Hirdetés

Személyre szabott LEGO robotok



|

A technológia, a technikai újdonságok ma már nem csak hétköznapi életünket és munkánkat könnyítik meg, hanem a gyerekek játékaiba is beépülnek.

Hirdetés

Egyre több elektronikusan működő, intelligens játékszer kapható, amely hozzásegíti a gyerekeket és a fiatalokat, hogy mindennapjainkat átszövő technológiákat megismerjék, könnyebben alkalmazkodjanak "gombnyomásokra" működő világunkhoz — emellett pedig egy-egy ilyen játék remek szórakozást is jelent!

LEGO MINDSTORMS NXT
Ilyen például a LEGO MINDSTORMS NXT nevű új játéka is, amelynek legelső, debütáló változata 1998-ban került a boltok polcaira, és azóta a LEGO Company történetének legsikeresebb és legkeresettebb játékának számít.

A LEGO MINDSTORMS NXT egy robot eszközkészlet, amely ideális játék a 10 éven felüli felfedezők, robotfanatikusok és LEGO építő fiatalok számára. Megépítés után úgy mozog és viselkedik, ahogyan ők szeretnék, sőt, nemcsak mozog, hanem megkülönbözteti a színeket, érzékeli a távolságot, reagál az érintésre és táncol is! Megfelelő programozása esetén pedig akár utasítást is tud küldeni, például mobiltelefonra fotó készítésére.

De nemcsak a technológia iránti elkötelezettséget növeli, hanem a problémamegoldó készséget is fejleszti. Használata rendkívül egyszerűen megtanulható, és végtelen lehetőségeket rejt, intelligens technológiái révén pedig könnyedén és tetszés szerinti formában kelthető életre.



A játékrobot lelke az úgynevezett NXT építőkocka, amely egy önálló, számítógép segítségével programozható, 32 bites LEGO mikroprocesszort tartalmaz. Ez a kis eszköz Bluetooth kapcsolaton keresztül, vagy USB csatlakozással szabadon fejleszthető és bővíthető, így a robot a számítógéptől teljesen független életre kel, és — Bluetooth kapcsolat segítségével — akár mobiltelefonról vagy PDA-ról (palmtop) is irányítható.

A LEGO MINDSTORMS NXT — előző változataihoz képest új technológiákkal és kibővített érzékelő képességekkel felruházva — 2006. második felében jelenik meg. Az új, továbbfejlesztett változatot a január elején, San Franciscoban megrendezett Consumer Electronic Show (CES) keretében mutatták be, a játék azóta elnyerte az amerikai "Toy of the Year" technikai kategóriájának fődíját is. A szakmai közönség elismerését jelzi, hogy a nagyszabású Nürnbergi Játékkiállításon "Technológiai Innováció" kategóriában elnyerte a kiállítás innovációs díját.
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.