Hirdetés

Menekül a PC-s piacról a Toshiba

|

Teljesen átszervezi a PC-s üzletágát a Toshiba, a fogyasztói szektorról menekül.

Hirdetés

A Toshiba úgy döntött, teljesen átszervezi a PC-s üzletágát, és a jövőben inkább a jóval jövedelmezőbb üzleti ügyfelekre koncentrál, leépítve a fogyasztói szektort. Míg az üzleti szektorban terjeszkedni akarnak, új ügyfeleket szerezni, bővíteni a termékkínálatot munkaállomásokkal és táblagépekkel, addig az Internet of Things terén is nyitnának. Olyan üzleti modellt akarnak létrehozni, amely nem függ a hardveres eladásoktól. 

Hirdetés

Míg a stratégiaváltástól a 2016-os pénzügyi évre 50 százalékos bevételnövekedést várnak üzleti fronton, addig a fogyasztói oldalon meghátrálnak, mivel a jelenlegi üzleti modell szerint minden az eladások mennyiségétől függ. Elsőként a veszteséges régiókból vonulnak ki, majd a 32 piacukból csak 13-at szolgálnak ki a jövőben.

A maradék erőforrásaikat, amelyeket a fogyasztókra fordítanak, a fejlődő országokra koncentrálják. Az ilyen területeken is szorosan együttműködnének az üzleti ügyfelekkel, illetve csökkentenék a platformok számát, valamint a PC-s ágazatot önmagát. Emiatt idén a divízió alkalmazottainak több mint 20 százalékát, 900 főt is elküldenek. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.