Hirdetés

Megmutatták a lányok, hogy ők is tudnak programozni



|

Grafikus, zenész és programozó lányokból álló csapat nyerte a Sratch Meccset és utazhat a Facebook londoni irodájába.

Hirdetés

December 12-én szombaton tíz háromfős csapat mérkőzött meg az első lányoknak szóló programozó verseny, a Scratch Meccs döntőjében. Az öttagú zsűrinek rendkívül nehéz feladata volt, a lányok kreatívabbnál kreatívabb módon mutatták be a pályamunkáikat, a csapatuk felépítését, a projekt elkészítésének menetét, és a munkájukban rejlő lehetőségeket. A döntőt végül az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium 16 éves diáklányai, az "Ething" csapata nyerte, akik egy grafikailag meghökkentően szép és egyedi, saját zenei aláfestésű, kiforrott progamozási háttérrel rendelkező játékot készítettek el. Ádám Zsófia, Kőnig Virág és Varga Dorka a tavaszi szünetben utazhatnak Londonba, aminek egyik fénypontja a Facebook londoni irodájának látogatása lesz. Íme a nyertes alkotás:





Második helyezett az "Első Meccs" csapata, akik egy olyan játékot készítettek, melynek a zsűri tagjai és a szervezők szerint is a játékpiacon lenne a helye. Harmadik helyen a "Bacon" csapata végzett, akik egy szellemes és rendkívül ötletes, több szintből álló játékkal nyűgözték le a zsűri tagjait. A negyedik pedig - a zsűri különdíjával - a Rosszcsontok csapata lett, amelynek az a Saci is tagja volt, aki augusztusban elsőként a PC World HelloWorld táborában ismerkedett meg a programozással. Elmondhatatlanul büszkék vagyunk rá! A nyertes pályamunkákat, és a döntőbe került csapatok munkáit a Skool Scratch oldalán lehet megtekinteni: https://scratch.mit.edu/studios/1764516/.





A Skool szervezésében, az ELTE IK T@T Labor szakmai irányításával,  valamint a Facebook, a veszprémi Continental és a Brit Nagykövetség támogatásával zajló Scratch Meccs programozó verseny célja volt, hogy az informatika világa iránt érdeklődő lányok kipróbálhassák magukat egy kreatív versenyen, ahol három fős csapatokban grafikai, zenei és programozói elemeket ötvözve saját játékot fejlesztettek.



Hirdetés


A Skool által szeptember 14-én megnyitott verseny első, online fordulójában 24 csapat, 72 lány küldte be Scratchben elkészített pályamunkáit, melyek között találhattunk saját fejlesztésű játékokat, animációkat, történeteket. A projekteket ezután az öttagú zsűri értékelte, és választotta ki azt a 10 legjobb csapatot, akik részt vehettek a decemberi döntőn, melyet az ELTE Informatikai Karán szerveztek. A zsűri olyan neves szakemberekből áll, mint Harcsa Veronika, jazzénekes, Turcsányi-Szabó Márta, az ELTE IK T@T labor vezetője, Dékány Dalma, grafikus, Páhi-Papp Orsolya, a veszprémi Continental szoftver projekt menedzsere, valamint Balogh Péter, korábbi NNG vezérigazgató, angyal befektető.





A verseny főtámogatójaként a Facebook egy különleges fődíjjal jutalmazza a nyertes csapatot: a verseny győztesei ellátogathatnak a Facebook londoni irodájába, a világ egyik leghíresebb munkahelyére, ahol megismerhetik az ott dolgozó fejlesztőket, megnézhetik, hogyan néz ki a csapat egy napja és a világ egyik legmenőbb irodája.

 

"Fantasztikus volt látni a lányokat, akik több hónapos megfeszített munka és készülés után kiálltak a közönség elé, és olyan magas minőségű projekteket mutattak be, rendkívül kreatív módon, mely újabb bizonyítéka annak, hogy igenis nekik is helyük van a technológia megalkotásában. Jövőre is szeretnénk megszervezni a versenyt, mellyel célunk, hogy minél több lányt inspiráljunk arra, hogy felfedezzék a programozás, a számítógépen való alkotás világát." - mondta el Major Zsófi, a Skool társalapítója.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.