Hirdetés

NASA-technológiával figyel minket a Jaguar

|

A jövő autója mindig képes lenne eldönteni, hogy mennyire figyelünk az útra.

A Jaguar Land Rover rengeteg új technikai vívmányt szeretne beépíteni a következő autóiba. A Jaguar XJ szedán például sok olyan érdekességből profitálhat, amelyek most még szinte hihetetlennek tűnnek. Az egyik legérdekesebb a hatodik érzék technológia, amelyről most nem mosógépekre kell gondolni, hanem állapotfigyelő és balesetmegelőző rendszerre. 

Hirdetés

 

Agyhullámok

A rendszer legmeghökkentőbb részét a Mind Sense megoldás jelenti, ami a NASA technológiájára épül. A kormányba ágyazott szenzorok az agyhullámainkat olvassák, szoftveresen felerősítve és szűrve. A rendszer ezzel azt nézi, hogy a sofőr mennyire tud az adott pillanatban koncentrálni. A fedélzeti számítógép eldönti, hogy az állapotunk alapján képesek vagyunk-e uralni a járművet. A kormány pedig programozható úgy, hogy álmosság vagy elkalandozás esetén rezegjen és figyelmeztetőhangot játsszon le. 

 

Dolgoznak a szenzorok

 

Hogy vagy?

Az autógyártó ezen felül további orvosi szenzorokat is tervez a Jaguar XJ üléseibe. Ezeknek a feladata az lenne, hogy megállapítsák, egészségügyileg hogy vagyunk, és képesek vagyunk-e vezetni. A rendszernek képesnek kell lennie olyan apróságokra, hogy ha stresszt érzékel rajtunk, akkor valamilyen zenét játsszon le vagy mondjuk tompítsa a világítást. 

A jövő sofőr nélküli autóira és funkcióira tekintettel a rendszer képes lesz észlelni a szívrohamokat és eszméletvesztéseket. Amennyiben hasonló következne be, akkor vészhelyzetekkor a jármű rendszere automatikusan átveszi az irányítást a kormány fölött. 

 

Mindent figyel

 

Hozzá sem kell érni

A Jaguar nem csak egy olyan szórakoztató és információs rendszert akar az autóiba tenni, amelyek nem zavarnak minket a vezetésben, hanem olyat, amelyek emellett képesek megjósolni, hogy mit akarunk tenni. A rendszer már azelőtt tudná, hogy mit akarunk megnyomni, mielőtt az ujjunk ténylegesen a gombhoz érne. Az érintőkijelző kamerákat használna, illetve később ultrahangos visszacsatolást. A kameráknak hála nem kell megnyomni a képernyőt, a rendszer félúton tudja, hogy mit szeretnénk csinálni - viszont az ultrahangos megoldás visszajelzést ad nekünk a történésekről, már a levegőben. Mindennek hála sokkal kevesebb időre kell levenni a szemünket az útról és a kezünket a kormányról. 

 

Nem kell megnyomni

 

További érdekesség a gázpedál, amely szintén képes lenne visszajelzésekkel szolgálni a sofőrnek. Ha például túlléptük a megengedett sebességhatárt vagy balesetveszélyt észlel az autó, akkor a pedál rezegne. Ez azért lehet hasznos, mert felesleges pittyegésekkel és sípolásokkal nem terhelné tovább az érzékeinket. 

 

Ti vezetnétek egy olyan autót, ami ilyen fejlett technológiákkal figyel minket? 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra » Advertisement

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.