Az internetes hirdetés további térhódításának köszönhetően szárnyal a Google. A december 31-én véget ért időszakban a cég megduplázta forgalmát és nyolcszorosára növelte nettó nyereségét. Éves szinten a Google bevétele 3.19 milliárd dollár volt, szemben a tavaly elkönyvelt 1.47 milliárd dollárral. A vállalat - szokásához híven - nem tett közzé negyedéves vagy éves prognózist. A rendkívül erős eredmények nyomán a Google részvényárfolyama látványosan emelkedett. A cég papírjai tegnap 191.90 dolláron zárták a kereskedést, aztán a negyedéves pénzügyi adatok bejelentése után az árfolyam 209.47 dollárra ugrott.
A Google bevételeinek 51 százaléka hirdetésekből származik. A vállalat az amerikai piac mellett már a világpiacot is meghódítja, a cég forgalmának 35 százaléka származik az USA-n kívülről, és a jövőben ez mindenképpen nőni fog. "A terveink között előkelő helyen szerepel a nemzetközi terjeszkedés" - mondta Eric Schmidt, a cég elnök-vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a Google inkább saját erejéből, semmint felvásárlásokkal képzeli el az erősítést.
Erős eredményekkel zárt a Google
Hirdetés
Hirdetés