Röpködnek a nokiás dobozok az AdBlocknál?

|

Többek közt a Google is zöldhasúakkal győzhette meg a fejlesztőket a nem tolakodó hirdetések automatikus engedélyezéséről.

Nagyjából két évvel ezelőtt a Chrome és Firefox legnépszerűbb beépülőjének készítői meglehetősen nagy vihart kavartak, ugyanis beépítették az AdBlock Plus kiterjesztésbe a nem tolakodó hirdetések megjelenítésének lehetőségét. Alapértelmezett beállítások mellett az opció be van kapcsolva, így nagyon ritkán megjelenhet néhány reklám a felhasználóknál.


Az osztrák Horizont beszámolója szerint a nem tolakodó hirdetések rendszere konkrétan azért került be a beépülőbe, mert többek közt például a Google-nek nem igazán tetszett a blokkolás, így hajlandó volt valamennyit csendben fizetni, hogy egyes hirdetései mégis megjelenhessenek. Talán ez lehet az egyik oka, hogy a fejlesztők pont akkoriban létrehozták az EYEO névre keresztelt cégüket, amelynek a közösségi adományozással is támogatható AdBlock Plus az egyetlen ismert terméke. A weboldaluk alapján több is van nekik, de ezekről semmiféle információ sem található, amely felveti a kérdést, hogy miként próbálják ezeket értékesíteni.


A MobileGeeks portál német kiadásának június végi beszámolója szintén érdekes olvasmány: az oknyomozás szerint a bő két tucat főt foglalkoztató EYEO vezetőségéhez tartozó személyek mind rendelkeznek üzemeltetőként vagy befektetőként hirdetőipari szálakkal, ráadásul az úriemberek érdekeltségeivel mind nagyvonalúan bánik az AdBlock Plus opcionálisan letiltható fehérlistája.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra » Advertisement

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.