Röpködnek a nokiás dobozok az AdBlocknál?

|

Többek közt a Google is zöldhasúakkal győzhette meg a fejlesztőket a nem tolakodó hirdetések automatikus engedélyezéséről.

Hirdetés

Nagyjából két évvel ezelőtt a Chrome és Firefox legnépszerűbb beépülőjének készítői meglehetősen nagy vihart kavartak, ugyanis beépítették az AdBlock Plus kiterjesztésbe a nem tolakodó hirdetések megjelenítésének lehetőségét. Alapértelmezett beállítások mellett az opció be van kapcsolva, így nagyon ritkán megjelenhet néhány reklám a felhasználóknál.


Az osztrák Horizont beszámolója szerint a nem tolakodó hirdetések rendszere konkrétan azért került be a beépülőbe, mert többek közt például a Google-nek nem igazán tetszett a blokkolás, így hajlandó volt valamennyit csendben fizetni, hogy egyes hirdetései mégis megjelenhessenek. Talán ez lehet az egyik oka, hogy a fejlesztők pont akkoriban létrehozták az EYEO névre keresztelt cégüket, amelynek a közösségi adományozással is támogatható AdBlock Plus az egyetlen ismert terméke. A weboldaluk alapján több is van nekik, de ezekről semmiféle információ sem található, amely felveti a kérdést, hogy miként próbálják ezeket értékesíteni.

Hirdetés


A MobileGeeks portál német kiadásának június végi beszámolója szintén érdekes olvasmány: az oknyomozás szerint a bő két tucat főt foglalkoztató EYEO vezetőségéhez tartozó személyek mind rendelkeznek üzemeltetőként vagy befektetőként hirdetőipari szálakkal, ráadásul az úriemberek érdekeltségeivel mind nagyvonalúan bánik az AdBlock Plus opcionálisan letiltható fehérlistája.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.