BeeSmarter: az NSDreamTeam alkalmazása nyerte a drónok harcát

|

Látványos fényfestő alkalmazással vívta ki az első helyet az "NSDreamTeam" csapata, mellyel három dimenziós útvonalat tervezhetünk egy drónnak.

Látványos fényfestő alkalmazással vívta ki az első helyet az "NSDreamTeam" csapata, mellyel három dimenziós útvonalat tervezhetünk egy drónnak. Az Agárdi László, Eke Dániel és Radics Gergely alkotta csapat, sorozatban másodszor repült a BeeSmarter csúcsára. A felhasználói interfész megvalósításával foglalkozó dizájnerek közül Faragó Gergő és Vásárhelyi Áron "CSA" csapata bizonyult a legkreatívabbnak egy játék megalkotásával. A középiskolás kategóriában pedig a "Team.apk" triója, Hornák Bence, Józsa Richárd és Robotka Adrián nyert.

BeeSmarter negyedszerre

A Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete (MAVE) a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karával (PPKE), valamint a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közösen negyedik alkalommal rendezte meg mobil programozó és app dizájner csapatversenyét, a BeeSmartert.

Hirdetés

A díjakat a főtámogató SAP Hungary Kft-t képviselő Dudits Ádám, valamint Csernai Balázs különdíjat adott át az EPAM Systems Kft-től. A BeeSmarter döntőjének feladata idén a drónok köré épült. Hasonlóan a tavalyihoz, most is licitálás útján szerezhették meg a programozók a legjobb designereket maguk mellé. Emellett az akkumulátorokért, és magukért a drónokért is folyamatosan licitálni kellett a teszteléshez.

A nyertes csapat applikációjának dizájnjában a "CheckedTwice" csapat segített. A második helyezett BSmart alkalmazás koncepciója, a fiatalabb korosztály programozás iránti érdeklődését szeretné növelni, melyben drónok segítségével lehet játékosan megtanulni a programozás alapjait. Számos fejlesztésben pedig a páros játékokon volt a hangsúly. A programozó csapatokkal szorosan együttműködő dizájner párosok koncepciókat dolgoztak ki a kezelőfelületre és működésre vonatkozóan, így két különböző szakma együtt mutathatta meg tudását praktikus feladatok megoldásával.

Az idei év megoldásaiból előzetesek a verseny oldalán is megtalálhatóak, a http://beesmarter.org címen. A középiskolás csapatoknak az idei évben az aknakereső játék bővített változatát kellett megvalósítaniuk. A középiskolás feladatsornál fontos szempont, hogy az elkészült alkalmazásokat iskolájukban később a diákok megmutathatják, ezzel felkelthetik mások érdeklődését is a mérnöki pálya iránt.

Az idei feladatokból is jól látszik, hogy a BeeSmarter egy egyedülálló verseny, hiszen innovatív technológiai kihívások elé állítja a résztvevőket, melyekre gyors prototípusfejlesztést várunk. Ezzel közvetlenül összemérhető a legjobb fejlesztők tudása is a mobil applikáció fejlesztés és grafika/dizájn területeken, a napi rutin feladatoktól különböző megközelítést igénylő applikációfejlesztési feladatokban. Ennek megfelelően a feladatokat szakmai zsűri értékelte, melynek tagjai voltak: Dobó János (Endless), Csernai Balázs (EPAM), Józsa Csaba (PPKE-ITK), Kovács Marcell (EPAM), Reguly István (PPKE-ITK) és Viszont Balázs (EPAM). A helyezetteknek a díjakat a verseny főtámogató képviseletében Dudits Ádám (SAP) és Csernai Balázs (EPAM).

A programozók között a további helyezett csapatok sorban a "BSmart" és az "AngryNerds", a dizájnerek között pedig a "tornado", valamint a "CheckedTwice". A középiskolások versenyében a "DistantMinds" csapata végzett másodikként, a harmadik pedig a "kMGTopClass" lett.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!