Hirdetés

Agyonnyomja a felhőt a Google és az Amazon

|

Üzleti modell váltására kényszerül a Dropbox és a hasonló kisebb szolgáltatók.

Hirdetés

A felhős szolgáltatók egy ideje meglehetősen nagy népszerűségnek örvendenek, azonban hamarosan nagy változásoknak lehetünk szemtanúi a piacon. A The New York Times szerint miközben a Google és az Amazon egyfolytában árakat csökkentenek azért, hogy megelőzzék a másikat, addig hasonló versenybe a kisebb cégek nem tudnak belemenni. A kicsi szolgáltatók, mint a Box vagy a Dropbox ezért a jelenleg használt üzleti modell váltására kényszerülnek

A Box ügyvezetője, Aaron Levie azt is hozzátette a jelenlegi pillanatképhez, hogy az ingyenes szolgáltatás semmiképp nem nevezhető üzleti modellnek. Éppen ezért a hasonló szolgáltatók más területeken próbálkoznak, ők ugyanis nem tudják az árkedvezményeket más bevételforrásokból kompenzálni, mint a Google és az Amazon. 

A Box az egészségügyben szeretne meghatározóvá válni, jelenleg pedig azzal foglalkozik, hogy a röntgeneredményeket tárolja a felhőben. A Hightail hasonló célt tűzött ki maga elé, de a jogi cégeket vette célba. A Dropbox más megközelítést alkalmaz, állítólag azt szeretné elérni, hogy az ő szolgáltatását legyen a legkönnyebb használni mind közül. Bár mindegyik több százmillió felhasználóval rendelkezik, a Dropbox a legjobb példa a kialakult helyzetre: a 300 millió ügyfeléből a legtöbb az ingyenes, 2 gigabájtos csomagot használja. 

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.