Hirdetés

Megőrültek a Tesla-tulajok, vizsgálják a halálos balesetet

|

Továbbra is rengetegen használják felelőtlenül a Tesla robotpilótáját.

Hirdetés

Az amerikai szövetségi nyomozók vizsgálatot kezdeményeztek az első olyan halálos kimenetelű balesetben, amely során a Tesla robotpilótáját használták. A 40 éves Joshua Brown meghalt, amikor a robotpilóta módban haladó Tesla Model S járműve egy nagy kamionnal ütközött. Az aktív rendszer állítólag képtelen volt megkülönböztetni a nyerges vontatót a fényes égbolttól, ezért teljes sebességgel száguldott be a kamion pótkocsija alá. 

Hirdetés

Hónapokba telhet, mire az Egyesült Államok Autópálya Közlekedésbiztonsági Nemzeti Hivatala lezárja az ügyet a Floridában történt balesettel kapcsolatban. 

Várhatóan még akkor sem tudjuk meg, hogy Brown elkerülhette-e volna a balesetet, ha átveszi az irányítást a jármű fölött, illetve, hogy egyáltalán el lehetett-e volna kerülni a történteket gépi vagy emberi közbeavatkozással. Nincs rá konkrét bizonyíték, hogy Brown helytelenül használta a robotpilóta módot. 

A Tesla Motors tavaly októberben mutatatta be a robotpilóta módot, amellyel a Model S-tulajdonosok rendre visszaéltek, a felelőtlen mutatványaikat pedig a YouTube-on mutogatták. 

Ami azt illeti, maga az ügyvezető, Elon Musk felesége is a gyártó ajánlásával szembemenően reklámozta magát, elengedve az autó kormányát. Az egyik leghíresebb mutatványra novemberben került sor, amikor egy sofőr felvette, ahogyan menet közben átül a hátsó ülésre. 

Volt, aki az autópályán a volán mögött szundított egyet, más robotpilóta módban gyorshajtott. Maga Joshua Brown is vett fel korábban videókat, például az automatikus párhuzamos parkolásról. 

Elon Musk tavaly novemberben tett ígéretet a szigorításokra a robotpilótával kapcsolatban azért, hogy korlátozza a lehetőségét a felelőtlen mutatványoknak. Ezek januárban meg is érkeztek, de persze így is a sofőrökön múlik a végső döntés és a biztonság - még a gyártó szerint is a vezető a felelős mindenért, minden esetben. 

A tech szektorban és az autóiparban rengeteg gyártó akar teljesen önálló robotautókat forgalomba hozni a következő néhány éven belül. A Volvo például teljes jogi felelősséget vállal sofőr nélküli módban is a történtekért. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.