Hirdetés

Foci EB 200 hüvelyk felett

|

A nagy fehér falfületek rögtön értelmet nyernek, amint egy Full HD-s projektor kerül a birtokunkba. Míg egy 200 hüvelykes tévé már extrémnek számít, addig a vetítőkkel könnyedén 300 hüvelyk képátlóval is élvezhetjük a meccseket.

Hirdetés

Már csak pár órát kell kivárni, és a Lengyelország-Görögország mérkőzéssel kezdetét veszi a 2012-es foci EB. A lehető legjobb élvezeti faktor egy új megjelenítővel érhető el. A PC World júniusi számában ezen ok miatt sorra vettük azon tévéket, amelyek képminőségben magasan a mezőny felett vannak, míg a Kockafoci a legjobb megfizethető Full HD-s projektorokat versenyeztette meg.

 



Miért ne lehetne ugyanis az élményt fokozni, a lehető legnagyobb képméretben, életnagyságban megnézve például a sorsdöntő tizenegyeseket? Míg egy 200 hüvelykes tévéért körülbelül egymillió forintot kell kifizetni, addig egy 300 hüvelykes képátlóra képes házimozi projektor már körülbelül 300 ezer forintért elérhető, nem kell más hozzá, csak egy nagy, üres falfelület vagy vászon. Persze utóbbi beszerzése és felszerelése nem kevés pluszköltséget jelent.

 



DLP – 3LCD

Ha elhatározzuk a projektor megvásárlását, akkor több szempontot érdemes figyelembe venni. Az 1920×1080 felbontásból nem érdemes engedni, emellett a csatlakoztatásra, fényerőre is érdemes odafigyelni. Ezen felül előbb-utóbb szembe kell néznünk a DLP kontra 3LCD dilemmával. Mindkét technológiának megvannak a gyengeségei és az erősségei. Mi most nem bocsátkoznánk hitvitába, inkább leírnánk a tényeket.

 



Az LCD projektorok nevükből adódóan három darab – piros, zöld, kék - LCD panellel dolgoznak, amelyek pixelekként határozzák meg az átengedett fényt, amit a készülék a tükörrendszerrel egyesíti, majd az optika segítségével szétszórja a falon. Ezzel szemben a DLP egy darab tükörrendszert használ, ahol minden pixel mögött egy különálló kis tükör van, amelyek az optikába tudják vetíteni a fényt vagy elfordulva besötétítik a képpontot. A színezésről pedig a beépített színkerekek gondoskodnak, amelyek piros, zöld és kék szűréssel befolyásolják a vetített képet. Minél több elemből áll és minél gyorsabb a kerékrendszer, a projektor annál jobb eredményre képes.

 



A DLP jobban boldogul a sötét jeleneteknél, mint az LCD, azaz jobb kontrasztra képes, ugyanakkor az LCD mellett a precízebb színeket és a jobb mozihatást lehet felhozni, igaz, néha a technológia miatt a képpontok közötti rácsozat túlságosan láthatóvá válhat. Ezzel szemben a DLP a színkerekek miatt hajlamos a szivárványeffektusra, amelynek lényege, hogy a szem tehetetlensége miatt az összetett színek (mint a fehér) alkotóikra bomlanak. Ezen felül a DLP-k mellett a hosszabb élettartamot szokták említeni, de manapság már hamarabb elavul egy technológia, mint hogy érezhető minőségromlást tapasztalnánk.

 

Teszt alatt

A Kockafoci az elérhető Full HD projektor-választékból mazsolázva 6 készüléket gyűjtött össze - Acer H7531D, BenQ W1200, InFocus SP8600, Epson EH-TW6000W, Optoma HD23, Panasonic PT-AH1000 - írásukból kiderül, hogy melyik a legjobb vétel foci EB-re és az olimpiára! A lenti videóból pedig megtudhatja, hogy szerkesztőségünk milyen véleménnyel volt az Optoma belépő szintű Full HD-s projektoráról.

 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.