Hirdetés

Canon: „We Speak Image”



|

Nemzeti divatkollekciók tervezését inspiráló fotópályázatot indít a Canon.

Hirdetés

A Canon új, nagyszabású projektet indított Európa 17 országában. A „We Speak Image” divattervezési kampány keretében országonként egy-egy neves divattervező kapott felkérést arra, hogy a beérkezett fotók alapján olyan divatkollekciót hozzon létre, amelyben az adott ország nemzeti jellege érvényesül.

 

Az Európai Vöröskereszt hivatalos támogatójaként a Canon a kampány internetes oldalára feltöltött valamennyi kép után meghatározott adományt fizet a jótékonysági szervezetnek. Ezen pénzügyi támogatás mellett a felkért divattervezők által tervezett (kizárólag a „We Speak Image” projektre készített) divatcikkek és kiegészítők értékesítéséből származó bevétel is a Vöröskereszt fiatalokat támogató európai programjait fogja segíteni.

 

A Canon második éve szponzorálja a londoni, a párizsi és a milánói divatheteket, és ebben az évben ünnepli a világcég európai megjelenésének 50. évfordulóját. A két esemény-sorozat kapcsán indított „We Speak Image” kampányban a Canon arra buzdítja a fényképezés kedvelőit, hogy egy megadott web-oldalra töltsék fel legkreatívabb és leginkább „ikonszerű” képeiket, amelyek az alkotók szerint legjobban türközik az ország szellemiségét, sajátosságait, jellegzetességeit. A pályázathoz egy önálló, külön erre a célra kialakított – hamarosan magyar nyelven is használható – weboldalt hoztak létre.

 

Az innovatív, új technológiával kifejlesztett weboldal nemcsak a fotók feltöltésére és megtekintésére szolgál, mivel az oldal látogatóiból interaktív közösségek is kialakulhatnak. A regisztrált érdeklődők és pályázók megtekinthetik egymás képeit, létrehozhatnak ún. „hangulati közösségeket”, és természetesen szavazhatnak is kedvenc fotóikra. A hetenként kiértékelt pályázaton a legnépszerűbb képek készítőit minden országban egy divatos Digital IXUS 70 fényképezőgéppel díjazza a Canon!

 

Az egyes országok legnépszerűbb és leginkább kreatív képeit egy-egy kiemelkedő divattervező kapja meg (többek között a magyar Vágó Réka, a brit a brit Matthew Williamson, illetve az olasz Elio Fiorucci), aki a képeket inspiratív kiindulópontként felhasználva, a Canon legkorszerűbb képalkotó eszközeinek segítségével megtervezi az adott ország nemzeti divatkollekcióját. Az így elkészült ruhakölteményeket, és a mindennapokon is viselhető modelleket a londoni, a milánói és a párizsi divatheteken is bemutatja a Canon – a divat iránt érdeklődő nagyközönség pedig szeptembertől kiállításokon és egyéb rangos eseményeken tekintheti meg a teljes kollekciót egész Európában.

 

A „We Speak Image” divattervezési kampány a Canon tavalyi, rendkívül sikeres „The Other Side of Fashion” (A divat másik oldalán) elnevezésű projektjét követi, amelynek eredményeként a Canon több százezer euróval támogathatta a Vöröskeresztet. Az akkori projekt keretében a világ legbefolyásosabb divatszemélyiségei közül százat bíztak meg azzal, hogy a bennfentes szemével készítsenek fotókat a nemzetközi divat kulisszatitkairól. Az eredmény egy olyan fényképgyűjtemény lett, amelyet Londonban látványos külsőségek között, híres személyiségek részvételével bocsátott útjára a Canon, és amelyet később Európa-szerte egy különleges kiállítású magazinban, valamint nyilvános kiállításokon tekinthetett meg a közönség.

 

 

*

 

James Leipnik, a Canon Europe kommunikációért és vállalati kapcsolatokért felelős vezetője a kampány indításakor elmondta: „A Canon felismerte a kreatív képek erejét, ugyanúgy, mint a divatvilág képviselői. Számunkra a kép minden! Fényképezési, nyomtatási és színkezelési eljárásainkat a neves és feltörekvő divattervezők egész Európában használják a tervezési folyamatok kreatív részeként – ez a tény egyre inkább nyomon követhető, hiszen szinte valószínűtlen pillanatokat és művészi kifejezési formákat örökítenek meg az eszközök segítségével.

 

A Canon célkitűzései közé tartozik, hogy ösztönözze a kreativitást és ehhez jól használható eszközöket adjon mindenki kezébe, függetlenül attól, hogy professzionális vagy lelkes amatőr képalkotóról van szó. A »We Speak Image« divatkampány Európa vezető divattervezőinek valamint amatőr és profi fotósainak kreativitását ötvözi majd, így együtt ünnepelhetjük Európa sokszínűségét és csodálhatjuk az alkotók stílusérzékét. Mindenkit arra bátorítok, hogy fényképezőgépével örökítse meg országa jellemző képeit, és a pályázaton való részvételével segítsen nekünk pénzügyi támogatást nyújtani a nehézségekkel küzdő fiataloknak Európa-szerte.”

 

Sir Nick Young, a Brit Vöröskereszt vezérigazgatója a következőket mondta a kampányindítón: „A Canon és a Vöröskereszt szemléletében találhatunk közös pontokat, hiszen a Vöröskereszt által az európai közösségekért végzett példaadó munkájának elve összecseng a Canon által hirdetett »kyosei« filozófiával: »Együtt élni és együtt munkálkodni a közös jóért«. A tavalyi »The Other Side of Fashion« rendkívüli sikerét követően nagy örömünkre szolgál, hogy újra együttműködhetünk a Canonnal ebben az izgalmas projektben, amely létfontosságú pénzügyi forrásokat teremthet ifjúsági programjainkhoz egész Európában.”

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.