Hirdetés

Könnyen bedőlnek a netes tévinformációknak a fiatalok

|

Egy új kutatás szerint 82 százalékuk nem ismeri fel a fizetett tartalmakat.

Hirdetés

Időnként bárkinek meggyűlhet a baja a hiteles és hiteltelen információk megkülönböztetésével, a Stanford Egyetem új kutatásának eredményei alapján a középiskolások és a főiskolások különösen rosszul teljesítenek ezen a téren. A kutatás célja annak megismerése volt, hogy a fiatalok milyen módon értékelik az interneten terjedő információk hitelességét, mi alapján szavaznak bizalmat különféle forrásoknak és információknak.


Hirdetés


A 7804 fős mintán végzett kutatás alapján a diákok 82 százaléka nem volt képes különbséget tenni ugyanazon a webhelyen a megszokott szerkesztőségi tartalom és egy szponzorált cikk között, pedig az utóbbi esetében a szponzoráció ténye egyértelműen fel volt tüntetve. Közel 70 százalékuk feltétel nélkül megbízhatónak tartott egy olyan fizetett cikket, amelyben pénzügyi tanácsokat osztogatott számukra egy pénzintézet magas rangú vezetője.


Az egyik feladat: melyik tweetet tartod a legjobb információforrásnak a rendőrfőnök lemondásáról, és miért?


A kutatás egyik meglepő felfedezése, hogy ugyanazon hírről szóló - tulajdonképpen rivális - tweetek esetében sokan a szöveg információsűrűsége, továbbá a csatolt illusztrációs kép mérete alapján döntöttek arról, hogy melyik tweetet tartják a leginkább hitelesnek.


(Forrás: The Verge, WSJ  | Nyitókép: Catholic Diocese of Saginaw)

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.