A Claria nevet felvevő cég hosszú tervezés után stratégiát vált, és most a személyre szabott hirdetésekre fektetné a hangsúlyt.
Bár az a hír, mely nemrég járta körbe a hírportálokat, miszerint a Microsoft felvásárolta volna az adware vállalatot, kacsának bizonyult, az viszont tény, hogy a Claria stratégiát vált, és szelídebb eszközökkel próbál érvényesülni. A névváltoztatáson kívül az online kiadókhoz való közeledés is ezt szolgálta, melynek révén több mint 200 millió felhasználót szeretnének elérni.
Jeff McFadden, a válallat vezérigazgatója a Google és egyéb keresők sikerén felbuzdulva már februárban kifejtette, hogy az internetes keresők után a célzott reklámok számítanak a legnagyobb üzletnek. Erre alapul a BehaviorLink technológiára alapuló új stratégia, mely a felhasználók gerillaszerű letámadását kiváltva sokkal kulturáltabb, kevésbé zavaró módját ígéri a személyre szabható hirdetések kezelésének. A stratégia megváltoztatása életbevágóan fontos a Claria számára, hiszen az internetezők jól emlékeznek még a Gator fogásaira, és az inkább kártevőnek minősülő reklámokra.
A személyre szabott reklámok teljesen más elgondoláson alapulnak: a kiadókkal összefogva mérnék fel a vásárlók igényeit, és a közel száz hirdető termékeire összpontosítva igyekeznek kiszolgálni ezeket az igényeket. A Claria külön kiemeli, hogy a reklámokat ezúttal könnyen kikerülhetjük, és semmiképpen sem erőltetik ránk azokat.
A The Washington Post információi szerint a napokban indítják el az új szolgáltatást, mely az eddigiekhez hasonlóan egy szoftver letöltésével és futtatásával jár együtt. A módszerrel kevésbé szimpatizálók szerint viszont semmi sem változik, csupán új álruhát ölt egy régi gerilla.
Krokodil helyett személyes hirdetések
Hirdetés
Hirdetés