Hirdetés

Így válnak javíthatatlanná a modern készülékeink

|

Az iFixit szerint az Apple mindent megtesz azért, hogy rajtuk kívül senki ne tudja megjavítani az almás eszközöket.

Hirdetés

Az Apple mostanában szinte kivétel nélkül a legtöbbet érő márkaként tündököl az elemzések élén, és az is vitathatatlan, hogy a cupertinói cég mobil eszközeit az egyik, ha nem a legmegbízhatóbb és-minőségibb rétegnek tartják. Természetesen néha azért ezeket is kell javítani, szervizelni, legyen a háttérben gyártási hiba vagy egy óvatlan baleset. A szakértők szerint az iOS-es készülékek javítása jó esetben akár igen jövedelmező tevékenység is lehet, ugyanakkor manapság egyre nehezebb effajta munkát végezni. 

Az iFixit alapítója, Kyle Wiens például azt mondta a múlt heti MacWorld Expo alkalmából, hogy csak nagyon kevés vagy pedig nulla információ áll a rendelkezésére azoknak, akik a mai mobil készülékeket javítják, szedik szét. Az iFixit egyébként arról híres, hogy a legújabb hardvereket darabokra kapja, majd megmondja, nagyjából mennyibe került előállítani azokat, pontosan milyen alkatrészek vannak bennük, és mennyire könnyen vagy nehezen javíthatóak. Olyan útmutatókat is gyártanak, amik az eszközök szétszedését és újbóli összerakását segítik. 

 

Hirdetés

 

Az iFixit nyilatkozata szerint ugyanakkor a legtöbb esetben ők sem tudnak többet nálunk. Ami az Apple eszközeit illeti, semmilyen külön hozzáférésük nincs az ilyen információkhoz, így ugyanazzal a tudással vágnak neki a szétbontásoknak, mint ha valaki otthon kezdene bele. 

A híres szétbontók ügyvezetője elárulta, hogy az emberei Ausztráliába repülnek azért, hogy a legújabb hardvereket már akkor szétszedhessék, amikor Amerikában a felhasználók felkelnek és érdekes anyagok után böngésznek. Gyakran van szükség arra is, hogy a harmadik félként működő értékesítők raktáraiban szemezgessenek cserealkatrészek után, ugyanis ilyesmit az Apple-től nem kapnak. 

 

Hirdetés

 

Wiens elmondta, hogy az Apple elképesztően nehézzé tette az elektronikája javítását, ezen felül pedig mindent elkövet azért, hogy a jóváhagyása nélkül még csak ne is lehessen a szerelésekkel próbálkozni. A hitelesített technikusi bizonyítványt nem osztogatja az Apple a mobil kütyüi esetében, csak a Macekhez, de ott is szigorított a rendszeren. Az iFixit szerint mindezt azért, hogy a külsős szervizeket teljes mértékben ellehetetlenítse. 

Amint arra a The Register is emlékeztet, a cupertinói vállalat az utóbbi idők stratégiáját tekintve mindent elkövet azért, hogy a javításokat kizárólag házon belül végezhesse, és ne kelljen külsősöket bevonni a műveltbe. A cég a hivatalos Apple boltokban lévő Genius Barokat ajánlja ilyen célra, ahol szükség esetén új hardvert is adnak. A jailbreakelt eszközökkel természetesen nem foglalkoznak. 

 

Hirdetés

 

Az iFixit arra emlékeztetett, hogy nem mindenkinek van lehetősége időpontot foglalni egy Apple boltban, elvégre nem mindenki tud eljutni ilyenbe. Ennek ellenére a külsős szervizeket nagyban igyekszik ellehetetleníteni a működéstől az Apple. Az iFixit szerint bár az információk és az alkatrészek beszerzése roppant nehézkes, aki belevág az üzletbe, azelőtt nagy lehetőségek állnak. 

Kyle Wiens kitért arra is, hogy nem csak az Apple-lel vannak problémák, aztán erre példaként a Microsoft Surface Pro táblagépét említette, ami a valaha volt legnehezebben javítható eszköz a történetük során. Szerintük ugyanakkor az iPadeket az Apple szándékos közbenjárása miatt nehéz megjavítani, míg a Surface Pro gépeket azért, mert a Microsoft inkompetens. 

 

Hirdetés

Fotók: iFixit

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.