Hirdetés

Cuki lett a Google aktuális robotautója

|

Egy ideje már készen áll az első prototípus, ami egy rajzfilmes koalára hasonlít, kalapban.

Hirdetés

A Google december végén mutatta be az első sofőr nélküli autójának a kész prototípusát, amely igazán szeretnivaló külsőt kapott: gyakorlatilag úgy néz ki, mint egy rajzfilmes koala, kalapban. A kész prototípus jelen esetben azt jelenti, hogy a májusban megvillantott modellel szemben ez teljes mértékben működőképes, és még rendes fényszórókat is kapott. 

Hirdetés

Normális pedálok és kormány nincsenek benne, ugyanakkor a kaliforniai törvényi nyomás hatására a Google gondoskodott róla, hogy eltávolítható eszközök segítségével vészhelyzetben az utas közbeavatkozhasson. Természetesen a végcél az, hogy az utasnak csak pihenni kelljen menet közben, és még a vészhelyzetekkel se kelljen törődni. 

 

A vázlat
Hirdetés

 

 

Kiszabadul

A teljes mértékben önálló autót egyelőre egy zárt, lámpákkal és építkezésekkel tarkított tesztpályán nyúzza a Google, azonban a tervek szerint már jövőre közútra engedik, utána pedig megkezdődik a sofőr nélküli Google-autók pilotprogramban való tesztsorozata. Természetesen a közutakon mindig lenne valaki az autókban, aki vész esetén közbe tud avatkozni, tehát nem kell lefagyott robotautóktól rettegni. 

 

Ilyenekkel kezdték
Hirdetés

 

Amikor a Google eredetileg elkezdett kísérletezni a sofőr nélküli autókkal, akkor meglévő modelleket módosítottak a céljaik érdekében. Leginkább Toyota Priusokat és Lexus SUV-kat láthattunk a fotókon - és a szerencsésebbek élőben -, amelyekre rengeteg kamerát, szenzorokat és fedélzeti számítógépet szereltek. 

A webóriás jelenlegi robotautója több szempontból sem az aktuális csúcs-Ferrarit akarja megszégyeníteni, ennek az egyik oka pedig éppen az, hogy ennél a formánál van a szenzoroknak a legnagyobb látószögük. 

 

Lesz több is

Hirdetés

A Google jelen pillanatban azt tervezi, hogy 100 további prototípust épít meg, amelyeket mindössze két gombbal lehet működtetni: az indulással és az állj feliratúval. Természetesen mindezt GPS, szenzorok és kamerás adatok egészítenék ki. 

 

Illetve ilyen Lexusokkal

 

Azonban hiába csábító a gondolat, hogy a városokban robotautók közlekednek, amelyek a jelenlegi sofőröknél gyorsabb tempóban haladnak, méghozzá dugómentesen, van még mit megoldani a gyakorlatban. Az például remek dolog, hogy nyugodtan lehet akár aludni is út közben, de a gyártóknak ki kell dolgozniuk az alapvető vezetési funkciókat (és fejleszteni ezeket), illetve gondolniuk kell a váratlan helyzetekre is - mi legyen például az út közepére került szarvassal? Inkább azt találja el az autó, az árkot vegye célba, vagy próbáljon meg egy tökéletes elkerülést végrehajtani? Az effajta kérdésekre még elméletben sem mindig egyszerű megtalálni a jó választ, ráadásul a sofőr nélküli autók sikeréhez elengedhetetlen, hogy a cégek a kormányokkal is szorosan együttműködjenek. 

Hirdetés

Törekvésben mindenesetre nincs hiány, ugyanis az egyetemek mellett például a BMW, a Mercedes és a Ford is dolgozik saját, sofőr nélküli járművön. A Ford megoldása másodpercenként 2,5 millió számítást végez, de lehet, hogy ez még mindig kevés. 

 

A cél, hogy mindent az autó intézzen

 

 

Hirdetés

Szerintetek tényleg kiderül az évtized végére, hogy a robotautó a jövő vagy pedig egy bukott koncepció? 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.