Hirdetés

Közúton a Google önjáró autói

|

A Google hazai pályán, de valódi forgalomban kísérletezik a robotautóival.

Hirdetés

Mountain View lakói Kaliforniában a következő hónapokban igazán meglepő jelenségekkel találkozhatnak a közutakon: élesben teszteli ugyanis a Google a robotautóit. Bár túl sok egyelőre nem lesz belőlük, azonban a pandára hasonlító buborékautót igazán könnyű észrevenni. 

Hirdetés

 

Kezdődik

Idén nyáron a Google sofőr nélküli autói már túljutnak a kezdeti tesztszakaszon, és bárkinek a visszapillantójában felbukkanhatnak a Google hazai pályáján. Azt pontosan nem tudni, hogy hány ilyen autó kerül az utakra, csak annyi biztos, hogy néhány darabról lesz szó. 

Hirdetés

Az autók ugyan magukat vezetik, de mindegyikben lesz a biztonság kedvéért egy sofőr, aki szükség szerint közbeavatkozhat, ha azt jónak látja. Ez elengedhetetlen tényező, hiszen sokan nagyon aggódnak a robotautók miatt, és egy gyalogos vagy vezető nem biztos, hogy meg lesz győződve arról, hogy mindenre képesek jól reagálni az effajta járművek. 

 

Az átalakított Lexus SUV
Hirdetés

 

Ha már a baleset kérdésénél járunk, érdemes kitérni rá, hogy ezekről minden hónapban jelentést tesz majd közzé a Google. A korábbi Lexus robotautók - ezekből több mint 20 járta a közutakat az elmúlt években - egyébként az évek során 11 apróbb balesetben voltak szereplők, de sérülés soha nem történt, és nem ezek a járművek okozták a baleseteket. 

 

Még nem terjedtek el 

A sofőr nélküli autók a hétköznapokban még messze nem terjedtek el, és ami azt illeti, jelenleg inkább csak tesztlétesítményekben és kontrollált körülmények között kísérleteznek velük. A fejlődés irányát elnézve azonban kétségtelen, hogy a jövőben a mindennapokban is számolni kell a robotautókkal. Ezt jelzi például, hogy sok mai autó is intelligens módon képes magától egy adott sávban maradni, elkerülni az ütközéseket vagy éppen leparkolni. 

Hirdetés

Az optimistább autógyártók már 2020-ra azt jósolják, hogy a robotautóink elboldogulnak a városi közlekedéssel - Elon Musk, a Tesla ügyvezetője inkább 20 évet mond az elterjedésükre. 

 

Hirdetés

 

Teljesen Google

A webóriás korábbi, átalakított Lexusaival szemben ezek a buborékautók teljes mértékben a Google tervezésében legyártott prototípusok. Ugyanazt a szoftvert használják, amit már 1 millió mérföld hosszan teszteltek a projekt során. A sofőrök természetesen kormányt, gáz- és fékpedált is kapnak, és 40 kilométer per órában korlátozzák az autók sebességét. Heti 10 000 mérföldet tesznek majd meg várhatóan, a szoftvert pedig olyan jellegű helyzetekre is felkészítik, amelyek eddig meg sem történtek a valóságban. 

 

Hirdetés

Szerintetek jó dolog lenne a hétköznapokban a robotautó? 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.