Hirdetés

Könnyen bedőlnek a netes tévinformációknak a fiatalok

|

Egy új kutatás szerint 82 százalékuk nem ismeri fel a fizetett tartalmakat.

Hirdetés

Időnként bárkinek meggyűlhet a baja a hiteles és hiteltelen információk megkülönböztetésével, a Stanford Egyetem új kutatásának eredményei alapján a középiskolások és a főiskolások különösen rosszul teljesítenek ezen a téren. A kutatás célja annak megismerése volt, hogy a fiatalok milyen módon értékelik az interneten terjedő információk hitelességét, mi alapján szavaznak bizalmat különféle forrásoknak és információknak.


Hirdetés


A 7804 fős mintán végzett kutatás alapján a diákok 82 százaléka nem volt képes különbséget tenni ugyanazon a webhelyen a megszokott szerkesztőségi tartalom és egy szponzorált cikk között, pedig az utóbbi esetében a szponzoráció ténye egyértelműen fel volt tüntetve. Közel 70 százalékuk feltétel nélkül megbízhatónak tartott egy olyan fizetett cikket, amelyben pénzügyi tanácsokat osztogatott számukra egy pénzintézet magas rangú vezetője.

Hirdetés


Az egyik feladat: melyik tweetet tartod a legjobb információforrásnak a rendőrfőnök lemondásáról, és miért?


A kutatás egyik meglepő felfedezése, hogy ugyanazon hírről szóló - tulajdonképpen rivális - tweetek esetében sokan a szöveg információsűrűsége, továbbá a csatolt illusztrációs kép mérete alapján döntöttek arról, hogy melyik tweetet tartják a leginkább hitelesnek.


(Forrás: The Verge, WSJ  | Nyitókép: Catholic Diocese of Saginaw)

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.