Hirdetés

Egyre számítógépesebb az Xbox One

|

Jönnek a modok, a visszafelé kompatibilitás, és a játékok bétatesztelése.

Hirdetés

A Microsoft múlt heti E3-as sajtókonferenciája kissé vegyes, de összességében pozitív benyomást keltett a közönségben. A sajtóesemény ugyan szinte teljes mértékben az Xbox One konzolra megjelenő játékokról szólt, de a legnagyobb meglepetést keltő mozzanatai mégis magával a konzollal voltak kapcsolatosak. Konkrétabban arról van szó, hogy a Microsoft tipikusan a számítógépek esetében megszokott funkcionalitásokkal kezdte felruházni az eszközt.

Hirdetés


Moddolhatóság

A komplett E3 legnagyobb durranása a Fallout 4 volt. Ez nem meglepő annak fényében, hogy a világ eddigi egyik legambiciózusabb, nyílt világban játszódó single player játékáról van szó. Az érdeklődők a GameStaron olvashatnak bővebben az idén novemberben piacra kerülő alkotásról.


A Bethesdánál készült előző Fallout játékok számítógépeken hihetetlen moddolói közösséggel rendelkeznek, természetesen senki fejében sem fordult meg, hogy a Fallout 4 esetleg nem lesz moddolható. Arra viszont szintén senki sem számított, hogy a PC-n készült modok átvihetőek lesznek majd a játék Xbox One-os verziójába, ennek bejelentésekor csattantak az állak a terem padlóján. Mint utána kiderült, a Bethesda reményei szerint a PlayStation 4 konzolon is sikerül majd megoldani a PC-s modokkal való kompatibilitást, azonban a kiadó marketinges vezetőjének szavai alapján ez nincs kőbe vésve, elsőként – és egyelőre pusztán üzleti szinten – még dűlőre kell jutni a Sony-val is az ügyben.


Az viszont biztos, hogy a Microsoft innentől kedve feltétlenül támogatja az Xbox One-os játékok moddolásának ötletét. A Fallout 4 megjelenésekor sajnos nem lesz rögtön elérhető a moddolás, ugyanis a szükséges fejlesztői eszközöket a Bethesda csak a jövő év elején adja majd ki PC-re, a modok Xbox One-os átvitelére pedig újabb hónapokat kell várni. Mindennek pusztán technikai okai vannak, nagyon sok a megoldandó probléma.


Visszafelé való kompatibilitás

Már az Xbox One elérhetővé válása előtt sem volt titok, hogy a Microsoftot foglalkoztatja az Xbox 360-as játékokkal való kompatibilitás kérdése, azonban a két játékkonzol merőben eltérő hardveres architektúrája és szoftvere miatt igazából senki sem gondolta, hogy ez tényleg meg fog majd valósulni.


Sejthetően egy emulációs rétegről van szó, az Xbox 360-as játékokat érdemben nem kell módosítani ahhoz, hogy fussanak majd az Xbox One-on. Első körben közel kéttucat X360-as játék vált elérhetővé az Xbox One-ra. Jelenleg az egész emuláció erősen béta, csak az ősz környékén válik „stabillá” az implementáció. Onnantól kezdve havonta akár régi játékok százai is elérhetővé válhatnak az Xbox One-on. A 360 és One tulajok elvileg tudnak majd multizni is egymással.


A PlayStation 4 esetében nem lesz semmiféle ilyen visszafelé kompatibilitás, a japán vállalat ugyanis az interneten streamelős, előfizetéses – bérléses technológiájával kívánja elérhetővé tenni a Playstation 3-as játékokat az új konzolján.


Játékok bétatesztelése

Végül érdekes, hogy a Microsoft elkezdte másolni a Steam Early Access-t is. A játékosok képesek lesznek még fejlesztés alatt álló játékokat vásárolni és tesztelni, elsősorban indie címekre kell gondolni. Ennek az üzletnek természetesen számítógépen is vannak ellenzői, hiszen nem egyszer jártak már pórul a félkész játékoknak bizalmat szavazók. Másrészt viszont ez a rendszer biztosíthatja egyes indie-fejlesztők számára a játékaik elkészítéséhez feltétlenül szükséges anyagi támogatást; nem feltétlenül az ördögtől való az early access.


(Nyitókép: Mack Male)

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.