Hirdetés

Dél-Koreában a drognál is veszélyesebb lett a PC-s játék



|

Dél-Koreában vitát tartottak a videojátékok társadalomra irányuló veszélyeiről.

Hirdetés

Amennyiben a függőség szó kapcsán nem csak a különböző gyógyszerekre, kábítószerekre vagy az alkoholra gondolunk, akkor a fogalmat szélesebb körben vizsgálva és a mindennapokat nézve valószínűleg az okostelefon és a Facebook szavak jutnak még az eszünkbe. Míg Európában és Amerikában társadalmilag és az emberek lelkére nézve manapság az egyik legnagyobb veszélyforrásnak tartják Zuckerberg közösségi oldalát, addig Dél-Koreában a videojátékok elsöprő imádata jelent fokozódó gondokat

Hirdetés

Dél-Korea a szupergyors internetkapcsolatai mellett arról is híres, hogy a lakói imádnak játszani. Ma már nem is csak a StarCraft az egyetlen cím, amiért igazán odáig vannak, több másik játék is fanatikus tábort alakított ki magának, így például a League of Legends. Az emberek úgynevezett PC bangekbe járnak el, amelyek olyan internetkávézók, ahol a legújabb gépek egész hada várja a látogatókat, óránként 1 dollárért is kevesebb összegért cserébe. 

 

 

A játék ma már nem csak nemzeti időtöltés és több millió dolláros üzlet náluk, hanem az egyetemeken e-sportokból - tehát egyszerűbb nevén videojátékból - diplomát is lehet szerezni. Mivel a kormány egyre jobban aggódik a fiatalok sorsáért, ezért a tagjai, a Koreai Demokrata Párt, neves professzorok és a játékipar több képviselője is megbeszéléseket tartott a játékok okozta változásokról és a törvényi szabályozásokról. 

A vita során igyekeztek egységes álláspontra jutni abban, hogy a hamarosan életbe lépő játékfüggőségi törvényük vajon hatékonyan tudja-e szabályozni a kialakult helyzetet, és szükséges-e, hogy a kábítószerekhez és az alkoholhoz emeljék fel a videojátékokat

Jong-Duk Kim, a Game Developers Association nevében azt nyilatkozta, hogy a szólás-és cselekvésszabadság a legálisan kiadott médiatartalmakra is érvényes, és mivel arról vitáznak, hogy a videojáték tulajdonképpen művészet, ezért mindenképp másfajta módon kellene védeni és büntetni. Goong-Hoon Nam, a Gamers Foundation elnöke ezután olyan hasonlatot hozott, hogy a videojátékok elzárása olyan lenne, mintha motort cserélnénk az autónkban, amikor elfogyik belőle a benzin. 

 

 

A videojátékok okozta függőség olyannyira elharapózott Dél-Koreában, hogy az utóbbi hónapokban több rémisztő példa is megjelent a hírekben. Áprilisban például egy férfi sorra járta a PC bangeket, hogy játszhasson, és mivel napokig nem tért haza, a 2 éves kisfia végül szó szerint éhen halt. Mivel minderre az egészen fiatalok is hajlamosak, ezért a kormány egy ideje törvényben tiltja a 16 év alattiaknak, hogy éjfél és reggel 6 óra között játékokkal üssék el az időt. 

A szakértők szerint a kialakult helyzet hátterében az otthoni nevelés áll, de egyben ugyanez, ami megoldhatja a problémát. A gyerekek a stressz miatt válnak játékfüggővé, mert a szüleik tökéletes, mintaszerű eredményeket várnak tőlük. A szülőket arra szorgalmazzák, hogy kezdjenek el beszélgetni a gyerekeikkel, hogy a stressz mértékét legalább ezzel enyhítsék. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.