Hirdetés

Így fut a Wolfenstein 3D a GameBoy Coloron

|

Egyedi elektronikával felvértezett cartridge kellett a mutatványhoz.

Hirdetés

Az elhivatott modderek egy részének fő hobbija, hogy megpróbálják mindenen futtathatóvá tenni az id Software kultklasszikus játékait. Ezt általában emulációra épülő megoldásokkal érik el, bár hallottunk már olyanról, hogy a siker érdekében többé-kevésbé magát a játékmotort is hajlandóak voltak a nulláról újraírni.


Hirdetés


A svéd Anders Granlund a legritkább megoldással állt elő, hogy képes legyen futtatni az 1998-ban piacra kerül Nintendo GameBoy Color kézikonzolon a Wolfenstein 3D-t: tervezett egy ARM Cortex-M0 processzorral és NXP-féle GPU-val kiegészített különleges cartridge-et, majd nekiállt újraírni a komplett játékot. A lenti videó feltöltésének idején az első epizód 10 pályája volt játszható, háromféle ellenségtípussal.


Granlund különleges játékkártyája bármely GameBoy Color masinában használható, semmiféle extra hardveres módosítást sem igényel, a megszokott játékkártyákhoz hasonlóan a működéséhez szükséges tápellátást is a kézikonzoltól kapja.


(Forrás: Engadget)

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.