Ritkán látott autók ritka szép képeken

|

Kevés szebb dolog lehet a benzinvérű emberek számára annál, mint amikor a hőskor és a modern vasak egy helyen találkoznak. Már csak egy jó tükörreflexes gép kell és kész a csoda.

Hirdetés

Az autózás egyre inkább afelé halad, hogy az automatika és a sofőrnél jóval gyorsabban reagáló baleset megelőző rendszerek veszik át a hatalmat, miközben az automata váltóval szerelt járművek kevesebbet fogyasztanak, mint a manuálisak és lassan sofőr sem kell a járműveinkbe. Az alig egyliteres motorok simán megugorják a 100-110 lóerőt, miközben elképesztő takarékosak és remekül húzzák a tonna feletti kasztnikat. Igaz, hogy cserébe még a 200.000 kilométert sem érik meg, de a fogyasztói társadalom nem is az évtizedeket kiszolgáló értékekre épít. Éppen ezért csodálatos dolog olyan autókat látni, melyek még akkor készültek, amikor a vas vasból, a fahatású betét pedig fából készült és egy elnézett kanyar után nem védte a sofőrt egy halom hárombetűs dolog, valamint légzsákok tucatjai.

Hirdetés

A Monterey Car Week rendezvénysorozata pontosan erről szólt, ahol szerencsére a gizmag fotósa,Angus MacKenzie is ott volt és csőre töltött objektívvel mászkált a szebbnél szebb négykerekűek között. Az augusztus 12-18 között megrendezett seregszemléken a múlt, a közelmúlt és a jelen egyaránt képviseltette magát Kaliforniában, így a közönség együtt láthatta a ma még csak koncepcióként létező négykerekűeket és múzeumba való, milliódolláros matuzsálemeket. Az alábbiakban egy kis ízelítőt adunk azokból a fotókból, melyeket MacKenzie úr készített, akit pedig a teljes galéria érdekel, az látogasson el ide és nézze meg elejétől a végéig, mert nagyon megéri.

Elsőként a modern művészet egyik legdrágább darabja, a Pagani Huayra:

 
 
1935-ös Bugatty Type 57 SC Atlantic Coupe, melyet Jean Bugatti tervezett 1936-38 között gyártották:
 
 
Szintén 1935-ből egy Alfa Romeo 8C-35:
 
 
Tavalyról egy Audi R18 E-Tron Ultra, ami igazán szép eredményekkel büszkélkedhet Le Mansból:
 
 
 
1936-os Morgan Super Sport Barrel Back, csodálatos állapotban, a maga háromkerekű mivoltában. Lenyűgöző!
 
 
A 2006-os Ferrari F1 P-Zero gumija és mögötte persze ott piroslik maga az autó is:
 
 
 
A kép magáért beszél, hiszen igazi autós történelmet láthatunk olyan verdákkal, melyek értéke sok esetben szinte felbecsülhetetlen:
 
 
 
1952-es Jaguar XK 120, mely arra rendeltetett, hogy megdöntse a Flying Mile világrekordot, bár nem biztos, hogy bukás esetén bármelyikünk is a búra alá kívánkozott volna:
 
 
 
Egy igazán ismert forma, mégpedig az Aston Martin DB2/4 MK III:
 
 
 
Sokan várták már az E-type utódját, vagyis a képen látható F-type jelű ragadozót:
 
 
 
A Lamborghini 50 éves történelmében a 350 GT a második modell:
 
 
 
Laguna Seca egykori fenegyereke, a Rolex Motorsport Reunion színeiben futó 1960-as Corvette:
 
 
Az esélyegyenlőség jegyében pedig egy 2014-es Corvette, teljes harci díszben:
 
 
 
Porsche 1500 Super Continental Coupe 1956-ból. Eltéveszthetetlen forma, briliáns megjelenés:
 
Ahogy az itteni néhány képből is kiderül, főleg a régebbi technika képviseltette magát, de ez nem is baj, hiszen olyan csodálatos autókat láthattak azok, akik voltak olyan szerencsések, hogy élőben tekintsék meg őket, amilyeneket sokan egész életünkben nem fogunk testközelből szemlélni.
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.