Hirdetés

Kipakolt az Amazon

|

Nyilvános ajánlatot tett az Amazon a velük háborúban álló Hachette könyvkiadónak.

Hirdetés

A Hachette, amely jelenleg a negyedik legnagyobb könyvkiadó Amerikában, hónapok óta háborút folytat az Amazonnal az e-könyvek árazásáról. A kiadó minél fentebb szeretné azokat tornázni, az Amazon szerint pedig ezt a vásárlóik nem igazán üdvözlik. Az adok-kapokban a kiadó attól ijedt meg, hogy az kereskedőcég elrettentő taktikaként 50 százalékos részesedést követelt a bevételekből. Később az Amazonnál megpróbálták az írókat maguk mellé állítani azzal az ajánlattal, hogy a pénz 100 százalékát közvetlenül nekik juttatják el, ez viszont a kiadónak nem tetszett. 

Hirdetés

Az Amazon most nyilvános ajánlatot tett a Hachette-nek: maximalizálják az elektronikus könyveik árát 9,99 dollárban, és akkor nem kérnek nagyobb részesedést a bevételükből. Amennyiben a Hachette felhagyna a 12,99-es, a 14,99-es és a 19,99-es, meglehetősen drága árazásokkal, akkor az Amazon továbbra is beérné az ágazatban szokványos 30 százalékkal. Az online óriás engedékeny ajánlatot tett, azt ugyanis nem tiltaná meg, hogy különleges címeknél az árat fentebb vigyék a 9,99 dollárnál, ami a szakértők szerint még így is magas. 

 

 

Az online óriás szerint teljesen jó felállás, hogy a bevételek 35 százaléka az írókat, 35 százaléka a kiadót, 30 százaléka pedig őket illeti. A problémát abban látják, hogy a Hachette mindenáron 10 dollár fölé akarta vinni a könyveit, illetve azt is nehezményezik, hogy a kiadó meglehetősen szűkmarkúan bánik az ügyfeleivel. Az Amazon azt mondja, a Hachette túl kevés pénzt ad az íróinak, de ebbe nem tudnak beleszólni, lévén jogilag a 70 százalékot a Hachette kapja, és osztja tovább tetszése szerint. 

 

 

Az Amazon először májusban tett lépéseket a Hachette magas árainak a leszorítására azzal, hogy szabotálta az előrendeléseket az opció megszüntetésével a kiadó könyvein, illetve hagyta kifogyni a készleteket is. Az Amazon hivatalosan azért tett így, mert megállapodás hiányában a Hachette már nem partnere a kereskedőóriásnak. 

Miközben a Hachette botránya egyelőre csak kevés embert és vásárlót érint, az ágazat attól rettegett, hogy az Amazon taktikája rendszeressé válik. A Hachette azt állította, a teljes könyvpiac harmadát és az elektronikus szektor több mint felét birtokló óriással szemben az írók jólétét védelmezi - az ügyben melléjük állt számos híresség is, köztük Stephen King. Talán ezért is volt furcsa, amikor a Hachette mindennél jobban tiltakozott az ellen, hogy a pénz 100 százalékát juttassák el az íróknak az elektronikus eladások után - a kiadó konkrétan öngyilkosságnak nevezte az ötletet. 

 

 

Az Amazon szerint a 14,99 és 19,99 dolláros árazások indokolatlanul magasak egy elektronikus könyv esetében, ugyanis nincsenek nyomtatási költségek, készletezési költségek, nem kell előre tervezni, nincsenek visszaáruk, elveszett példányok, készlethiány, raktárköltségek, szállítási költségek, és másodlagos piacok, ahol használtan eladnák az e-könyveket. A kereskedővállalat ezek miatt úgy gondolja, ésszerű a 9,99 dolláros árazási ajánlata, főleg, mivel a statisztikák szerint így jelentősen több könyvet lehet eladni, ami magasabb bevételt is eredményez mindhárom fél részére. 

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.