Hirdetés

A viselhető kütyüké a jövő

|

Egyre biztosabbnak tűnik, hogy az okosóra és az okosszemüveg még a tabletnél is nagyobb szenzáció lesz.

Hirdetés

Gyakorlatilag nincs már olyan nagy gyártó a tech szektorban, amelyik ne esküdött volna fel a viselhető kütyükre. Természetesen a legnagyobbak, mint az Apple vagy a Google, igyekeznek titokban tartani, hogy milyen okosórákkal lepnék meg a piacot, de azért tőlük is rendre hallunk olyat, ami megerősíti, hogy nagy robbanásra számíthatunk. 

Persze az, hogy a gyártók elkötelezték magukat a viselhető eszközök mellett, még nem jelent önmagában sikert (gondoljunk csak az Intelre és az ultrabookokra, és akkor még csak nem is bukásról beszélünk). De vegyük hozzá a felhasználók hozzáállását, és azokat a statisztikákat, amelyek újra és újra igazolják, hogy legalább akkora az érdeklődésünk az okosórák és az okosszemüvegek iránt, mint anno az iPhone vagy az iPad iránt. Ezek debütálásakor is sokan voltak, akik csak nevettek az új próbálkozásokon, és most is akad épp elég kritikusa még a Google Glassnak is, amiről már egészen sokat láthattunk. Az elemzők mindenesetre már jövőre 5 millió eladott darabot jósolnak, csak okosórából - pedig jelenleg csak a Pebble viszi a hátán a kategóriát, a tinik pedig egyenesen utálnak órát hordani. 

 

 

Akinek okostelefonja van, az átlagosan napi 150 alkalommal ellenőrzi a készülékét, ilyen hozzáállás mellett pedig elkerülhetetlen, hogy sikerre vezessenek a viselhető eszközök. A technológia fejlődésével vélhetően nem lesz gond, elvégre egyfolytában csak felvásárlásokról, ígéretes szabadalmakról és speciális szaktudású munkaerő-toborzásról hallani, ha mondjuk az iWatch szóba kerül. 

Míg az Apple és a Google abszolút királya lehet az innovációnak és a jövő eszközeinek, addig a Microsoftról nem tudunk fényes képet festeni. A redmondiak szeretnének betörni a hardverpiacra, de a jelenlegi stratégiájuk mellett még mindig inkább a múltjuktól függnek, és az is tartja őket el. 

 

 

A Glass esetében leginkább az adataink és a magánéletünk biztonsága miatt tartunk a nagy újításoktól. A kaszinók és a bárok nem örülnek az okosszemüveg létezésének, a politikusok aggódnak, az öltözőkben pedig néhányan feszengenek, mióta a Glass tesztelői elkezdték feszegetni a határokat. Tenisz közben egyébként kifejezetten hasznos, a kaszinóban egyelőre nem tűnik fel, pornót forgatni pedig tökéletes. 

 

 

A biztonság kérdését boncolgatva eléggé aktuális még az NSA és a PRISM botránya is, ami arra sarkallta a fejlesztőket, hogy lenyomozhatatlan csevegőket adjanak ki, a felhasználók pedig élnek is a titkos magánélet ígéretével. Az elküldött üzeneteket azonnal megsemmisítő Snapchat forgalma például több mint megduplázódott az utóbbi rövid időben.

Ha a magánélet nyugalmát más megközelítésből nézzük, akkor nem mehetünk el amellett, hogy nem megfelelő használattal még inkább a virtuális térbe menekülhetnek az emberek. Egy unalmas családi összejövetelen vagy veszekedés közben elvégre biztosan jobb lesz a Glasson meccset nézni, és biztosan nagy divat lesz abból is, hogy önjelölt lesifotóssá változnak a mindent megosztó és széttweetelő felhasználók. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.