepére szeretné kidolgozni az önvezető járművek piacra dobásához feltétlenül szükséges jogszabályok, iránymutatások alapjait.

Hirdetés


Kulcsfontosságú kezdeményezésről van szó, ugyanis ezek megszületésével az autógyártók már tudnák, hogy milyen alapvető feltételekhez van kötve az önvezető autóik piacra dobása. Ezen túlmenően az NHTSA munkájának gyümölcse lehetővé tenné, hogy az USA tagállamaiban konzisztensek legyenek az önvezető autókkal kapcsolatos helyi jogszabályok. Munkája során a hatóság nyilvános meghallgatásokat is tart, amelyek során az állampolgárok kérdésekkel és ötletekkel bombázhatják a munkatársait.


A legutóbb múlt pénteken volt ilyen nyilvános meghallgatás, erre az szokásos állampolgárok mellett Paul Scullion, az Association of Global Automakers érdekvédelmi csoport biztonsági vezetője is ellátogatott. Az Aston Martin, Ferrari, Honda, Hyundai, Isuzu, Kia, Maserati, McLaren, Nissan, Subaru, Suzuki és Toyota nevében felszólaló férfi szerint az NHTSA-nak nem kellene önkényesen megállapított határidőkhöz kötnie a munka elvégzését, ugyanis a nagy sietség a robusztus és alapos irányelvek rovására mehet. A fenti autógyártók közös tulajdonsága, hogy kissé le vannak maradva az önvezető kocsik fejlesztésével.


Az NHTSA igazgatója nem hatódott meg Scullion érveitől. Mark Rosekind szerint muszáj minél előbb lépni, hiszen a részlegesen önvezető autók máris elérhetőek a piacon, a Tesla autopilot funkciója például a karambolok elkerülése érdekében képes automatikusan besegíteni a kormányzásban. Rosekind meglátása alapján az NHTSA jelenlegi munkája nélkül évekig nem lenne jogi szinten értelmezhető és alkalmazható haladás az autonóm járművek szabályozása terén. Ez kizárólag az olyan autógyártók számára lenne jó hír, akik lemaradtak az önvezető autók fejlesztésével.


(Forrás: Ars Technika)

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.