Hirdetés

Az NVIDA minden eddiginél szebb mozgásmegjelenítést hoz az ULMB 2-vel



|

A továbbfejlesztett technológia nagyobb fényerőt és akár 1400 Hz-es képfrissítésnek megfelelő képminőséget ígér.

Hirdetés

A TFT monitorok egyik legnagyobb problémája az, hogy a gyors mozgások megjelenítésekor a pixelek nem tudnak elég gyorsan reagálni, ami a kép elmosódáshoz vezet. A jelenség ellen többféle módon is lehet küzdeni, a tapasztalat pedig azt mutatja, hogy az egyik legjobb eredményt a háttérvilágítás villogtatása jelenti. A játékhoz optimalizált monitoroknál az NVIDA által majd' tíz éve, 2015-ben bevezetett ULMB (Ultra Low Motion Blur) esetében a dolog úgy működött (működik), hogy a rendszer a háttérvilágítást a képfrissítési folyamat előtt kikapcsolja, és csak akkor kapcsolja be újra, amikor a képváltás befejeződött.

Ezzel a megoldással a pixelek reakcióidejéhez köthető hibák gyakorlatilag teljesen eltüntethetők, persze van azért mellékhatás is - például az, hogy a fényerő csökken, illetve szellemkép is megjelenhet. A fényerő érezhető módon csökken ráadásul, hiszen a háttérfény az idő háromnegyedében nem világít. Ezen kívül az ULMB-t az NVIDIA akkor tervezte, amikor a monitorok képfrissítési frekvenciája még 60-100 Hz között mozgott, így nem túl meglepő módon a technológia a mai, villámgyors képfrissítést használó megjelenítők képességeit nem tudja kihasználni.

Hirdetés

Most viszont megérkezett az ULMB alaposan felturbózott verziója, amely több ponton is fejlődést hoz. Elődjéhez akár kétszer nagyobb fényerőt, és olyan tiszta mozgásmegjelenítést, amelyet egy 1000-1400 Hz-en működő monitortól várhatnánk. Az NVIDA szerint egy olyan monitor, amely 360 Hz-es képfrissítést és ULMB 2 technológiát használ, pontosan olyan teljesítményre képes, mint amilyenre egy nem ULMB-s, 1440 Hz-es monitor - persze mindez csak elmélet, hiszen 1440 Hz-es panelt egyelőre nem gyártottak. Viszont már most vannak piacon olyan kijelzők, amelyek kompatibilisek az ULMB 2-vel, mivel új hardvert nem feltétlenül igényel a dolog - adott esetben a firmware frissítése is elegendő lehet. Egyelőre viszont csak olyan monitorokkal működik az ULMB 2, amelybe az AUO-tól származó panel kerül.

Az Ultra Low Motion Blur 2 technológia egyik fontos újítása az, hogy a háttérvilágítás kapcsolgatása teljesen összhangba kerül a G-Sync által nyújtott, dinamikus képfrissítési frekvenciával. Ez lényegében azt jelenti, hogy a háttérvilágítás villogtatása sem egyenletes ütemben történik, hanem igazodik azokhoz az időszakokhoz, amikor a kép változik. Ez összességében azt eredményezi, hogy a háttérvilágítás átlagosan tovább maradhat bekapcsolva, így pedig a fényerő nagyobb lehet, akár 250 nites vagy magasabb csúcsérték is elérhető. Emellett az ULMB 2 a válaszidő és a pixelek elhelyezkedése alapján is optimalizálja a háttérvilágítás vezérlését, áthidalva ezzel azt a problémát, hogy a pixelek sorban, egymás után változnak, a háttérvilágítás viszont egyszerre az egész panelt teszi fényessé.

Jelenleg két olyan monitor is van, amely támogatja az ULMB 2 technológiát: az Acer Predator XB273U F és az ASUS-féle ROG Swift PG27AQN. Mind a két megjelenítő 27 colos, 1440p-s panellel és 360 Hz-es képfrissítéssel rendelkezik; a kijelzők firmware frissítést igényelnek. Az NVIDA szerint hamarosan két új monitor is érkezik majd ULMB 2-vel: az ASUS egy 25 colos, 540 Hz-es monitorral (ROG Swift Pro PG 248QP), az AOC pedig egy 27 colos megjelenítővel (AG276QSG) készül.

Helyszíni tudósításunk a Computex szervezője, a TAITRA támogatásával valósult meg. A Taiwan Trade Center budapesti kirendeltsége egyike a TAITRA 60 irodájának, amely segíti a magyar és tajvani vállalkozások közös munkáját.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.