Hirdetés

Mit keres a neten egy magyar?



|

Népszerű keresőszavaink meglepő dolgokra hívják fel a figyelmet.

Hirdetés

A második negyedévben azonban az érettségi is éreztette hatását, így a "magyar" és a "történelem" szavakra is sokan kerestek rá a világhálón. a goliat.hu internetes kereső által közölt adatok szerint.



A felnőtt tartalmak iránt érdeklődnek a legtöbben, a "www" jelölés után a leggyakrabban a "sex" kifejezésre kerestek rá a felhasználók április és június között. A top tízbe került még az erotika és pornó kifejezés is. A régi közhely alátámasztására, miszerint a dicsőség múlandó újabb bizonyítékot kínál a második negyedéves keresési toplista, hiszen a január-márciusi időszakban még a sorban 29. Pandora - az RTL Klub Való Világ című valóságshowjának egyik szereplője - visszacsúszott a 79. helyre.



Igazi szezonális érdekességként igen előkelő helyen végeztek az érettségivel kapcsolatos kifejezések. A tantárgyak közül leginkább a magyar és a történelem iránt érdeklődtek, a személyek közül pedig Ady, Petőfi, Arany, Molnár Ferenc, Széchenyi nevét írták be a leggyakrabban az internetes keresőbe.


A bevásárlóközpontok közül még mindig a TESCO a legkeresettebb, a 255. lett a ranglistán. A korábbi negyedévhez képest több száz helyezést ugrott előre, míg a többi nagy név továbbra sem szerepel az 500 leggyakrabban keresett kifejezés között.



A bankoknak is csak egy képviselőjük van a TOP 500-ban, talán nem meglepő módon az OTP. Érdekesség, hogy az állás és az ingatlan iránt érdeklődők hátrébb szorultak. Úgy tűnik a nyárelő, már a pihenés tervezésével telt, az egzisztenciális kérdések egyelőre "nyaralnak". A hitelek és a bankok iránt alig érezhetően - mintegy 15 helyezéssel -, de nőtt az érdeklődés.



A nyaralással kapcsolatos keresések között a sorrend nem okoz komolyabb meglepetést: az utazási célpontok után érdeklődők Görög- és Horvátország nevét írták be a legtöbbször a keresőbe, de sokan fontolgattak balatoni pihenést is, hiszen a magyar tenger is előkelő helyen szerepelt.


Apró érdekesség, hogy a nyár közeledtével igazi "slágerkifejezéssé" váló diákmunkát és a fapados légitársaságokat szám szerint ugyanannyian keresték.



Az igazi változás nem várható a következő években sem. A keresési szokások mint mindig, most is tükrözik az Internetről és egyéb külső ingerekből táplálkozó kíváncsiságot. Vagyis, amiről gyakran hallanak az emberek, az Internetes keresésekben azonnal előkelő helyre kerül. Az elmúlt években igen gyakori volt - és most sincs ez másképp -, hogy a figyelmet könnyű nagy médiavisszhanggal felkelteni, de hiteles, kimerítő válaszokra, magyarázatokra már nem futja. Nem elég felkelteni az érdeklődést, információt, szolgáltatást is kell biztosítani - főleg az Interneten, hiszen ez a leginkább interaktív Média - az érdeklődő és kíváncsi embereknek. A keresők toplistái azt is bizonyítják, hogy az emberek nem restek a dolgok mögé nézni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.