Hirdetés

Tintás előítéletek ellen küzd az Epson



|

Az Epson 1,65 forintos oldalköltséget kínál üzleti ügyfeleinek és álcázza nyomtatóit.

Hirdetés

Az Epson nemzetközi rendezvényen, Manchesterben tárta partnerei és a sajtó képviselői elé megújult üzleti stratégiáját, melyet kommunikációjában az Engineered for Business jelmondattal (itthon: Munkára tervezve) fémjelez. A digitális, számítógépes nyomtatás egyik úttörőjeként és oszlopaként ismert japán gyártó fokozott figyelmet fordít a jövőben az ügyfelek üzleti nyomtatási és dokumentumkezelési igényeire, nagyobb hangsúlyt helyez a szolgáltatásokra és az eddigieknél drámaian olcsóbban üzemeltethető üzleti nyomtatókat vezet be, egy kis marketing trükkel.

 

 

 

 

Az Epson a Micro Piezo technológia révén nagy sikereket ért el a nagy formátumú és az otthoni nyomtatók piacán is, utóbbi területen darabszám tekintetében hazánkban is piacvezető. Csakhogy a nagy számú eladások csekély bevételt és hasznot hoznak, különösen azért, mert a nyomtatók alacsony áraihoz viszonyítva még ma is viszonylag magasak a kellékanyag utánpótlás költségei és az otthoni felhasználók emiatt gyakran fordulnak alternatív forrásokhoz, utántöltéshez, ezzel pedig ismét bevételtől esik el a cég. Ezért aztán, ahogy más nyomtatásban érdekelt gyártók is, az Epson a jövőben a magasabb készülékárak és nagyobb kellékanyag felhasználás miatt lényegesen jövedelmezőbb üzleti szegmens felé fordul. Így tesz a projektor és a nyomtató üzletágban egyaránt, már jelenleg is komoly üzletet mondhat magáénak a nagy formátumú nyomtatásban (beleértve annak feltörekvő alsó szegmensét is) és az interaktív projekciós rendszerek terén (a lassan újraéledő interaktív tábla projektnek is köszönhetően.)

 

Csakhogy az Epson csak kis szeletet mondhat magáénak az üzleti lézernyomtatók piacából, hiszen sok éven koncentrált saját Micro Piezo tintasugaras technológiájára. Sajnos az évtizedes lézer kontra tintasugaras harc első szakaszában a vásárlók elkönyvelték magukban, hogy az olcsó színes otthoni nyomtatók nem képesek felvenni a versenyt a lézerekkel, ha munkáról van szó. Igaz is, hogy a kezdeti időszakban problémát jelentett a tintasugarasok nyomtatási minősége normál papíron, magasak voltak a kellékanyag árak és üzleti teljesítmény igényeknek megfelelő készülékek sem igen voltak elérhetők. A helyzet azóta megváltozott, különösen az utóbbi 5 évben forrták ki magukat a tintás fejlesztések, nem csak az Epson, hanem a Canon, HP, Brother és Lexmark laboratóriumaiban is.

 

Több gyártó - köztük természetesen az Epson is - előrukkolt robusztus, normál papíron gyakorlatilag lézerminőségű és akár fotónyomtatásra is alkalmas készülékekkel, melyek napi akár kis volumenű használat mellett is jobb költségeket biztosítanak, mént a kétszeres árú színes lézernyomtatók. A vásárlók azonban magukban már lejátszották az Inkjet VS Laser meccset és nagyon nehéz ugyanabban a témában visszavágót hirdetni. Megpróbálták már ezt más gyártók is, az Epson úgy tűnik ezúttal egy ötletes marketing fogás révén talán még sikert is érhet el.

 

 

Az új reménység a Workforce Pro nyomtatócsalád, melyet kifejezetten üzleti nyomtatásra terveztek és a Micro Piezo technológia üzletileg terhelhető változatával dolgozik, azaz egy lézerminőségben és igen jó költségekkel működő tintasugaras készülék. Az újítás a teljesen lézernyomtató jellegű felépítésben rejlik, melyet azért vetettek be a tervezők, hogy a felhasználók a jellegzetes tintasugaras megjelenéshez társuló régi előítéletek miatt ne forduljanak el egyből az új készülékektől. A paraméterek sok olcsó lézernyomtatón túlmutatnak: 3000 oldalas kapacitású külön cserélhető patronok (vagy inkább tankok), a lézernyomtatók oldalköltségeinek tört része, 580 lapos papírtálcák, havi 20 000 oldalas terhelhetőség, 16 lap/perc teljesítmény lézerminőségben, teljes sebességű duplex, duplex másolás. Modelltől függően Fax, Wi-Fi és érintőképernyő képezi az extrákat, a felső kategóriában a kiegészítő papírtálca is elérhető opció lesz.

 

 

 

Az eddig is létező Business Inkjet vonalon  az Epson 7000 oldalas színes és 8000 oldalas mono tintapatronokat kínál az olcsóbb irodai nyomtatás jegyében, melyekkel a gyártó kalkulációi szerint 1,65 Ft lesz egy fekete-fehér oldsl tintaköltsége, és a színesé is csak 7 Ft-ra „rúg" majd.

 

Hasonlóan hatékony nyomtatóművekkel találkozhattunk már a konkurens gyártók kínálatában is, kérdés, hogy az Epsonnak az új dizájnnal sikerül-e feledtetnie az ügyfelekkel a tintasugarasok régi-régi gyengeségeit. Mi mindenesetre - ahogy eddig is - szurkolunk az okosabb, olcsóbb, használhatóbb megoldásoknak.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.