Hirdetés

Kátyúkerülő rendszeren dolgozik a Jaguar Land Rover

|

A felhőn keresztül minden sofőr profitálhat a Jaguar Land Rover rendszeréből.

Nehéz olyan várost találni, ahol az utakon nem okoznak bosszúságot a kátyúk. Amennyiben nem csak ebből állnak a sávok, akkor viszont óriási segítséget jelenthet a jövőben a Jaguar Land Rover úgynevezett Pothole Alert rendszere. 

Hirdetés

 

Ott van egy

Az új technológiai rendszer lényege az, hogy az autó előtt az úton azonosítja a kátyúkat, majd a begyűjtött adatokat megosztja a többi sofőrrel. Egy robotautónál természetesen megoldható lenne, hogy a már ismert kátyúkat a járművek automatikusan kikerüljék. Ez jelen esetben nem túl valószínű, ugyanis a gyártó már többször hangoztatta, hogy nem akar robotautókkal foglalkozni, mert nem rakományként tekint a vásárlóira. A kátyúk elkerülésével mindenesetre már önmagában is sok kellemetlenségtől és plusz költségtől lehet megkímélni magunkat - gondoljunk csak a gumikra és a futóműre. 

 

Vigyázat

 

Így működik

A rendszer két technológiára alapozva működik. Az utakon lévő autók érzékelik a komolyabb úthibákat, amelyeket később a navigációs adatok közé rögzítenek, így jelezve a nem tökéletes utakat. A rendszer másik felét a nagyfelbontású digitális kamera adja, amely megelőző jelleggel képes felkutatni az előttünk lévő gödröket. 

Az autó ha kátyút észlel, figyelmezteti a sofőrt, így az még időben ki tudja kerülni a bukkanót. A jármű emellett képes állítani a felfüggesztésén, így puhábban siklik át az úthiba fölött. A felhőalapú figyelmeztetések emellett a közelben lévő autósokhoz is eljutnak. 

 

A hátul érkező már tud róla

 

A JLR nem csak az ügyfelei számára szkennelné az utakat, ugyanis az információkat a hatóságokkal és az útkezelőkkel is megosztaná. Így ha minden rendben működik, a kátyúkat hamarabb tudják majd kijavítani. 

A gyártó jelenleg egy csoportnyi kísérleti Range Rover Evoque autót használ a technológia tesztelésére. Az autók a belső fejlesztésű MagneRide lengéscsillapítókkal vannak felszerelve, amelyek milliszekundumok alatt képesek állítani magukon. Amennyiben a járművek bármilyen kátyút vagy úthibát észlelnek, akkor a felfüggesztésen, a magasságán és annak karakterisztikáján folyamatosan tudnak állítani, lehetővé téve a legnagyobb komfortot még az egyenetlen és sérült útfelületeken is. 

A JLR big data-jelleggel szeretné kezelni a begyűjtött adatokat, és így lehetővé tenni, hogy a fokozott kényelem mellett a meghibásodásokból is kevesebb legyen. 

 

 

Szerintetek hogyan válna be hazánkban ez a rendszer?

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.