Hirdetés

A 120 fps-es PC

|

30 fps kell a folyamatos játékhoz, de a PC Master Race a 60 fps-t tartja minimumnak. Mi olyan gép nyomába eredtünk, ami erre is rádupláz. 5 tanács, amit fogadj meg, ha fontos a magas fps-szám.

Hirdetés

30 fps-en játszani kellemes, de azért a nem különösebben hozzáértő felhasználó is kiszúrhatja, hogy mikor próbál javítani a látványos némi motion blur és egyéb effekt. A játékfejlesztők számtalan trükköt kidolgoztak arra, hogy elkendőzzék az alacsony fps-számokat, beleértve a felbontás-csökkentést is. Ugyanakkor a gamer PC-k világának erősödésével együtt egyre többen látják be, hogy PC-n nem a 30 fps a megcélzott és kívánatos sebesség, sőt, minden adott ahhoz, hogy egy egészen új élményt kapjunk - csupán egyetlen hozzávalóból nincs mindig elegendő.

Hirdetés


FPS-növelés mindenáron

A képkocka/másodperc mutatót érdemes figyelni, mert ez meghatározza az aktuális sebességet, de ez nem minden. Aki már játszott valaha is, tisztában van vele, hogy az aktuális sebesség csak egy mutató, és az átlagos sebesség se minden - ami igazán számít, az a minimális fps - mert az borzalmasan lerontja a játékélményt, ha a sebesség általában 30-40 fps, de pár másodpercenként leesik 5 fps-re. Az sem előnyös, ha ugyan összerakjuk a gyors CPU-t erős GPU-val, de egy 5400 rpm-es HDD-ről kell betölteni a játéknak a pályákat vagy 4 GB-ra kell beszorítania mindent. Az sem okos döntés, ha nem költünk a hűtésre és inkább feltekerjük a hangerőt, csak ne halljuk PC-nk elégtelen hűtésének visítását. A kijelzőre is illik költeni, máskülönben hiába a gyors grafika, ha az egyszerűen ronda lesz. Van néhány tanácsunk számodra, ha a tökéletes játékélményt keresed, és olyan szerencsés vagy, hogy az ehhez szükséges pénzmag összehordása nem okoz gondot.


1) GPU, GPU, GPU

Kell az SSD, kell az erős CPU, de a végén mégiscsak az számít, hogy milyen videokártyát pakolunk a gépünkbe. Az SLI és a CFX sok játék alatt hatékonyan dupláznak rá a sebességre, ám ha nem akarjuk az optimalizáltságra bízni gépünk sebességét, válasszunk egyGPU-s kártyát, abból viszont a legjobbat. Ez jelenleg a GeForce GTX 980 Ti, abból is most az MSI Lightning modellt, amely akár 20 százalékkal gyorsabb a referenciamodelleknél. A kártya nem olcsó, cserébe jó darabig nem lesz gondunk a számítási teljesítménnyel, az agresszív gyári tuningot pedig adják a kártyához.


2) Monitor I.

A folyamatos, nem széteső képhez megfelelően gyors monitor is szükséges. Miután GeForce-ot ajánlunk, természetes, hogy G-Synces monitort válasszunk hozzá, így az adaptív vertikális szinkronizációt is kihasználhatjuk, ezáltal a V-Sync lassításától sem kell tartanunk, ahogy a széteső kép sem gond többé.


3) - Monitor II.

A felbontás azonban csak az egyik fele a monitorválasztásnak, a felbontás is fontos. A 4K szép és jó, de még nem érett meg a gamer PC világa hozzá. Helyette 60-120 fps-hez maximálisan 2560×1440 felbontást, de még inkább full HD-t válasszunk - itt még elfogadható a képminőség, a GTX 980 Ti-nek pedig nem okoz majd gondot kiszámolni másodpercenként ennyi képkockát.


4) Hűtés

A hűtésre más csak azért is fontos odafigyelni, mert ha jól építjük fel, nem lesz hangos, így csendben, egész éjjel játszhatunk, amikor mindenki más már alszik. ez azonban még nem minden, a megfelelő hűtés azért is fontos, mert ha erre nem figyelünk, a túlmelegedő komponenseknél a Thermal Throttling effekt is felléphet. Ilyenkor a védelmi áramkör a maximális hőmérséklet elérésekor visszavesz az órajelből és feszültségből, hogy megvédje az áramkört, miközben a program nem fagy le, adatunk nem vész el. Az eredmény persze drasztikusan visszaeső teljesítmény, vagyis 30 fps alatti sebesség.


5) Beállítások

A programok közül csak a legfontosabbak fussanak a háttérben, minden más várhat, amíg játszunk. Emellett a tényleges játék előtt végezzünk méréseket, mondjuk a FRAPS programmal vagy a beépített benchmark opcióval, feltéve, hogy van ilyen a játékban. Ha úgy ítéljük meg, hogy a játék nem kellően gyors, kapcsoljunk le néhány effektet. Régebben az első tipp az volt, hogy az élsimítást kapcsoljuk ki teljesen, de ma már léteznek olyan megoldások, amik nem terhelik annyira a GPU-t és a VRAM-ot. Azért egy FXAA-t aktiváljunk, ami sokkal jobb, mint a kikapcsolt élsimítás. Emellett az árnyékokon spórolhatunk sokat és a látóhatár szűkítése is sokat segíthet, de ez játékonként változó, érdemes kísérletezni.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.