Hirdetés

Már a Volvo autóiban is tabletek lesznek

|

Egyre több autóban cserélik tabletekhez hasonló eszközökre a fizikai gombokat.

Hirdetés

Az érintőképernyők és táblagépek forradalma nem csak a Windowst és a többi operációs rendszert érinti, hanem magát az autóipart is. Rengeteg gyártó próbálkozott már újat mutatni az elmúlt évek során, de igazán jót kevesen tudtak alkotni. A legmeghökkentőbb műszerfal-dizájnt bár általában koncepciók és hibridek, elektromos autók keretében látjuk, a jövőben úgy néz ki, hogy a sokkal inkább hétköznapi autókban is megszabadulnak a nyomógomboktól, tekerőktől, és egy hatalmas tabletet tesznek a kormány mellé. 

Hirdetés

A Volvo - sok más gyártóhoz hasonlóan - nem várt a 2014-es Genfi Autószalon megnyitójáig, és már előtte szétküldött minden információt az egyik nagy érdekességéről. Az Estate nevű koncepció azt hivatott megmutatni, hogy milyen Volvo belterekre számíthatunk a svéd cég következő modelljeiben. A váltás meglehetősen éles, az eddigi dizájnvonalat teljesen hátrahagyva a műszerfal középpontjába egy nagy, táblagépszerű érintőképernyő kerül. 

 

 

Bár annyira nem vad az elképzelés, mint a Tesla S modellje esetén (ahol szó szerint egy óriástablet adja a műszerfalat), a nagy kijelző mellett csupán néhány alapvető fontosságú gomb maradt meg, mint a hangerő-állítás, a lejátszás és az ablakfűtés-szabályozók. 

Robin Page, a Volvo Car Goup belső dizájnért felelős vezetője szerint az, hogy többé egyre több funkcióhoz nem kell gombokat nyomkodni, olyan érzés, mintha levennének rólunk egy bilincset. A váltásnak hála belsőépítészeti csodát emlegetett, amivel egyébként a luxuskategóriában gyakorlatilag mindenki megpróbálkozott már. Ami a próbálkozásokban közös, az, hogy gyakorlatilag mindegyik felemás fogadtatásban részesült. 

 

 

A BMW már a 2000-es évek elején bedobta az iDrive rendszerét, ami azóta megszámlálhatatlan ráncfelvarráson esett át, és mostanra több fizikai gombot és tekerőt is kapott. Hasonló visszalépésre kényszerült a Ford is, amely a MyFord Touch Sync érintőképernyős rendszere miatt kapott számos kritikát. A vásárlóik szerint a gyakorlatban nem igazán praktikus vagy jól használható az érintőkijelző a műszerfalon, ezért ők is visszatesznek a jövőben néhány gombot a kijelző alá. A Cadillac CUE rendszere bár Európát nem igazán érinti, az ATS és XTS autókba telepített rendszer szintén meglehetősen vegyes értékeléseket kapott. 

 

 

Mindezek tükrében felvetődik a kérdés, hogy mennyire akarjuk, hogy egy átlagautó funkcióinak a vezérlése is egy tablet köré épüljön? Az kétségtelen, hogy a Volvo mostani megoldása gyönyörű. Ezután már csak az a kérdés, hogy az 1970-es évek elejéről ismert Volvo P1800S-t idéző beltér nagy kijelzője beválik-e a gyakorlatban is? Vagy inkább maradjunk a gombok tekergetésénél? Egyesek szerint az ilyen megoldások egyszerűen nem illenek máshoz, csak az extravagáns elektromos autókhoz (talán éppen ezért jött be annyira a Teslának). A március 6-án kezdődő Genfi Autószalonon minden bizonnyal nem a Volvo lesz az egyetlen, amely a tech szektor és az érintőképernyők felé nyit. A Ford például már az MWC alkalmából megcsillogtatta az új Focus technikai tudását, és a PSA is eldicsekedett azzal, hogy a kisautók felismerik az okostelefonjainkat. Az iOS in the Cart pedig még meg sem említettük.  

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.