Hirdetés

Kémkedtek a felhasználók után a Vizio tévék

|

A vállalat 2,2 millió dolláros fogyasztóvédelmi bírságot kapott.

Hirdetés

Mostanra aránylag közismert tény, hogy egyes televíziógyártók indirekt módon is megpróbálnak némi bevételhez jutni a termékeikből: az ügyfelek tévézési szokásairól adatokat gyűjtve hirdetéseket jelenítenek meg számukra, és/vagy eladják az információkat. A hazánkban kevésbé ismert Vizio most 2,2 millió dolláros fogyasztóvédelmi bírságot kapott az Egyesült Államokban, ugyanis elfelejtette közölni a készülékeit használókkal, hogy azok naplózzák a tévézési szokásaikat, majd a naplózott információkat adatbrókereknek értesíti.


Hirdetés


A felhasználók IP-címei alapján a brókerek más forrásokból származó adatokkal fésülték össze a Viziótól szerzett információkat, így azok alkalmassá váltak a hirdetéskiszolgálók általi felhasználásra, a célzott reklámok megjelenítésére. A gyártó problémás termékeiben még 2014 februárjában jelent meg az adatgyűjtésre használt "Smart Interactivity" rendszer: gyárilag be volt kapcsolva, a felhasználók pedig nem kaptak tájékoztatást a magánszférájukat érintő működési sajátosságairól, továbbá a kikapcsolásának módjáról. A Vizio csak annyit közölt egyértelműen, hogy a funkció műsorokat próbál majd ajánlani számukra; slusszpoénként ez egyébként soha nem történt meg a gyakorlatban.


Hirdetés


A Vizio 2014 májusától kezdődően üzletelt az adatokkal, ám ekkor még csak közönségmérési célból adta el azokat, a hirdetési célú adatértékesítés 2016 márciusában kezdődött. A vállalat ekkoriban azzal dicsekedett a partnereinek, hogy bő 10 millió tévéről akár 100 milliárd adatpontot is begyűjt naponta.


Az ügy érdekessége, hogy a Vizio Smart Interactivity által folytatott tevékenységek alapvetően legálisak, a komoly bírságot csak azért kapta a vállalat, mert a rendszer a fogyasztók tudta és hozzájárulása nélkül tette a dolgát. A bírság kiszabása mellett az FTC a már begyűjtött adatok többségének törlésére kötelezte a vállalatot, továbbá felszólította a jogkövető és etikus magatartás folytatására.


(Forrás: Windows Central, FTC)

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.