Hirdetés

Fontos újítást kap a DirectX 12

|

Sokkal egyszerűbb lesz az explicit multiadapter funkció játékokba építése.

Hirdetés

Az egyszerű programozhatóság helyett inkább a teljesítményre fókuszáló DirectX 12 programozási felület sokféle tekintetben óriási előrelépés a PC-s játékosok számára. Az összes funkciója közül talán az explicit multiadapter keltette fel a legtöbb gamer érdeklődését, ugyanis ez lehetővé teszi, hogy abszolút eltérő típusú grafikus vezérlők együtt dolgozzanak a renderelés során; olyan mint a CrossFire és az SLI, de bármilyen GPU-k képesek együtt dolgozni.


Hirdetés
Hirdetés


A funkcióval kapcsolatos eddigi legnagyobb problémát az jelentette, hogy a körülményektől függően furfangos lehet az implementációja. Ez egyrészt visszatarthatta a kisebb fejlesztőcégeket a használatától, másrészt pedig ha implementálták is, akkor sem feltétlenül működött hatékonyan. Sőt: legrosszabb esetben akár csökkenthette is a renderelési sebességet.



A problémákra válaszul a Microsoft most készített egy univerzális implementációt, az absztrakciós réteg használatával könnyedén működésre bírható az explicit multiadapter a játékokban. A végső tesztelés alatt álló fejlesztés semmiképp sem hatékonyabb egy remek egyéni implementációnál, de elég jó ahhoz, hogy a kevesebb erőforrással rendelkező fejlesztők is képesek legyenek valamilyen szinten kiaknázni az funkcionalitás előnyeit.

Hirdetés


(Forrás: Neowin)

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.