Ezt tudjuk eddig a PlayStation 4 Neo konzolról

|

A fejlesztők többek közt nem mehetnek majd 1080p felbontás alá a játékaikban.

Az elmúlt hetek rengeteg pletykája után mostanra eljutottunk arra a pontra, hogy teljesen biztos a hardveresen felújított Sony PlayStation 4 elérhetővé válása. Egyes fejlesztőket már beavatta a részletekbe a Sony, az információk jelentős része pedig gyorsan kiszivárgott a sajtóhoz. Már csak az a nagy kérdés, hogy mikor és mennyiért kerülhet majd piacra a "Neo" kódnevű PlayStation 4.


Hirdetés


Hardver

Kezdjük is a nyilvánvaló kérdéssel: mi a különbség a PlayStation 4 és PlayStation 4 Neo konzolok hardvere közt? A jelek szerint a processzor marad a régi AMD Jaguar, azonban 1,6 helyett 2,1 GHz-es órajelen üzemelhet, így olyan 20-30 százalékkal nagyobb számítási teljesítményt nyújthat.


A szintén AMD-től származó grafikus processzort viszont teljesen lecserélhette a Sony, a jelek szerint egy Polaris architektúrás Radeon került a Neóba. A PlayStation 4-ben használt Radeonhoz képest akár 2,3× is gyorsabb lehet a chip, plusz ha tényleg Polaris, akkor újabb fejlesztésű utasításkészleteket és technológiákat is támogathat (például textúratömörítés), ez is sokat nyomhat a latban.


Az eredeti modellhez hasonlóan a felújított PlayStation 4 is 8 GB GDDR5 megosztott memóriával rendelkezhet, azonban jelentősen nőhetett az adatátviteli sebesség (176 vs. 218 GB/s), ezt feltehetően a chipek órajelének emelésével érhette el a Sony.


Mindezen újításoknak köszönhetően a PlayStation 4 Neo esetében a Sony már elvárja a fejlesztőktől, hogy legalább 1080p-s felbontásban fussanak a játékaik, a jelenlegi PlayStation 4 esetében 900p a minimum felbontás. A PlayStation 4 Neo nagyobb számítási teljesítménye lehetővé teszi majd a jelenlegieknél szebb, magasabb felbontású, nagyobb képkockasebességgel futó játékok fejlesztését.


Egyelőre nem világos, hogy a Sony lecseréli-e a PlayStation 4 Blu-ray optikai meghajtóját. A jelenleg használt olvasó nem támogatja a 4K-s filmekhez használt, nagyobb kapacitású korongot.


Szoftver

A Sony elvárja majd a fejlesztőktől, hogy azok a lehető legteljesebb mértékben kihasználják a PS4 Neo képességeit. Ettől függetlenül a játékaiknak kötelezően futniuk kell majd az első generációs PlayStation 4-en is (nem lesznek majd Neo-exkluzív címek), továbbá a hardvertől függetlenül a játékoknak funkcionálisan azonosnak kell lenniük. A fejlesztők csak szebb grafikát, magasabb képkockasebességet kínálhatnak a Neo konzolon, alapvető feature szinten kifejezetten tilos a régi hardveren futó változat butítása. Még hardvertől függő trófeákat sem tehetnek be a fejlesztők, a mentett játékállásoknak pedig oda-vissza hordozhatónak kell lenniük a régi és új hardverek, játékváltozatok közt.


A Sony mindenképp el szeretné kerülni, hogy a régi és új hardver miatt töredezetté váljon a PlayStation 4 játékosbázisa, vagy átverve érezzék magukat az első generációs modellel rendelkezők.


Szerintetek megéri ennyi előrelépésért piacra dobni az új hardvert?


(Forrás: EuroGamer, ExtremeTech | Nyitókép: Redazione Fuorigio)

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.