Hirdetés

Eminem kontra Apple

|

Hirdetés

Ez a szám volt a szintén Eminem főszereplésével készült Nyolc mérföld című film vezető dala. Az Apple 2003 nyarán rövid ideig felhasználta az iTunes Music Store-t reklámozó klipjében, amelyben egy 10 éves fiú énekelte a számot a fején egy iPod fejhallgatójával. A reklámkampányban különböző karakterek énekelték ugyanígy kedvenc nótáikat. Keresetükben Eminem ügyvédjei előadták, hogy az Apple és reklámügynöksége valóban kért engedélyt a szám felhasználásához, de ezt elutasították. Az ügyvédek hangsúlyozták, hogy a sztár soha nem reklámozott országosan semmilyen terméket, de ha megtette volna, ezért valószínűleg 10 millió dollár fölötti honoráriumot kért volna.

Az első fokon eljáró bíró, Anna Diggs Taylor hétfőn úgy döntött, hogy a per az Apple, a reklámot sugárzó MTV tulajdonosa, a Viacom és a klipet elkészítő reklámcég, a TBWA/Chiat/Day ellen esküdtszék elé kerülhet. Az alperesek védői azt állítják, senki sem értelmezhette úgy a klip nézői közül, hogy az Eminem dalát éneklő kisfiúval maga a zenész végzett volna reklámtevékenységet.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.