A konzolok halálát jósolja az Nvidia

|

A kaliforniai gyártó nem érdekelt se a Sony, se a Microsoft új konzoljában, így a streaming megoldások felé fordul.

Hirdetés

"A cloud gaming megoldások felfutását várjuk a következő évben. Ám ha legalább öt évre előre tekintünk, akkor úgy gondoljuk, hogy az emberek jelentős része fog e módon játszani. Természetesen a hardcore gamereknek még mindig jelentős különbség lesz a [GeForce] GTX élmény és e megoldások között. Tíz évre előretekintve azonban aggódok amiatt, hogy e csoport is a streamelt megoldások felé fog váltani" - nyilatkozta Phil Eisler, az Nvidia GeForce Grid cloud gaming csoportjának termékmenedzsere a VentureBeat kérdésére.    

 



A szakember szerint egyelőre még komoly kihívások állnak a streaming megoldások előtt, ám hosszútávon utóbbiak nem hogy lépést fognak tartani a konzolokkal, de vélhetően le is hagyják majd azokat. Ez pedig rossz hír lehet a Playstation 4 és az új Xbox számára.

"A sávszélesség folyamatosan növekszik, az adatközpontok fenntartási költségei pedig csökkennek. Ennek megfelelően a kiesések is egyre ritkábbak lesznek. A felhasználói élmény évről-évre javul, elérve azt a szintet, mikor már domináns lesz a virtualizálás a játékiparban is. Eltehetjük a Blu-ray lemezeket, kinek lesz egyáltalán azokra szüksége? Az emberek többé nem akarnak majd optikai lemezeket. Inkább letöltenek mindent a netől, de ez időt vesz igénybe. Mi kitoljuk a határokat, hogy a játék azonnal elinduljon. Nem kell semmit sem letölteni, nem kell frissíteni, patchelni, felügyelni a folyamatot, csak játszani kell" - tette hozzá a termékmenedzser.

 

Hirdetés

 

Az Nvidia szakemberének a csoportja egyébként éppen azon dolgozik, hogy szerveroldalon miként tudnák kódolni úgy a jelet, hogy annak dekódolása főként a GPU-t terhelje meg. Ezen megoldással a valós idejű játék mobilokon, táblákon és TV-ken is elérhető lenne külön konzol közbeiktatása nélkül.

 

Hirdetés



Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Nvidia könnyen beszél a konzolok haláláról (és a mobilok számítási kapacitásának a robbanásszerű növekedéséről), hiszen sem az új Xbox, sem az új Playstation nem használja a gyártó megoldásait. Legalábbis érdekes, hogy eddig hasonló hangok nem érkeztek kaliforniából, hiszen PS3 belsejében egy Nvidia GPU dobog.

 

 

Hirdetés

Emellett több tényező is hátráltathatja a cloud megoldások térnyerését. Az egyik a 4K lehet, amely felbontása egy olyan tényező lehet, ami a hardcore gamereket legalább 5 évig még a konzolok mellett tartja. Ilyen nagy felbontás továbbítása amerikán kívül egyelőre - a sávszélesség dinamikus fejlődésének hiányában - problémásnak tűnik. Emellett mivel szolgáltatásról van szó, nem tiszta az, hogy ki fogja üzemeltetni az adatközpontot. Megfelelő rendelkezésre állást kell biztosítani, ami komoly befektetést igényel, máskülönben megromolhalt a felhasználói élmény. És míg egy fizikai lemez esetén akkor is játszhatunk, ha a kiadó csödbe ment, ez a streaming megoldásoknál azonnali megszűnést jelentene. Persze 5 év alatt nagyot változhat a világ, ám egyelőre nem jelenthetjük ki azt egyértelműen, hogy a konzol-korszaknak befelegzett.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.