Hirdetés

Milyen PC-t építsünk egy Oculus Rift mellé?



|

Fejest akarsz ugrani a virtuális valóságba, de nem tudod, elég erős-e a géped hozzá? Adunk néhány tanácsot, hogy biztosan ne legyen gond.

Hirdetés

Az elkövetkező évek legnagyobb durranása lehet a virtuális valóság és annak úttörője, az Oculus Rift, amely már most rengeteg embert foglalkoztat. A fejlesztői készletek már most megvásárolhatóak, a tökéletes élményhez azonban egy combosabb gépre is szükségünk lesz.

Hirdetés

Egyelőre nehéz lenne pontosan megmondani, milyen specifikációval érkezik majd az Oculus Rift fogyasztói változata, de a jelenleg is elérhető DK2 jó kiindulás alap lehet azok számára, akik most akarnak gépfejlesztésbe fogni úgy, hogy semmiképp sem akarnak lemaradni a VR forradalomról. Egyértelműen olyan konfigra hajtunk, amely képes egy játékot 1080p-ben, legalább 70-75 fps-sel futtatni (sztereó 3D és Vsync mellett), hiszen az Oculus Riftben szemenként 960x1080-as felbontású képet kapunk, miközben a kijelző 75Hz-en frissít. A végleges változat ennél valószínűleg nagyobb felbontással rendelkezik majd, és bár nem érdemes már most 2 GTX 980-at betuszkolni a házba, érdemes szem előtt tartani a fejlesztés lehetőségét.

 

 

A harmadik generációs Crescent Bay headsetek már 90 Hz-en frissítenek, a technológia miatt ez extra terhet ró majd a gépünkre, mert ha alacsonyabb a képkockaszám az elvártnál, akkor bizony érezhetően beakadozik a kép, amikor a fejünket fordítjuk. Az Oculus Rift termékfejlesztési igazgatója egy interjúban elmondta, hogy a 90 fps-sel futó, Unreal Engine 4-ben készül demókhoz bizony high-end gépekre, i7-es processzorokra és combos videokártyára van szükség, a legnagyobb hangsúly azonban egyértelműen a fejlesztőkön van.

Egyik vállalat sem akarja majd magát elvágni potenciális vásárlók millióitól azzal, hogy a saját programja el sem indul, ha nincs a gépünkben 16GB RAM és az Nvidia vagy az AMD legújabb csúcskártyájából legalább 2. Ennél valószínűleg jóval nagyobb vásárlói bázist akarnak meghódítani. A jelenleg is futó projektek egy jelentős része, mint például az Eve: Valkyrie simán elfut egy közepes gépen is. Persze biztosan lesznek olyan játékok (lásd Star Citizen), amely a szomszéd gépét is felfalja majd ha elindítjuk, de ezt mindig is tudtuk.

 

 

Emellett fontos látni, hogy nem csak a fotorealisztikus képi világtól függ, hogy valósághű lesz-e az élmény. Rengeteg olyan demó van, amelyeknek ugyan nem realisztikus a grafikája, de a játékmenetnek köszönhetően képesek teljesen bevonni a játékost. Ezek általában Unity motorral készülnek és egy i5-3570 + GTX 480 kombón is simán elindulnak. Persze ha a korábban említett Unreal Engine 4-es játékokra vágyunk 90 Hz-en, akkor szükségünk lesz teljesítményre. 

A legbiztosabb módja annak, hogy ne fussunk zátonyra, hogy várunk. A Road to VR értesülései szerint a gyártók már dolgoznak speciálisan az VR eszközökhöz optimalizált hardvereken, de hogy ezek pontosan mikor esnek majd be, az egyelőre kérdéses. Ettől függetlenül nem lennénk meglepve, ha a végleges Oculus Rifttel egy időben az Nvidia, az AMD és az Intel is piacra dobna néhány új terméket.

 

 

Emellett az is fontos, hogy több helyre lesz szükségünk, mint a hétköznapi játékhoz. Bár alapvetően ülő helyzetben lesz, bizony sokat fogunk forgolódni és dőlöngélni, az esetleges felpattanásokról nem is beszélve. A headsetet figyelő kamerának ideális esetben tőlünk másfél méterre kell lennie, így semmiképp se érdemes egy ilyen konfiggal szűk helyen próbálkozni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.